• Anonym (olycklig)

    Olyckligt förälskad

    Levde i våras i ett dåligt äktenskap och träffade en tjej i en liknande situation (sambo). Messade väldigt mycket under våren och träffades ett par gånger. Det hände dock inget intimt men diskutioner och bilder var väldigt intima. Sen fick hon en lägenhet och bröt med sin sambo medan jag hade svårare att bryta upp. En dryg månad efter att hon flyttat bröt hon kontakten då hon blev utbjuden på dejt av någon. Hon avslutade det geom att säga att hon fortfarande var intresserad men inte ville inleda något medans jag låg i skilsmässa. Efter det svarade hon bara på några frågor för att jag skulle kunna få till någon typ av avslut.

    Hade fått känslor för henne då det verkligen kändes rätt så jag slänge iväg några få trevare för att återuppta kontakten under sommaren berättade att jag flyttat ut men inga svar förutom en gång då jag frågade ytterligare frågor för att kunna få till någon typ av avslut. Hon sa då att hon hade gått och blivit förälskad i någon annan.

    För ett par veckor sedan såg vi varandra på håll i stan men hejade bara. Skickade ett meddelande till henne senare och fick svar nästan direkt. Messade lite och hon undrade hur det gick med allt. Har skickat nått meddelande ibland sen dess och skickade igår ett som på ett roligt sätt hintade till lite "busiga" saker vi gjorde via mess i våras och svarade lite skämtsamt tillbaka.

    Frågan är nu om det finns något intresse från hennes sida kvar och hur tar jag reda på det utan att vara klängig.

    Undrar ibland om det fanns något genuint intresse över huvudtaget eller om jag bara var hennes säkerhetsnät.

    Sist men inte minst hur f_n kommer man över någon. Det var ju aldrig något förhållande men ändå finns känslorna där och jag blir inte av med dom. Hjärnan säger glöm och gå vidare men hjärtat vill och hoppas något annat.

    Lång och lite krånglig text men är tacksam för lite synpunkter.

  • Svar på tråden Olyckligt förälskad
  • Anonym (det går över)

    Det går över med tiden. Radera allt ang personen. Kolla efter nya.

  • Anonym (olycklig)
    Anonym (det går över) skrev 2015-08-31 13:08:53 följande:

    Det går över med tiden. Radera allt ang personen. Kolla efter nya.


    Tack :) Hjärnan säger ju det och att det försvinner med tiden men det är så himmla jobbigt när känslorna bara ligger där och gnager :(
  • Daniel12

    Nu är jag inte riktigt i samma situation som du, men jag blev nyligen lämnad av en kvinna som var hur gullig och go som helst mot mig och som lärde mig mycket nya saker om "livet". Jag har aldrig i hela mitt snart 40-åriga liv känt så mycket för någon och efter att hon stack blev jag helt apatisk av sorg och grät i flera veckor. Orkade inte göra något, åt inte och kände inte motivation till något. Hon sa till mig att det blir bäst såhär och att hon mest ville hjälpa mig snarare än att hon var förälskad i mig, även om det var vad hon sagt varje dag i flera månaders tid. Jag börjar förstå mer och mer nu, men det har tagit lång tid att komma över henne.

    Och det måste få ta den tid det tar, men ofta är det bra om man försöker glömma och gå vidare så snart man kan och orkar, för kvinnor, har jag förstått, tänker och känner sällan som oss män. Vi män kan känna en oerhörd smärta och sorg över en separation medans kvinnor ofta lättare kan borsta sig av det och gå vidare mer eller mindre som om inget hänt. Det kanske låter "elakt" att säga, men naturligtvis beror det på att kvinnor kan välja mer än män och lätt kan hitta någon ny, medans vi män ofta inbillar oss saker och blir fåfänga pga hennes "fina" ord och sedan blir helt förkrossade när det visar sig att det inte var lika seriöst från hennes sida som från våran.

    Du kommer över det, precis som många andra. Och som hon jag var tillsammans med sa: "Det finns inte bara en för dig, det kan finnas många" och "Om hon lämnar dig och struntar i dig så älskade hon aldrig dig". Hon sa mycket sanningar som jag då var skeptisk och hade invändningar mot, men som jag nu börjar förstå att hon hade helt rätt i.

    Mitt råd till dig är att börja leva nu, träffa nya människor och vidga dina vyer. Gör vad du kan för att glömma. Vem vet, en vacker dag kanske hon tar kontakt med dig igen och vill något seriöst, men vid det laget har du säkert fått upp ögonen för någon annan och bättre Flört

  • Anonym (olycklig)

    Tack för ett bra svar. Jo så här i efterhand kan jag nog se att jag läste in lite väl mycket i det eftersom hon blev min väg ut ur ett dåligt äktenskap.

