• Anonym (J)

    Vad skulle ni ha sagt till eran kille?

    Igår kväll la min kille upp bilder "selfies" på sin facebook, som vanligt bar det många som kommenterade (killar). Inget konstigt med det.

    Tills hans ex skriver, Jag saknar dig fortfarande.

    Han svarar tillbaka, jag saknar dig med.

    Hon svarar tillbaka, puss.

    Det tog hus i helvete kan jag lova jag vart så arg och ledsen så jag skakade.

    Ringde och skällde ut honom.. Det enda han kunde säga till svars var att han älskar mig och hon är en vän.

    Men vem fan säger att man saknar sitt ex helt öppet så alla kan se?!

    Jag skäms jätte mycket detta är riktigt pinsamt för mig.

    Om 2 dagar är det ett år och vi har planerat förlovning.

    Vi gett varandra löftes ringar för några månader sedan.

    Iallafall det slutade med att han tog bort alla bilder.

    Så fegt enligt mig.

    Sa till honom idag att om inte du skriver till ditt ex att du ska förlova dig kommet jag lämna dig.

    Är så ledsen och förtvivlad.

    Vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden Vad skulle ni ha sagt till eran kille?
  • Anonym (Inte)

    Jag tycker verkligen inte att du ska ställa några sådana krav på honom.. Jag hade visat att jag var ledsen och kände mig sviken sen är det upp till han att ta rätt beslut. Tills han har visat sig vara man nog hade jag skjutit upp förlovningen, det är trots allt något man ska göra av kärlek och inte för att man har planerat det

  • kivirush

    "Vad hade ni gjort?"

    Slutat med allt drama.

    Ni ska förlova er, så vad gör det att han kanske saknar sitt ex. Speciellt om de är vänner. Vet inte hur det är men om de inte har träffats på ett tag så är det väl inte så konstigt.

    Och varför skrivet du (killar) har kommenterat. Vad gör det för skillnad?

    Du låter väldigt osäker.


    Säger lite vad jag vill.
  • Anonym (Gaby)

    Hur gamla är ni? Vänta med förlovning är mitt tips.

  • Anonym (konstigt ex..)

    Undrar också lite över hur gamla ni är?

    Menar inget taskigt men det känns som att ni är ganska unga?

    Förlova er för att ni vill och känns bra. Gör det den dag ni vill och det faktiskt också känns bra! Förlova er inte bara för att ni bestämt så eller för att ni kommit överens om ett visst datum för det!

    Ta det lite lugnt.. Förhållandet går inte under för att killens ex skrivit nåt skit på nätet och din kille förmodligen svarat nåt snällt av en ren artighet. För att hon kanske inte skulle spåra ur och bli förbannad eller nåt?

  • Anonym (konstigt ex..)

    Jag tycker fortfarande det var jättekonstigt av det här exet att skriva som hon gjorde. Lite märklig beteende kan jag tycka där... Men folk är underliga bar. Så är det..

    Att tvinga din kille att göra si eller så kommer som nån tidigare redan skrivit skada förhållandet. Väldigt mycket till och med! Så akta dig jäkligt noga för ett sånt beteende är mitt tips! Det är djupt omoget och du vinner absolut inget på det i längden.

  • Anonym (J)

    Jag är 27 år så inte speciellt ung.

  • HäckHäxan
    Anonym (J) skrev 2015-09-01 10:42:05 följande:
    Igår kväll la min kille upp bilder "selfies" på sin facebook, som vanligt bar det många som kommenterade (killar). Inget konstigt med det.
    Tills hans ex skriver, Jag saknar dig fortfarande.
    Han svarar tillbaka, jag saknar dig med.
    Hon svarar tillbaka, puss.
    Det tog hus i helvete kan jag lova jag vart så arg och ledsen så jag skakade.
    Ringde och skällde ut honom.. Det enda han kunde säga till svars var att han älskar mig och hon är en vän.
    Men vem fan säger att man saknar sitt ex helt öppet så alla kan se?!
    Jag skäms jätte mycket detta är riktigt pinsamt för mig.
    Om 2 dagar är det ett år och vi har planerat förlovning.
    Vi gett varandra löftes ringar för några månader sedan.
    Iallafall det slutade med att han tog bort alla bilder.
    Så fegt enligt mig.
    Sa till honom idag att om inte du skriver till ditt ex att du ska förlova dig kommet jag lämna dig.
    Är så ledsen och förtvivlad.

