• Anonym (Ångest)

    Hjälp! Mår dåligt pga en konflikt med chefen.

    Hej.

    Jag har hamnat i en jobbig konflikt med min nya chef. Jag har varit där på praktik en månad innan sommaren. Under dommare och från imorgon, 1 sep så är jag anställd. Jag har pratat med facket och de säger att jag har rätt och att de står på min sida. Men för att de ska kunna hjälpa mig måste jag gå till jobbet imorgon. Det är min första dag på jobbet och därför viktig att jag dyker upp. Annars finns risk att han säger att jag inte fullföljer min plikt.

    Nu är jag jätterädd och har sån ångest. Hela jag darrar som ett asplöv.Han kommer att stå och skrika och gapa så som han har gjort med de andra av sina anställda. Jag är väldig känslosam person och blir lätt upprörd och tar åt mig. Jag kommer med högst sannolikhet att antingen bara stå där och låta honom skälla trots att jag är jättearg och vill skrika tillbaka.

    Snälla , har ni förslag på knep på hur jag ska tänka eller göra för att inte tappa kontrollen helt imorgon ? Känns som att jag kommer att rusa därifrån gråtandes, så hemsk är det.

    Jag kan inte tänka på annat. Så rädd, orolig och full av ångest inför imorgon.

  • Svar på tråden Hjälp! Mår dåligt pga en konflikt med chefen.
  • Anonym (Ångest)

    Jag söker inte hjälp ang själva konflikten. Utan hur jag ska bemöta chefen imorgon. Det kommer inte bli ett muntert samtal. Jag vill ha tips på hur jag ska hantera situationen imorgon och känna jag har kontroll.

    Jag vill gärna ladda mental men vet inte hur. Allt det gnager inombords hela tiden.

  • Anonym (Z)
    Anonym (Ångest) skrev 2015-08-31 17:49:25 följande:

    Jag söker inte hjälp ang själva konflikten. Utan hur jag ska bemöta chefen imorgon. Det kommer inte bli ett muntert samtal. Jag vill ha tips på hur jag ska hantera situationen imorgon och känna jag har kontroll.

    Jag vill gärna ladda mental men vet inte hur. Allt det gnager inombords hela tiden.


    Ja för att få den hjälpen får du nog skriva ut vad konflikten handlar om så att du kan få hjälp.
  • Anonym (Ångest)

    Ah , då förstår jag. Det handlar om min anställning. Jag var där i juni på praktik. Vi kom överens om att fortsätta med praktik i mitten av augusti för att sen jag ska bli anställd 1 sep. Jag hade redan fått sommarjobb för ett annat företag under juli månad. Jag hade fyllt i alla blanketter och la det på hans skrivbord med en lapp om att signera och mejla till AF. Anledningen till att jag inte kunde be om det direkt var för att han inte var på kontoret då och jag kunde inte vänta mer än till arbetsdagen var över. Det var min sista dag.

    Jag tog kontakt med AF i slutet av juli/början av augusti för att försäkra om att blanketten var mottagen. Min handläggare var på semester så jag kunde inte kontakta honom innan. Jag fick beskedet att han inte fått in ngt. Jag började mejla chefen med en ny blankett. Han svarade att han var på resa. Skulle återkomma vecka senare. Jag tog kontakt igen då med ny blankett. Han fyllde i men inte signerade det. Jag kan inte skicka in ngt utan hans signering.

    Nu säger han att jag inte höll min del av dealen. Att såg till att det intr blev ngn praktik. Han vill att jag ska gå praktik i september ist och flytta fram anställningen till oktober ist. Både facket och jag säger nej. Men han skyller på att vi inte har nån praktik ännu så därför är mitt anställningsavtal ogiltig. Vilket inte stämmer alls.

    Imorgon ska jag dit på första jobbdagen. Det kommer bli jobbigt. Han kommer att säga mkt otrevliga saker. Han har en väldigt temprament. Har gråtit så mkt över detta.

    Hur ska jag förbereda mig?

  • Axe

    Du har ju gjort bort dig, du skulle praktisera för att få anställning men struntade i det och nu vill du ändå ha anställning? Haha va?

    Chefen har helrätt i så fall!

  • nuharjagbytt
    Axe skrev 2015-08-31 19:13:11 följande:

    Du har ju gjort bort dig, du skulle praktisera för att få anställning men struntade i det och nu vill du ändå ha anställning? Haha va?

    Chefen har helrätt i så fall!


    Du får läsa en gång till så tolkar jag det verkligen inte.

    TS du ska inte prata med chefen utan att ha facket med dej.
  • Anonym (Ångest)
    Axe skrev 2015-08-31 19:13:11 följande:

    Du har ju gjort bort dig, du skulle praktisera för att få anställning men struntade i det och nu vill du ändå ha anställning? Haha va?

    Chefen har helrätt i så fall!


    Jag har inte struntat utan det är han som inte vill signera så jag kan skicka in. Trots upprepade påminelser.
  • Anonym (Ångest)
    nuharjagbytt skrev 2015-08-31 19:24:50 följande:

    Du får läsa en gång till så tolkar jag det verkligen inte.

    TS du ska inte prata med chefen utan att ha facket med dej.


    Facket sa att jag ska gå dit. De sa inget om att jag inte bör prata med chefen själv. Visste inte att jag ska ha facket med mig...
  • Anonym (..?)

    Jag har svårt att förstå din text. Jag hänger inte med då du är otydlig.

    Skulle du sommarjobba på ett annat företag under juli? Du arbetade inte ens för denna chef?

  • Anonym (Ångest)
    Anonym (..?) skrev 2015-08-31 22:29:07 följande:

    Jag har svårt att förstå din text. Jag hänger inte med då du är otydlig.

    Skulle du sommarjobba på ett annat företag under juli? Du arbetade inte ens för denna chef?


    Ledsen över att texten är otydlig. Försökte va detaljerad och noggrann och samtidigt tydlig men det är svårt. Du förstod rätt. I juli var jag på ett annat företag och jobbade. Fick den tjänsten redan i våras.

    Denna nya chefen var jag endast på praktik i juni. Hoppas det blev klarare nu.
  • nuharjagbytt
    Anonym (Ångest) skrev 2015-08-31 22:03:24 följande:

    Facket sa att jag ska gå dit. De sa inget om att jag inte bör prata med chefen själv. Visste inte att jag ska ha facket med mig...


    Jag vet inte hur regler är tyckte mest att om facket håller med dej bör de även vara med och stötta. Man kan alltid be facket vara med vid en konflikt. Det är dock inte alltid lätt att ordna.

    Lycka till imorgon Vi kan alltid hoppas på att chefen lugnat sig för att facket pratat med honom.
  • Axe

    Fast jag tror att du och nya chefen var överens om att du skulle praktisera hela sommaren för att få anställning. Annat låter jävligt orimligt.

Svar på tråden Hjälp! Mår dåligt pga en konflikt med chefen.