    Försöker gå vidare och glömma men det är ruggit svårt. Fantasi bilden av henne sitter fortfarande fast och det är ju ingen som kan leva upp till en perfekt fantasi. Hoppas bilden i huvudet bleknar bort fort!!

  • Anonym (det går över)

    Om ni inlett något så kanske hon endå inte varit den du hoppats på, det är ju inget du vet.

    Jag vet hur det är. Varit olyckligt kär tusen gånger typ, alltid lika jobbigt.

  • Anonym (olycklig)

    Det är nog där pudelns kärna ligger. Det kom så långt att det verkligen var på gång att bli något seriöst men det avslutades i det där stadiet när jag bara såg frammåt och hur bra det skulle kunna bli.

    Dom kännslorna sitter kvar  tillsammans med önskan om att få se vad det hade kunnat bli av det. En bitterhet över att det inte fick chansen. Ett hjärn spöke som jag inte kan bli av med.

  • Anonym (det går över)

    Men om hon nu är förälskad i någon annan - släpp det, du plågas bara själv av att gå runt och älta det hela. Tänk såhär: hur mycket tror du hon går runt oxh tänker på dig nu? Varför ska du då tänka på henne?

  • Anonym (det går över)

    Alltså jag känner bara igen mig jättemycket i din berättelse.

  • Anonym (olycklig)

    Ja logiken säger ju det. Hon brydde sig inte tillräckligt för att vänta lite utan gick på första dejten hon blev utbjuden på så även om hon sa att hon var intresserad så var hon ju uppenbarligen inte det. Handling trumfar ju ord och någon som inte är intresserad av mig vill jag ju inte ha.

    Men faaaaan vad jag vill vara med henne. Hatar det här och önskar att det bara gick över.

    Antar att du är ett levande bevis på att tiden läker även detta.Glad 

  • Anonym (ärlighet)

    Jag skulle tro att det inte finns något intresse kvar hos henne, men varför inte fråga? Ifall du så gärna vill vara med henne, hör av dig och fråga om det finns någon chans. Svarar hon att det inte gör det, ska du ta bort hennes kontaktuppgifter och sluta hoppas. För hon tror antagligen att det bara är trevligt när ni messar om sånt ni gjorde tidigare, och att du har kommit över henne. Fast det kan ju också vara så att hon fortfarande har känslor för dig. Du kanske är skyldig dig själv att en gång för alla ta reda på om det verkligen är kört.

  • Anonym (det går över)
    Anonym (ärlighet) skrev 2015-09-01 10:49:19 följande:

    Jag skulle tro att det inte finns något intresse kvar hos henne, men varför inte fråga? Ifall du så gärna vill vara med henne, hör av dig och fråga om det finns någon chans. Svarar hon att det inte gör det, ska du ta bort hennes kontaktuppgifter och sluta hoppas. För hon tror antagligen att det bara är trevligt när ni messar om sånt ni gjorde tidigare, och att du har kommit över henne. Fast det kan ju också vara så att hon fortfarande har känslor för dig. Du kanske är skyldig dig själv att en gång för alla ta reda på om det verkligen är kört.


    Ja jag håller med om det, varför inte bara få svart på vitt. Säga att du Vill veta om hon känner nåt. Kanske prata ut och gå vidare.
  • Anonym (det går över)
    Anonym (olycklig) skrev 2015-09-01 10:39:56 följantycker är :

    Ja logiken säger ju det. Hon brydde sig inte tillräckligt för att vänta lite utan gick på första dejten hon blev utbjuden på så även om hon sa att hon var intresserad så var hon ju uppenbarligen inte det. Handling trumfar ju ord och någon som inte är intresserad av mig vill jag ju inte ha.

    Men faaaaan vad jag vill vara med henne. Hatar det här och önskar att det bara gick över.

    Antar att du är ett levande bevis på att tiden läker även detta. 


    Ja jag är nog det. Börja med någon aktivitet, skäm bort dig själv. Gör nåt du tycker är roligt. Du kan alltid finna nya vänner.
  • Anonym (olycklig)

    Tack för att ni bryr er och för alla tips Glad

    Har ju egentligen det svaret då jag frågade i sommras och hon sa då att hon inte var intresserad av någon annan eftersom hon hade gått och blivit förälskad.

    Då började jag gå vidare men så revs allt upp igen när vi såg varandra på stan och hoppet tändes igen eftersom hon svarade på messen vilket hon inte gjort tidigare på det viset.

    Förmodligen är det som ni säger att hon tror att jag kommit över det och det bara är trevligt att snacka lite. Det är väl den ända logiska slutsatsen eftersom hon inte själv tar initativ till konversationer.

    Känslodelen av hjärnan kan dock komma på hur många bortförklaringar och motargument till detta som helst. Måste lära mig att lyssna på den logiska halvan av hjärnan!!!!

Svar på tråden Olyckligt förälskad