• Svar på tråden SD vad säger ni
  • driver28

    Nu är jag för all del inte SD-anhängare men jag har aldrig hört SD uttala någon önskan om straffrihet för etnisk svenska mördare. Däremot kan ju utvisning vara svårt.... Man kan möjligen utvisa även europeiska brottslingar men det är osäkert med tanke på Schengen och den fria rörligheten.

    Så jag antar att även SD-anhängare tycker domen är korrekt.

    Vad får dig att tro annat?

  • hojciwdupe

    För det första, "SD vad säger ni"?


    Jag vet faktiskt inte, du får vända dig till partiets talesman för att få veta vad SD officiella ståndpunkt är om just det specifika fallet, tror heller inte att sd har en ståndpunkt om specifika fall, varför skulle dom?


    Två, nu min uppfattning om det hela, domen är fel, mannen har med all säkerhet en diagnos, man hör inte röster som uppmanar en att döda om man är frisk i huvudet.
    Under såna omständigheter att straffa han med livstid där han ändå får komma ut efter 10-12 år är meningslös slöseri med resurser, han behöver uppenbarligen vård och inte kosta oss miljoner om året för dom kommande åren.


    Är han i slutändan svensk så har vi inget "hem" att skicka han till mer än till psyket, skulle det däremot handla om en icke svensk så tycker jag att utvisning bör ske automatiskt, inte ens bestraffning utan bara skicka ner dom till Afrika eller Mellanöstern eller var dom nu kommer ifrån, det tycker jag är mer kännbar straff än att låsa in dom i eu,s dyraste och lyxigaste fängelser, sätt dom på gatan att ruttna bort i sina hemländer,

Svar på tråden SD vad säger ni