• Orolig förstabarns mamma

    Växelvis boende

    Hej,
    Jag har nyligen flyttat ifrån min pojkvän. Vi har ett gemensamt barn som är 18 månader och som under en månad har bott enbart hos mig för att bli hemmastad i min lägenhet. Jag och mitt ex har under denna månaden haft flera långa diskussioner om hur vår dotter ska bo i fortsättningen. Då hon fortfarande är såpas liten ville jag att hon skulle bo varannan helg hos honom och resten hos mig. Det gick han först med på men när underhållet kom in i bilden ändrades hans åsikt. Så efter mycket om och men fick vi komma överens om att för varje gång vår dotter bor hos honom ökar hennes boende dag med en. Vi börjar alltså med att hon bor tre dagar hos honom och nästa gång (alltså veckan därpå) det är hans tur att ha henne bor hon fyra dar i sträck o.s.v. Men jag känner lite oro inför att hon ska bo hos honom då han inte ens har en säng till henne. De få leksaker hon har hos honom ligger i en hög på golvet i vardagsrummet och han har saker överallt. Det är skitigt och fullt med damm i hela lägenheten. Han bor i en trea och extra rummet har han valt att göra till sitt kontor där han har väldigt mycket elektronik och datorer. Det känns inte tryggt att lämna min lilla flicka till honom, är min oro felplacerad eller kan jag göra något?

  • Svar på tråden Växelvis boende
  • Långbenopluto
    Orolig förstabarns mamma skrev 2015-09-02 21:09:21 följande:

    Ja, jag vet det men jag får inte hennes far att förstå det. 


    Då får du kontakta familjerätten så får dom förklara för honom! Du kan inte lämna bort henne så ofta som varannan vecka!
  • Rille92

    Tines kan du utveckla det lite mer, jag är en pappa som har en son på 12 månader som bor mest hos sin mamma, visst nu är mitt fall kanske lite annorlunda då hon har valt att träffa en ny kille redan. Jag vill inte att min son ska träffa en annan fadersfigur mer än sin egna pappa så jag vill också har veckovis redan nu för jag är orolig över att han kan komma att bli förvirrad över vem som är pappa. ska faktiskt själv ringa familjerätten imorgon och diskutera frågan.

Svar på tråden Växelvis boende