• Anonym (Nörden)

    HJÄLP! Kommer jag ångra mitt dataspelande istället för att vara med tjejer?

    HJÄLP! Kommer jag ångra mitt dataspelande istället för att vara med tjejer? Det är nämligen så att jag har tänkt spela dataspel 10h+/dag i 5 år för jag har ett mål inom ett dataspel, låter nördigt jag vet... Men kommer jag ångra tiden jag spelar istället för att vara med tjejer alternativt ha en flickvän? Jag är livrädd ifall jag efter 5 år kommer på att jag ångrade mitt dataspelande.

    Folk kommer säkert säga, spel är ett spel, inget att satsa på osv. Jag själv tycker det skulle varit ett roligt mål, men om jag en dag skulle ångra dataspelandet efter 5 år skulle jag gå under... Min ena sida av hjärnan säger en sak, andra halvan säger en annan sak som att det är fel osv. Om jag en dag skulle komma på att dessa 5 åren var bortkastat så kommer det vara 5 år slösade liv.

    Jag är själv ung, 20-25 års åldern, så folk kan tycka att jag har hela livet på mig att göra detta, men riktigt så enkelt är det inte, jag har inte hela livet på mig, tiden går fort...

    Hjälp!

  • Svar på tråden HJÄLP! Kommer jag ångra mitt dataspelande istället för att vara med tjejer?
  • Anonym (O_o)

    Är det inte i din ålder som man ska leva livet? Gå ut och festa, träffa tjejer, resa med polarna? 
    Hur hade du tänkt försörja dig? Hade du tänkt sitta på ens stol 10 timmar om dagen i fem år är du även bli ganska svag och om inte fet, tänker du träna något också eller?

  • Anonym (Seg_deg)

    Varför är du så konflikt rädd att du väljer bort socialt umgänge?

  • Anonym (Nörden)
    Överste Senap skrev 2015-08-30 17:42:34 följande:

    Om du är intresserad av tjejer kommer du med all sannolikhet att ångra dig när du blir äldre.


    Jag är rädd för det :(
  • Anonym (Nörden)
    Överste Senap skrev 2015-08-30 17:54:08 följande:
    Så vad tänker du göra åt det?
    Man kan ångra att man inte spelade mer under tiden när spelet jag spelar var som bäst, det jag spelar är som bäst just nu. Jag vill gärna bli topp 5 inom det spelet.

    Det är ett svårt val för mig. Men mest troligt kommer jag ångra att jag inte satsade på unga tjejer när jag blir äldre, men vem vet... Jag kanske ångrar också att jag inte spelade när spelet var som bäst?
  • Anonym (???)

    Vad innebär det att vara i topp 5? Får du pengar? Blir du berömd? Vilka kommer att beundra dig om du är i topp 5? Kan du skriva i din CV att du har spelat i fem år och dra nytta av det längre fram? Känner du de andra spelarna IRL? Känner du dem i den virtuella världen, eller är de bara anonyma spelare? Träffar du dem? Kan de hjälpa dig t.ex. att flytta om det skulle behövas?

    Jag har ingen aning om vad det kan vara för ett spel som skulle binda någon för 10 timmar per dag i 5 år. Jag tycker det låter så konstigt, att skulle vägra umgås med en sådan person. Ifall många tänker som jag, så får du stora problem när de 5 åren har gått.

  • sportpappa

    Du har ett mål i spelet som kräver runt 10h/dag i 5 år för att nå. När du nått det här målet vad händer då?

    Hur fungerar ditt spelande ihop med ett arbete? Om vi antar att du jobbar 8-17 och det tar en timme i restid. Du behöver även äta och lite andra nödvändiga saker (handla, borsta tänderna, städa, tvätta m.m.) som säg tar 2 h i snitt per dag.
    Arbete 9 h, resa 1 h, nödvändigt 2 h => 12 timmar.
    Dataspel 10 h.
    Total tid: 12 + 10 = 22 h
    Kvar till sömn: 2 h

    Sen om du har en så stillasittande aktivitet så behöver du verkligen ut och träna åtminstone 30 minuter per dag. Utöver det så blir det lite dusch och transport så totalt 1 h.
    Tid till sömn: 1 h.

    Enligt ovanstående så kan jag inte se att det går ihop. Enda lösningen är att du inte arbetar. Då blir ditt spelande ditt arbete. Då ser jag inga problem med att du spelar så mycket så länge du kan ordna det ekonomiskt utan bidrag från samhället.

    Berätta gärna hur du tänkt att det ska fungera rent praktiskt.

  • Anonym (kalas kula)
    Anonym (Nörden) skrev 2015-08-30 16:13:05 följande:

    HJÄLP! Kommer jag ångra mitt dataspelande istället för att vara med tjejer? Det är nämligen så att jag har tänkt spela dataspel 10h+/dag i 5 år för jag har ett mål inom ett dataspel, låter nördigt jag vet... Men kommer jag ångra tiden jag spelar istället för att vara med tjejer alternativt ha en flickvän? Jag är livrädd ifall jag efter 5 år kommer på att jag ångrade mitt dataspelande.

    Folk kommer säkert säga, spel är ett spel, inget att satsa på osv. Jag själv tycker det skulle varit ett roligt mål, men om jag en dag skulle ångra dataspelandet efter 5 år skulle jag gå under... Min ena sida av hjärnan säger en sak, andra halvan säger en annan sak som att det är fel osv. Om jag en dag skulle komma på att dessa 5 åren var bortkastat så kommer det vara 5 år slösade liv.

    Jag är själv ung, 20-25 års åldern, så folk kan tycka att jag har hela livet på mig att göra detta, men riktigt så enkelt är det inte, jag har inte hela livet på mig, tiden går fort...

    Hjälp!


    Du kommer inte vara den första i historien som spelar bort ett förhållande via data spel.
    Såvida tjejen är väldigt förstående eller av samma intresse
    LYcka till
Svar på tråden HJÄLP! Kommer jag ångra mitt dataspelande istället för att vara med tjejer?