    Vad hade ni gjort?
    Människor som bara är vänner kan skriva sånt öppet. Just för att de ser sig själva som bara vänner och därför inte tänker på hur andra kan tolka det alls, eftersom de själva inte har någon baktanke med det hela. Jag hade kunnat skriva så till några ex utan problem. Hade såklart försökt undvika det om jag nu hade en svartsjuk partner som skulle gå i taket över det, men å andra sidan hade jag aldrig fixat att dela livet med en svartsjuk partner som går i taket. För gissningsvis så hade den partnern redan stört sig på att jag var vän med ex och hade kontakt med ex.

    Jag tror du måste jobba lite med dig själv gällande varför du tycker att det var pinsamt alls för din del, du var ju inte ens delaktig i konversationen? Syftet var knappast att göra dig illa till mods eller såra dig alls från någons håll, så varför blir du det?

    Hade det varit bättre om de bara skrev sånt mellan varandra i mail och sms, hade du mått bättre av det så länge ingen annan ni känner ser det? Varför hade du i så fall mått bättre av det? Vad är skillnaden? För själv tycker jag nog det hade varit mer störande om det skrevs i hemlighet och smusslades än offentligt på FB på en bild. Man kan sakna varandra på olika sätt när man är vänner. Man kan tex ha ett problem eller annat man vet att den andre är bra på och sakna personen just därför eller komma på att man inte snackat ordentligt utanför fb på länge och skriva att man saknar någon. det gjorde jag senast igår till en vän, visserligen inte ett ex men en vän. Senast i helgen sa jag till ett ex att jag älskade honom och att han är viktig för mig. Det är sant, jag älskar honom och han är absolut viktig för mig, han är min vän. Han var här och hälsade på senare under helgen och det sista han sa innan han åkte var, vi måste börja ses oftare med vardagligt och inte bara när livet knasar för någon av oss, även om jag älskar att du finns där för mig när saker knasar. Japp sa jag det är bara att komma hit vettu, du är alltid välkommen.

    Jag hade svarat samma sak om jag hade en partner, för de två hade blivit tvungna att lära känna varandra oavsett. Jag tänker inte dissa mitt ex och min vän, jag har fan känt honom sen jag var tre år. Han är min barndomsvän och ett kort tag som ung var vi kära och galna i varandra. Men alla de andra åren ihop, alla annan historia som bara vänner, det räknas mycket mer är mycket viktigare än den korta tid vi två var ett par.
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • HäckHäxan
    kivirush skrev 2015-09-01 10:55:41 följande:
    "Vad hade ni gjort?"
    Slutat med allt drama.
    Ni ska förlova er, så vad gör det att han kanske saknar sitt ex. Speciellt om de är vänner. Vet inte hur det är men om de inte har träffats på ett tag så är det väl inte så konstigt.
    Och varför skrivet du (killar) har kommenterat. Vad gör det för skillnad?

    Du låter väldigt osäker.
    Ja men precis så.

    Jag gömde svara på frågan. Jag hade gjort inget, kanske hade kommenterat något på bilden själv i stil med att ta en fika ihop om jag nu själv kände exet osv. Jag har blivit vän med partners ex förr, så för mig vore det inte konstigt alls. Antingen har man kemi och funkar som vänner eller så gör man det inte, däremot är jag glad och tacksam för när det funkar och det känns ännu viktigare nu för tiden när jag har barn och kanske har en framtida partner också barn, då vill jag att alla relationer skall fungera och att man skall kunna samarbeta och uppföra sig för allas skull, kan man bli vänner så är det en enorm bonus och något jag skulle känna stor tacksamhet över och vårda med omsorg.
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Anders 386

    Jag hade också reagerat. Men jag kan tänka mig att killen mer eller mindre bara skulle "hälsa tillbaka" med en artighetsfras - och sen inte tänkte på hur dumt det blev. Men jag hade också blivit ledsen. Även om man fortfarande tycker om sitt ex tycker jag man ska dämpa dom känslorna och framförallt hålla det för sig själv när man är i ett nytt förhållande.

  • Anonym (J)

    Enligt många här så lender ingenting?

    Vet inte hur ni tänker riktigt.

    Jag saknar fortfarande sig låter så vänligt och att skriva puss för man väl inte heller till en vän? Speciellt inte ett ex.

    Jag är svartsjuk men osäker på mig sjäv nej.

  • Zarch

    Är nog ingen fara på taket, hade det varit "fishy" hade varken hon eller han skrivit öppet.

    Men jag förstår din irritation faktiskt, tycker att det är sjukt slemmigt att skriva så till en upptagen föredetta på loggen (integritet noll). Exet borde ju tänkt igenom hur just den texten kan landa, fast kanske det som är grejen?......frågar du mig så är det nästan lite "kattigt" och bitchigt.

