• Anastasia

    Ska avstå från allt socker och onyttigt hela September. Någon som vill hänga på?

    Imorgon så börjar September månad och då tänker jag ta avstånd från allt onyttigt och som innehåller socker under en hel månad.  Skulle det vara så att sötsuget fortfarande är kvar i Oktober så kommer jag ha en dag i veckan då jag äter lite onyttigt.  Men det är bara OM jag då fortfarande skulle bli sötsugen.   

    Den här tråden kommer jag att ha som dagbok, kan man säga.  Jag ska försöka finna lite recept på nyttiga saker till fika och som man kanske kan ta under fredagskvällarna.  Om ni känner till några nyttiga recept, så lägg gärna in dem i den här tråden. =)   

    Jag kommer under September månad inte heller äta frukt, eftersom det innehåller fruktsocker.   Jag kommer även sluta med den lättsockrade lingonsylten som jag brukade ha till havregrynsgröten. Kommer istället att använda mig av Kanel.   Det enda sockret som jag kanske kommer få i mig är den som är i maten under lunch, men det kommer nog inte bli så värst mycket.  Hoppas jag.  

    Så, imorgon börjar utmaningen.  Inget socker under Oktober månad.  Det enda sockret är kolhydraterna som blir till glukos i min kropp.  

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-31 13:29
    Menade September Månad och inte Oktober månad.

  • Svar på tråden Ska avstå från allt socker och onyttigt hela September. Någon som vill hänga på?
  • Anastasia

    Första dagen! 

    Har ännu inte haft något sug efter socker.  

    Frukost: Havregrynsgröt med kanel och en halv deciliter laktosfri lättmjölk.  

    Lunch: Fullkornsmakaroner med korvstroganoff utan Ketshup.  Vi hade i krossade tomater istället, det blev verkligen jättegott.  Sedan hade vi kokta ärtor och rivna morötter till.  Vatten till lunchen.  

    Kvällsmaten har ännu inte varit, men då blir det samma som frukosten.  Havregrynsgröt med kanel och en halv deciliter laktosfri lättmjölk.  

    Än så länge känns det bra.  Har inte haft något sug efter socker.  Tänker dricka vatten titt som tätt, så att magen liksom känns full under dagen. :)  

  • Anastasia

    Uppdatering: Den första dagen!   

    Har nu ätit kvällsmaten.  Det blev Havregrynsgröt med kanel och en halv deciliter laktosfri lättmjölk.

    Dricker nu en massa vatten, och försöker hålla magen full.  Så att jag inte blir sugen på en massa saker.  Kvällen brukar vara min Achilleshäl.  Det är då man sitter framför tvn och blir sugen på en massa saker.    

    Har även varit på en långpromenad idag. Dagens resutat

    Snart blir det sängen!=)  

  • Anastasia

    Den andra dagen!  

    Den här dagen har också gått väldigt bra.  Jag har inte haft några större sötsug, och tycker väl att dagen även har gått väldigt fort.  

    Frukost: Havregrynsgröt med kanel och en halv deciliter laktosfri lättmjölk. 

    Lunch: Fullkorns makaroner med korvstroganoff, rivna morötter och gröna ärtor.  Vatten till maten.     Istället för ketschup så var det krossade tomater i.  Med andra ord så åt vi samma mat idag, som vi gjorde igår.  

    Kvällsmaten: blir samma som frukosten.  Havregrynsgröt med kanel och en halv deciliter laktosfri lättmjölk.

    Idag så tänker jag inte gå någon promenad, har tyvärr fått problem med fötterna. Blåsor osv.  =/  Men när jag blir bättre ska jag ta en promenad på minst 30 minuter.  

  • Anastasia

    Igår så kände jag ett starkt sug efter socker och onyttigheter så jag tog två finnkrisp med becell och makrill på och sedan gick jag och lade mig.  Idag är jag inne på den tredje dagen.  

    Har nyligen gått upp och ätit ett ägg.  Idag har jag även fastedag, för jag och min mamma kör efter 5:2 livsstilen.    Jag vägde mig även idag och vågen stod på något på 86 kilo.  Så jag har lyckats gått ner närmare 9 kilo på 5 veckor.  

    Har inget sötsug nu, och är glad över det.   =)

  • Anastasia

    Den här dagen har gått relativt snabbt. Det är ju snart kvällen.  :)  

    Jag åt till frukost ett kokt ägg.  

    Till lunchen så åt jag varma koppen (sparris)

    Till kvällsmat åt jag havregrynsgröt med kanel och laktosfri lättmjölk.

    Sötsuget finns här, men jag vill helst av allt förtränga det.  Det får bli vatten ikväll och sedan sängen tidigt.  Jobbigt det är med suget.  Jag vill verkligen klara mig igenom detta..=)    Ni vet, det skulle kännas som att bestiga ett berg.  =)   

  • Aniiee

    Du hade fastedag idag, va? För det lät lite lite =P

    Drick en kopp stark buljong. Då brukar sötsuget släppa också. Inga kcal att tala om, typ 10 i en hel kopp på 4 dl.


    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Anastasia
    Aniiee skrev 2015-09-03 17:33:26 följande:

    Du hade fastedag idag, va? För det lät lite lite =P

    Drick en kopp stark buljong. Då brukar sötsuget släppa också. Inga kcal att tala om, typ 10 i en hel kopp på 4 dl.


    Ja. jag försöker hålla mig på under 500 kcal.  Men idag så klarade jag inte av att stå emot, köpte en ost och skink sallad, med gott bröd och rhode Iland sås till.  Sedan åt jag två persikor med lättglass till. =)  

    Faaaan, jag misslyckades på den tredje dagen.  MEN jag tänker inte äta några onyttigheter denna månad. :P  
Svar på tråden Ska avstå från allt socker och onyttigt hela September. Någon som vill hänga på?