• Anonym (Osäker)

    Är det värt att träffa honom igen?

    Hoppas få råd då jag känner mig kluven i detta.

    Separerat i början av året och nu är jag ensamstående heltidsförälder.

    Skulle gärna vilja träffa någon vilket inte är så lätt i min sits förstås. Är också livrädd för att släppa in någon i mitt och barnens liv även om jag innerst inne vill.

    Har gått på en träff med en kille. Då jag har barnen på heltid träffades vi på offentlig plats, ett lekland. Han tog även med sig sitt barn. Ganska trevlig kille och hade nog velat träffa honom igen, det är dock något i hans beteende som gör mig osäker. Eller överdriver jag? Detta är vad jag menar;

    Jag hade inte sovit på hela natten innan pga envis natthosta så var lite trött och sliten vilket jag även sa. Jag har två ganska små barn, de sprang åt olika håll och då de är så små vill jag ha koll på vart de är hela tiden. Verkade som att han inte var lyhörd inför detta och han hjälpte heller inte till att titta efter dem.

    Sen sa han att han att vi kunde gå och fika, att han och hans barn går och sätter sig så länge. Han gick iväg och jag försökte få med mitt ena barn som hade kul och inte ville fika och den andra var utom sikt inne i någon labyrint. När vi väl kom till bordet satt han och hans barn redan och fikade. Då skulle jag strula med barnstolar och sedan gå och handla ngt till två otåliga barn. Hade han inte åtminstone kunnat beställa åt oss? Frågat vad vi ville ha. Hade självklart betalat för det men omtanken borde funnits där.

    Sen fick barnen syn på såna här automater där de får en liten grej för en tia. De vill förstås ha, då tar han upp en tia från sin plånbok och ger sitt barn. Mina blir jätteledsna, jag får lämna mitt halvdruckna kaffe och ställa mig i kö för att växla pengar. Hade han inte kunnat fråga innan om vi skulle ge dem samtidigt? Efter jag växlat pengar blir det jag som får gå och hjälpa barnen med automaterna. Han sitter lugnt kvar vid bordet.

    Jag går med mitt barn på toaletten, då skickar han med sitt barn så jag ska hjälpa hen också. Visst, inga problem men Känns lite konstigt. Kaffet var kallt vid det här laget:)

    I leklandet gör han inget för att hjälpa mina barn. När jag var med minsta så ville min större ha hjälp av honom med en grej men han verkade inte intresserad av det. Visst, förstår att det är egna barn och andras ungar men när barnet ber om hjälp så hjälper man väl?

    Överdriver jag nu eller är det här tecken på att jag inte ska lägga mer tid på honom? Tacksam för era tips och råd.

  • Svar på tråden Är det värt att träffa honom igen?
  • Anonym (vad)

    Ett lekland blir ju lätt kaotiskt. Tror inte du ska tänka så mycket på vad som hände med din dejt där. Träffa honom för en promenad nästa gång istället.

  • Anonym (Sofie)

    Jag håller dels med om att han kanske brustit lite, att man kunnat önska mer precis som du skriver. Men givetvis är han värd en chans till. Prova en annan plats, en lugnare. Se om han är annorlunda då. Det var ju trots allt första gången. Alla kan vara nervösa/osäkra och lite handlingsförlamade i en ny "viktig" situation där man ska bli "bedömd".

  • Anonym (Hmmm)

    Du verkar väldigt fokuserad på att han ska ta hand om dina barn.

    Är det avlastning med barnen eller en man till dig du är ute efter?

  • Anonym (Osäker)
    Anonym (Hmmm) skrev 2015-08-31 07:21:53 följande:

    Du verkar väldigt fokuserad på att han ska ta hand om dina barn.

    Är det avlastning med barnen eller en man till dig du är ute efter?


    Inte alls så. Snarare tvärtom, att jag kan ha svårt att släppa. Blev ju så att jag fick mer ta hand om hans barn:)

    Däremot vill jag se att det är en man som kan ta initiativ. Hur ska det annars funka sen. Kommer från en relation där jag fick göra precis allt. Trots att jag jobbade mer. Han satt och tittade på tv hela dagarna och samspel eller familjeliv var det inte tal om. Vill inte hamna där igen... Då är jag hellre själv.
  • Anonym (vad)
    Anonym (Osäker) skrev 2015-08-31 08:27:35 följande:

    Inte alls så. Snarare tvärtom, att jag kan ha svårt att släppa. Blev ju så att jag fick mer ta hand om hans barn:)

    Däremot vill jag se att det är en man som kan ta initiativ. Hur ska det annars funka sen. Kommer från en relation där jag fick göra precis allt. Trots att jag jobbade mer. Han satt och tittade på tv hela dagarna och samspel eller familjeliv var det inte tal om. Vill inte hamna där igen... Då är jag hellre själv.


    Och vad kände du för honom när ni träffades? Fick du något magpirr? Det är ju det man får gå på först.
  • Anonym (Vettig?)

    Hej.