    Nåja, prata, red ut skiten och gå sedan vidare.

  • Anonym (Eh)

    Jag tycker det är skitkonstigt att man skriver så till sitt ex om man själv är i en ny relation eller om exet har nån annan?! Jag skulle bli så arg om det hände. Det kan ju vara så som någon skrev att han bara skulle vara artig/snäll tillbaka men att det blev lite fel.

    Tycker verkligen folk här att det är normalt?! Jösses...tur att ni bara är en liten klick människor och inte representerar "verkligheten".

    Lycka till ts!

  • Anonym (H)

    Ja alltså om hon hade skrivit "saknar dig!" Så hade det varit mer normalt än "saknar dig fortfarande". Det är det där "fortfarande" som låter lite väl intimt och kärvänligt. Särskilt när hon svarar med puss. Jag hade också blivit sur och antagit att hon ville röra om i grytan lite...

  • Anonym (H)

    Låter som en riktigt mesig kille dessutom. Ingen jag hade varit attraherad av direkt...

  • Pentra

    Fantastiskt bra och genomtänkt skrivet. Sannerligen ord som är värda sin vikt i guld. ... Med vänlig hälsning, Pentra


    HäckHäxan skrev 2015-09-01 13:06:13 följande:
    Människor som bara är vänner kan skriva sånt öppet. Just för att de ser sig själva som bara vänner och därför inte tänker på hur andra kan tolka det alls, eftersom de själva inte har någon baktanke med det hela. Jag hade kunnat skriva så till några ex utan problem. Hade såklart försökt undvika det om jag nu hade en svartsjuk partner som skulle gå i taket över det, men å andra sidan hade jag aldrig fixat att dela livet med en svartsjuk partner som går i taket. För gissningsvis så hade den partnern redan stört sig på att jag var vän med ex och hade kontakt med ex. Jag tror du måste jobba lite med dig själv gällande varför du tycker att det var pinsamt alls för din del, du var ju inte ens delaktig i konversationen? Syftet var knappast att göra dig illa till mods eller såra dig alls från någons håll, så varför blir du det? Hade det varit bättre om de bara skrev sånt mellan varandra i mail och sms, hade du mått bättre av det så länge ingen annan ni känner ser det? Varför hade du i så fall mått bättre av det? Vad är skillnaden? För själv tycker jag nog det hade varit mer störande om det skrevs i hemlighet och smusslades än offentligt på FB på en bild. Man kan sakna varandra på olika sätt när man är vänner. Man kan tex ha ett problem eller annat man vet att den andre är bra på och sakna personen just därför eller komma på att man inte snackat ordentligt utanför fb på länge och skriva att man saknar någon. det gjorde jag senast igår till en vän, visserligen inte ett ex men en vän. Senast i helgen sa jag till ett ex att jag älskade honom och att han är viktig för mig. Det är sant, jag älskar honom och han är absolut viktig för mig, han är min vän. Han var här och hälsade på senare under helgen och det sista han sa innan han åkte var, vi måste börja ses oftare med vardagligt och inte bara när livet knasar för någon av oss, även om jag älskar att du finns där för mig när saker knasar. Japp sa jag det är bara att komma hit vettu, du är alltid välkommen. Jag hade svarat samma sak om jag hade en partner, för de två hade blivit tvungna att lära känna varandra oavsett. Jag tänker inte dissa mitt ex och min vän, jag har fan känt honom sen jag var tre år. Han är min barndomsvän och ett kort tag som ung var vi kära och galna i varandra. Men alla de andra åren ihop, alla annan historia som bara vänner, det räknas mycket mer är mycket viktigare än den korta tid vi två var ett par.
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.

  • Anonym (T)
    kivirush skrev 2015-09-01 10:55:41 följande:

    "Vad hade ni gjort?"

    Slutat med allt drama.

    Ni ska förlova er, så vad gör det att han kanske saknar sitt ex. Speciellt om de är vänner. Vet inte hur det är men om de inte har träffats på ett tag så är det väl inte så konstigt.

    Och varför skrivet du (killar) har kommenterat. Vad gör det för skillnad?

    Du låter väldigt osäker.


    håller helt med
  • Anonym (Ehum)

    Hej,

    Helt märkligt skrivet av exet. Noll respekt för dig!

    Ens medsystrar ska man känna med.

  • HäckHäxan
    Pentra skrev 2015-09-01 16:16:41 följande:
    Fantastiskt bra och genomtänkt skrivet. Sannerligen ord som är värda sin vikt i guld. ... Med vänlig hälsning, Pentra
    Tackar och bockar
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
Svar på tråden Vad skulle ni ha sagt till eran kille?