• Anonym (Födelsemärket)

    Ärr i huvudet

    Hej.

    Någon som har erfarenhet av att ha tagit bort födelsemärke i huvudet? Flera läkaren har sagt nej, nu hittat en som sa ja... :-/ vad är liksom grejen med att ta bort det i huvudet? Lokalbedövning blir det...

  • Svar på tråden Ärr i huvudet
  • Olympia

    Vad är det du vill veta?
    Om det ska göra ont?
    Hur lång tid det tar?
    Om det blir något är?


    Du får nog precisera lite bättre om du ska få några vettiga svar.

  • Anonym (Födelsemärket)

    På huvudet.

    Om ärrbildning, om det gör ont efter.

    Ville höra personlig input. Eftersom så många inte vill göra det så måste det bero på något. De ger inga vettiga svar.

  • Olympia

    Det är omöjligt att säga något om ärrbildning eftersom vissa får fula ärr och andra knappast några alls.
    Sedan beror det på hur stort födelsemärket är.


    Samma sak med smärta, det är också individuellt.

  • Kerubmamman
    Anonym (Födelsemärket) skrev 2015-09-01 13:11:04 följande:
    På huvudet.
    Om ärrbildning, om det gör ont efter.
    Ville höra personlig input. Eftersom så många inte vill göra det så måste det bero på något. De ger inga vettiga svar.
    Hur stort är det och var sitter det? 
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (Födelsemärket)

    Olympia, det är inte omöjligt om ngn berättar sin version men tack ändå, bra svar.

  • Anonym (Födelsemärket)

    0,35 cm, pannan typ

  • Kerubmamman

    För några år sedan fick jag ett "erbjudande" om att ta bort ett födelsemärke (ca 2 cm)i ansiktet. Läkaren förklarade att man skär bågar runt födelsemärket (ungefär som man ritar ett öga). Sedan sammanfogas kanterna. På kinden finns det mycket mer vävnad under huden än i pannan, så det "sliter" inte lika mycket.

    Jag tror de första läkarna är rädda att du ska få ärrvävnad, som blir "värre" än födelsemärket i sig. 


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (Födelsemärket)

    Hmm...

    Jag har rätt bra läkkött, så hoppas inte det blir så.

    Kan ett ärr verkligen se värre ut än pricken? Är tveksam.

  • Kerubmamman
    Anonym (Födelsemärket) skrev 2015-09-01 14:19:37 följande:
    Hmm...
    Jag har rätt bra läkkött, så hoppas inte det blir så.
    Kan ett ärr verkligen se värre ut än pricken? Är tveksam.
    Det kan absolut bli större än pricken, eftersom snitten är större än födelsemärket. Och om du brukar bli brun om sommaren så kommer ärret att "lysa". 
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Fia 28
    Kerubmamman skrev 2015-09-01 14:35:56 följande:
    Det kan absolut bli större än pricken, eftersom snitten är större än födelsemärket. Och om du brukar bli brun om sommaren så kommer ärret att "lysa". 
    Precis. Det är rejäla bitar de tar bort och ärret blir mycket större än födelsemärket. 
  • Anonym (Födelsemärket)

    Men ett ärr blir väl ändå vitt och rött? Jag vet inte, en prick är så definitiv på något sätt. Jo, hon sa lika stor som den är på varje sida om pricken kommer hon att skära. Estetiskt finare med ett ärr? Även om det är större.

  • Julia1245
    Anonym (Födelsemärket) skrev 2015-09-01 14:19:37 följande:

    Hmm...

    Jag har rätt bra läkkött, så hoppas inte det blir så.

    Kan ett ärr verkligen se värre ut än pricken? Är tveksam.


    Jag känner flera stycken som tagit bort födelsemärken och som fått skalbaggeliknande ärr som är väldigt fula. Avlånga och utstående, med tydliga märken efter stygnen, som ser ut som "ben".
  • Anonym (Födelsemärket)

    Oh No :(

    Kan man inte ta bort ärr med laser:)

  • Fia 28
    Anonym (Födelsemärket) skrev 2015-09-01 16:23:29 följande:

    Oh No :(

    Kan man inte ta bort ärr med laser:)


    Man kan möjligtvis göra dem mindre synliga, men de försvinner aldrig helt.
  • Anonym (Födelsemärket)

    Hmm ok. Jag hoppas att det blir ett snyggt ärr, jag har stört mig på denna prick hela livet. Varje dag.

  • Phalaenopsis

    Man kan ta bort ärr med e-dermastamp (derma pen på ebay). Det funkade i alla fall på de stora fula benen på mitt blindtarmsärr. Vågade inte ta bort ärret helt, vid buksmärtor så kollar de ju om man har ett.

  • Phalaenopsis

    Sedan brukar det vara en hudläkare eller plastikkirurg som tar bort födelsemärken i ansiktet. Om det är där du har det så hoppas jag att det är ett proffs som är framme.

  • Anonym (Födelsemärket)

    Hmm, coolt.

    Japp, det är en hudläkare som ska göra det, så snyggt som möjligt sa hon.

Svar på tråden Ärr i huvudet