• klyban

    Ett normalt beteende att lämna ett barn gallskrikandes i busken och blödande?

    Barnen var ute och gick med katten, en hundägare hade sin hund lös gick till attack mot katten.
    Katten bet den ena barnet, då den försökte skydda katten från hunden.
    Var av katten bet i handen.
    Och barnet började skrika allt vad h*n orkade.

    Hundägaren bara gick därifrån utan titta till barnet.
    Som låg i buskarna och rann massor av blod ur handen, och gallskrek fortfarande när jag kom dit.
    Hundägaren var som bortblåst, personen måste ha sprungit därifrån.
    Då ytorna är stora just här, och tidsmässigt så kan inte kvinnan med hunden gått denna sträcka utan man sett henne.

    Är det nån mening att polisanmäla?
    Men antar brist på empati inte är ett brott i sig.
    Och som jag fått återförklarat förloppet, så kan hundägaren inte heller vetat om h*n blev biten av katten eller hunden.
    Då h*n bara skrek att h*n hade blivit biten.
    Men bara avvek från platsen hastigt.

    Så nu ska det spanas efter hundar ikväll, och stackars den hundägare om jag får i tag på henne.
    Då kommer det bli en hårblåst utan dess like.
    Undra om man verkligen lämnar ett barn på detta sättet.

    Och sista frågan, är det normalt att lämna ett barn i en buske, blödande och gallskrikande?

  • Svar på tråden Ett normalt beteende att lämna ett barn gallskrikandes i busken och blödande?
  • Anonym (PÅ)

    Det beror nog på. Har svårt att se att barnet skulle bli så illa biten att man måste stanna där. Dessutom var inte barnet ensamt, syskonet kunde väl kalla på hjälp.

    Barnen är kanske för små för att gå ut själv med katten?

  • Anonym (PÅ)

    Förresten, vad ska du polisanmäla?

    Att hunden var lös?

    Att er katt bet ert barn?

    Att tanten gick fast ert barn gallskrek och blödde?

  • Birgitta02

    Barnet blev skadat pga lös hund. Det handlar om brist på tillsyn av hund.  Lagen om tillsyn över hund eller katt handlar detta om. Du kan mycket väl polisanmäla, men tvivlar på att polisen gör så mycket av det. eftersom du inte vet vem hundägaren är.

  • Anonym (PÅ)
    Birgitta02 skrev 2015-08-30 14:44:36 följande:

    Barnet blev skadat pga lös hund. Det handlar om brist på tillsyn av hund.  Lagen om tillsyn över hund eller katt handlar detta om. Du kan mycket väl polisanmäla, men tvivlar på att polisen gör så mycket av det. eftersom du inte vet vem hundägaren är.


    Fast barnen borde ju känna igen hunden och tanten.
  • Anonym (tanten)

    Hela historien låter jättekonstig. Barnet blev biten av katten för att en hund var lös? Dessutom så svårt biten, att det rann massor av blod? Jag har haft katt i hela mitt liv och aldrig varit med om något liknande, den katten låter direkt farlig.

    Jag tycker nog att man ska ha sin hund kopplad, ifall den går till anfall vid åsynen av en katt. Men kanske var det en del av problemet att katten var kopplad, så att den inte kunde komma undan för att gömma sig? Samtidigt tycker jag nog att hundägaren gjorde rätt som avvek med hunden, så att det uppstod ett avstånd mellan hund och katt.

    Tyvärr är det svårt att polisanmäla en okänd hundägare som man inte har träffat.

  • asta66
    Anonym (PÅ) skrev 2015-08-30 14:29:46 följande:

    Det beror nog på. Har svårt att se att barnet skulle bli så illa biten att man måste stanna där. Dessutom var inte barnet ensamt, syskonet kunde väl kalla på hjälp.

    Barnen är kanske för små för att gå ut själv med katten?


    Du har så rätt i det sista. Folk är ute med sina hundar. Katter reagerar på det. Och man måste kunna hantera sin katt.
  • Anonym (hatar hundar)
    asta66 skrev 2015-08-30 14:57:13 följande:
    Du har så rätt i det sista. Folk är ute med sina hundar. Katter reagerar på det. Och man måste kunna hantera sin katt.

    Hur "hanterar" man en skräckslagen katt som sitter fast i koppel och blir anfallen av en lös hund?


    Polisanmäla bör man absolut göra, efter man har hittat kärringen och tagit namn, borde inte detta falla under vållande till kroppsskada om katten hög så jävligt att blodet rann?


    Hur som, ni har varit på sjukan för stelkrampspruta hoppas jag.


     

  • Anonym (PÅ)
    Anonym (hatar hundar) skrev 2015-08-30 15:06:31 följande:

    Hur "hanterar" man en skräckslagen katt som sitter fast i koppel och blir anfallen av en lös hund?


     


     


    Ja, är det så svårt så kanske inte barnen ska ta med katten ut, utan en vuxen.
  • Birgitta02
    Anonym (tanten) skrev 2015-08-30 14:53:29 följande:

    Hela historien låter jättekonstig. Barnet blev biten av katten för att en hund var lös? Dessutom så svårt biten, att det rann massor av blod? Jag har haft katt i hela mitt liv och aldrig varit med om något liknande, den katten låter direkt farlig.


    En katt som blir rädd, försöker fly, men blir fasthållen, rivs och bits. Har själv råkat ut för det. Inget konstigt med det.
  • asta66
    Anonym (hatar hundar) skrev 2015-08-30 15:06:31 följande:

    Hur "hanterar" man en skräckslagen katt som sitter fast i koppel och blir anfallen av en lös hund?


    Polisanmäla bör man absolut göra, efter man har hittat kärringen och tagit namn, borde inte detta falla under vållande till kroppsskada om katten hög så jävligt att blodet rann?


    Hur som, ni har varit på sjukan för stelkrampspruta hoppas jag.


     


    Det jag tänkte på är att det är en situation som man kan förvänta händer om man är ute med sin katt. Så barnen var för små för att gå med katten själv. Och man kan hantera det genom att gå sin väg.  Att hålla sin katt i det läget ger nog för det mesta rivsår.
    Och varför polisanmäla att nån var ute med sin hund. I såna fall polisanmäla för att hunden attackerade katten rent fysiskt. Men det framgår inte av Ts. Utan hunden kan lika gärna gjort utfall i luften. Vilket hundar gör. Problem uppstår ju om hundägaren inte hindrar hunden ifrån att skada eller hota andra.
Svar på tråden Ett normalt beteende att lämna ett barn gallskrikandes i busken och blödande?