• Anonym (Me)

    Någon med me som gått på multimodal rehabilitering ?

    Är det någon här med me/kronisk trötthetssyndrom som gått på multimodal rehabilitering? Jag går på det. Och det känns faktiskt rätt så hopplöst.

  • Svar på tråden Någon med me som gått på multimodal rehabilitering ?
  • Anonym (japp)

    Jag har gått och det var det bästa som har hänt mig!

    Varför tycker du illa om det? Gå dit med ett positivt tänkande så blir det bättre!

  • Anonym (Me)
    Anonym (japp) skrev 2015-09-02 19:29:43 följande:

    Jag har gått och det var det bästa som har hänt mig!

    Varför tycker du illa om det? Gå dit med ett positivt tänkande så blir det bättre!


    Kan du jobba mer efter det då? Som försäkringskassan vill.
  • Anonym (Me)

    Visst vill jag kunna göra det med. Så jag undrar om någon med me lyckades med det efter en sådan här rehab. Att jobba 100% Jag jobbar redan 50%.

  • Anonym (japp)
    Anonym (Me) skrev 2015-09-02 19:50:22 följande:
    Kan du jobba mer efter det då? Som försäkringskassan vill.
    Ja, jag jobbar nu 75% och det funkar jättebra, men jag kommer aldrig mer kunna jobba 100% så jag ska söka sjukersättning nu.
  • Anonym (Me)
    Anonym (japp) skrev 2015-09-02 20:23:05 följande:

    Ja, jag jobbar nu 75% och det funkar jättebra, men jag kommer aldrig mer kunna jobba 100% så jag ska söka sjukersättning nu.


    Vad bra. Har jobbat 75%. Och det är för mycket för mig. Blir ofta helt sjukskriven då istället. Och helt sängliggande. Så jag har provat det i många år. Har varit sjuk i 20 år. Sjukersättning får jag inte. Har sökt och fått avslag. Därför det känns hopplöst.
  • Anonym (japp)
    Anonym (Me) skrev 2015-09-02 20:33:09 följande:
    Vad bra. Har jobbat 75%. Och det är för mycket för mig. Blir ofta helt sjukskriven då istället. Och helt sängliggande. Så jag har provat det i många år. Har varit sjuk i 20 år. Sjukersättning får jag inte. Har sökt och fått avslag. Därför det känns hopplöst.
    Vad har du för arbete?

    Vad är motiveringen till avslaget? Har du sökt sjukersättning på 100% eller mindre?
  • Anonym (Me)
    Anonym (japp) skrev 2015-09-02 20:37:50 följande:

    Vad har du för arbete?

    Vad är motiveringen till avslaget? Har du sökt sjukersättning på 100% eller mindre?


    På 50%. Jobbar som sjuksköterska.
  • Anonym (Me)

    Motiveringen är att jag måste ställa mig till hela arbetsmarknadens förfogande. Och är inte tillräckligt sjuk. Eller har tillräcklig funktionsnedsättning. Trots att jag har en hel del läkarintyg och utredningar som styrker mitt behov.

  • Anonym (japp)

    Ok, då kanske inte jag heller får beviljat på 25%..

    Jag jobbar som socialsekreterare och har fibromyalgi...... vad tror du?

Svar på tråden Någon med me som gått på multimodal rehabilitering ?