    I min värld skulle jag också sett att han gjorde de

    sakerna du radar upp. Sunt förnuft! Vanligt hyfs.

    Men han kanske var rädd att du skulle ta illa upp för att han engagerade sig i dina barn som han inte känner.

  • Anonym (Osäker)
    Anonym (vad) skrev 2015-08-31 12:37:22 följande:

    Och vad kände du för honom när ni träffades? Fick du något magpirr? Det är ju det man får gå på först.


    Det kändes vid första anblicken som att jag skulle kunna träffa honom igen. Dock under tidens gång så kändes det mer osäkert. Just det här att han gick och började fika (inte en gång utan två då vi var där ett tag) När jag kom till bordet och satte mina barn där för att gå och beställa hade han och hans barn ätit klart. Blev liksom en obalans. Går man inte tillsammans och fikar.,.? Mina barn blev också stressade då hans sprang iväg och lekte när de just fått sitt fika.

    Han verkar vilja träffas igen. Tar dock inte så mycket initiativ. Väntar på att jag ska komma med förslag. Hade velat se lite mer driv kanske. Men annars verkar han vara otroligt snäll och en bra pappa till sitt barn.

    Vet inte. Ska så himla mycket till innan man kan träffa någon som passar in i småbarns- och familjelivet.
  • Anonym (Sofia)

    Om du redan under första träffen kunde hitta flera saker du störde dig på hos honom så känns det inte så värt att träffa honom igen tycker jag.

  • Anonym (Osäker)
    Anonym (Sofia) skrev 2015-08-31 20:02:12 följande:

    Om du redan under första träffen kunde hitta flera saker du störde dig på hos honom så känns det inte så värt att träffa honom igen tycker jag.


    Det enda jag tänker som kan vara förklaring är att han kanske var nervös... men det var nog vissa saker som inte hade med nervositet att göra. Kanske ger det en chans till iaf.
  • Anonym (Tvek)
    Anonym (Vettig?) skrev 2015-08-31 12:43:23 följande:

    Hej.

    I min värld skulle jag också sett att han gjorde de

    sakerna du radar upp. Sunt förnuft! Vanligt hyfs.

    Men han kanske var rädd att du skulle ta illa upp för att han engagerade sig i dina barn som han inte känner.


    Samtidigt tvekade han ju inte på att låta TS engagera sig med hans barn, genom att se till att hon hjälpte honom med den på toa.

    Av det TS beskrivit tycker jag han låter som en upprepning av hennes tidigare erfarenheter.
  • Anonym (Osäker)

    Så. Nu har jag fått bekräftat att min magkänsla var rätt! Träffade honom igen och det var sista gången.

    En man som förväntar sig att bli uppassad och letar efter en kvinna som gör markservice och sköter barnen. Mil ifrån en gentleman.

    Tack för era tips:). Hoppas träffa den rätta "partnern" sen som kompletterar och berikar mitt och barnens liv!

  • Anonym (Tvek)

    Bra TS, nu har du fått ett avslut s a s. Har märkt att en del är så där, kalkylerar helt krasst med vad de kan få ut av partnern. Men det var ju bra att han visade sitt rätta jag så tidigt, hade varit värre om ni redan flyttat ihop o han börjat så där efter det.

    Nästa gång på dejt kan du vara lite liknande som han, kolla på hur hjälpsam han är o hur mycket han hjälper dig med ditt. O tänk efter om vad DU vill ha.

  • Anonym (Osäker)
    Anonym (Tvek) skrev 2015-09-06 17:51:34 följande:

    Bra TS, nu har du fått ett avslut s a s. Har märkt att en del är så där, kalkylerar helt krasst med vad de kan få ut av partnern. Men det var ju bra att han visade sitt rätta jag så tidigt, hade varit värre om ni redan flyttat ihop o han börjat så där efter det.

    Nästa gång på dejt kan du vara lite liknande som han, kolla på hur hjälpsam han är o hur mycket han hjälper dig med ditt. O tänk efter om vad DU vill ha.


    Hela mitt liv har jag träffat fel sorters män. Ofta med psykisk misshandel, styrande och egocentriska. Jag förstår inte varför jag alltid hamnar med sådana män. Den senaste var/är värst och är då självklart barnens pappa.

    Är annars självständig, har ett bra jobb och normalt liv i övrigt. Något rotlös kanske. Nu har folk runt omkring mig börjat reagera och fråga varför jag alltid träffar så konstiga män.

    Hur 17 gör man för att hitta en trevlig snäll och omtänksam man. Som är intresserad av mig och inte bara att uppfylla sitt eget ego...
  • Anonym (Vettig?)

    Jo TS, testa en som du inte drars till automatiskt och låt det sakta växa fram. Vissa teorier säger att det beror på ens föräldrar. Hur var dem?

  • Anonym (Tvek)

    En grej är väl att du tvekar om dina egna reaktioner o får det till att du ev överdriver , trots att magkänslan stämde. Tidigare verkar det som om du har låtit det gå för långt alldeles för länge, men det kanske är annorlunda nu?

Svar på tråden Är det värt att träffa honom igen?