• Fundersam1000

    Bjuda vegetarian på mat

    Ska bjuda två vänner på middag. Varav den ena är vegetarian. Fast hon äter fisk - som ska vara märkt på nått vis.

    Jag tänker mig förrätt och varmrätt men har noll aning. Vill såklart bjuda på lite "finare" mat.

    Tips tack :)

  • Svar på tråden Bjuda vegetarian på mat
  • hejnina

    Vill bara påpeka att din kompis är pescetarian om hon äter fisk :) några tips har jag inte, är sämst på mat och äter mest chips eller knäckebröd här :P haha

  • Fjärilslarv

    fisk ska givetis ha märkning att den kommer från bra bestånd som inte gör att den riskerar att utrotningshotas. Köper inte alla sådan fisk?
    Det finns mycket gott att bjuda på, gör en receptsökning.

  • Fundersam1000

    Jag kan ingenting om varken fisk eller vegetariskt och dylikt. Köper hem fisk (bara räkor) däremot äter jag fisk på restaurang. Jag har googlat men slutar alltid på recect med laxfile i ugn.

  • snedtak

    Om du inte lagar fisk - gör inte fisk utan något med räkor eller något vegetariskt. Laga något du är bra och och tycker om.

  • IMHO

    Vi har ätit mycket veg senaste tiden. Här kommer några favoriter. De två första är inte helvegetariska, så uteslut dem med t.ex. om hon inte äter det:

    1. www.tasteline.com/Recept/Spenat___getostfyllda__canneloni_med_rodbetsallad

    2. www.tasteline.com/Recept/Broccolifritters_med_fetaostdipp_och_sallad

    3. (Helt veg) www.tasteline.com/Recept/Tofu_zatay_med_picklade_gronsaker_och_ris

    4. (Bra förrätt) www.recept.nu/green-kitchen-stories/sallader/gronsaker--potatis-och-andra-rotfrukter/broccolisallad-med-granatapple-och-russin/

Svar på tråden Bjuda vegetarian på mat