• Anonym (Fattiglapp)

    Sparkonto

    Hej,

    Hur mycket pengar har ni på sparkontot?

    Har just nu 0 kr :(

  • Svar på tråden Sparkonto
  • Anonym (Oförskämt rik)

    Vi hade 80 000 kvar på ett gemensamt sparkonto och ca 25 000 vardera på våra privata efter ett antal omfattande renoveringar på huset och satt igår och gick genom ekonomin då vi akut behöver köpa en ny bil. Hade konstaterat att vi kan lägga 50 000 på bil när sambon plötsligt utbrister. Vad är det här för jävla konto? Då visar det sig att vi båda startat ett fondsparkonto med månatliga dragningar när vi skaffade gemensamt bankkonto i samband att vi köpte vårt förra hus. Vi hade bestämt att starta ett sånt och när ingen av oss såg att den andra gjort det så startade vi varsitt. På vår bank så syns enbart kapitalet på översikten när fonden väl är inköpt, så vi hade tydligen nästan 200 000 extra som låg och skräpade i det ena depåkontot. Ganska pinsamt att vi haft så dålig koll att ingen av oss sett att det försvunnit 3000 kr i månaden i över fem år. Så nu blir det en lite nyare bil för hälften och en rejäl amortering för resten.

  • Anonym (Ingenspargris)

    Hej. Är 24 år om det har någon betydelse. Jag har 3 olika sparkonton.

    Ett med ett sparmål. De ligger på 15000 som vi ska använda till en resa.

    Ett som jag sparar till framtida hus eller annan bostad där det just nu endast finns 20500 på.

    Och ett för oförutsedda utgifter så som veterinär ,bilen och liknande där det just nu finns 5000.

    Va dock inte längesen jag börja spara. Min sambo har varit arbetslös fram tills förra året i sept. Så det har inte funnits mycket över till sparande och ärligt talat så har jag väl aldrig varit så duktig på att spara. ; )

    Men allt är bättre än inget. Börja spara de du kan, 50 kr är bättre än inget osv. Och var noga med att inte nalla av de till onödiga saker.

  • Anonym (*~*)

    450000:- ungefär. Är 38 år, ensamstående med två barn.

  • Anonym (Fattiglapp)

    Bra jobbat allihop :)

    Jag vill operera näsan, sura pengar:(

  • Anonym (Fattiglapp)

    Vilken kul överraskning!! :) grattis till ny bil!

    Sånt man önskar att det hände ;)

    Så bra sparat ingenspargris så snabbt!

    38-åringen, god buffert :)

  • Anonym (Ingenspargris)
    Anonym (Fattiglapp) skrev 2015-08-30 10:53:52 följande:

    Vilken kul överraskning!! :) grattis till ny bil!

    Sånt man önskar att det hände ;)

    Så bra sparat ingenspargris så snabbt!

    38-åringen, god buffert :)


    Ja jag försöker så gott jag kan.:ä. : ) Har gett mig fan på att spara så då går det: )
  • Anonym (Fattiglapp)

    Ja, jag också nu. Äter knäckebröd, blodpudding osv.

    Köpte dock en yogakudde, rätt onödigt :/

  • Anonym (Husdröm)

    Jag: 87000, min sambo: 100000. Vi sparar till kontantinsats på hus. Vi behöver ca 500000. Min sambo är föräldraledig. Det går lååångsaaaamt! När vi båda arbetar heltid tänker vi spara ca 20000 per månad.

  • Anonym (Fattiglapp)

    Osch vad jobbar ni med eg?

  • Anonym (Oförskämt rik)
    Anonym (Fattiglapp) skrev 2015-08-30 10:53:52 följande:

    Vilken kul överraskning!! :) grattis till ny bil!

    Sånt man önskar att det hände ;)

    Så bra sparat ingenspargris så snabbt!

    38-åringen, god buffert :)


    Tack. Ja, det kom i rätt stund då vi fortfarande har en hel del kvar att göra på rucklet så var utgiften för en bil inte direkt önskvärt. Vi har också genom åren nollat sparkontot till och från men det är skönt att ha lite pengar liggande.
Svar på tråden Sparkonto