• Anonym (TS)

    Ex gravid

    Mitt ex, mamman till mitt barn, som jag nyligen separerat ifrån, blev gravid för ett litet tag sedan.

    Om det var ett ONS, en kk eller något annat, vet jag inte.

    Om abort har gjorts vet jag inte heller, men det bör ha gjorts nyligen eller ska göras inom kort i så fall. Högst troligt är att hon gör eller har gjort abort och inte behåller det.

    Bör jag ta upp detta med henne för en diskussion? Tänker främst på att det handlar om ett eventuellt halvsyskon till mitt barn. Om en eventuell fadersgestalt till mltt barn. Nu tror jag väl inte att det är aktuellt, men ändå.

    Hon säger inget, och jag vill inte fråga med risk för att förstöra vår "relation", som visserligen är i det närmaste obefintlig, men vi har ett barn så det gäller att hålla den relation som finns "god".

    Jag vill inte ställa till med mer besvär än nödvändigt om man säger så.

    Det naturliga är väl att jag skiter i det helt enkelt och låter henne prata, om det skulle bli så?

  • Svar på tråden Ex gravid
  • Anonym (Pia)

    Säg inget.Hon behöver inte berätta nåt sånt till dig.

  • Fjäril kär

    hon skaffar barn med vem hon vill och hon skaffar hur många barn hon vill.  Det är ditt ex, hon är inte skyldig att leva som en nunna resten av sitt liv. 

    Du säger alltså ingenting eftersom du inte har med detta att göra alls. punkt.

  • Anonym (Bevve)

    .... och den dagen du gör en annan tjej gravid?... 

    Just think? 

  • Anonym (!!!)

    Varför tror du på allvar att du har något med det att göra?! Hon är ditt EX mao har du inte ett skit med hennes val och beslut att göra.

  • Anonym (TS)

    Här var det en hel hoped av militanta damer, antar jag.

    Varför jag skulle ta upp det med henne står väl klart och tydligt - Att det eventuellt kan handla om ett syskon till mitt barn. Jag tror väl att när (om) jag den dagen ska bli pappa igen kommer att informera mitt ex om det då det i allra högsta grad kommer att påverka vårt gemensamma barn på ett eller annat sätt.

    Annars har jag inget intresse i det, då jag i övrigt inte har något med hennes liv att göra. Även om jag i min enfald kan ha synpunkter på hur illa det varslar att knulla oskyddat med en ev abort som resultat i hennes nuvarande livssituation.

    Men som sagt, not my business, som tur är.

    Men för att summera alla era svar tar ni med andra ord mina egna ord i mun och menar att jag helt enkelt ska skita i det. (Ja, tro det eller ej men det var vad jag skrev i sista meningen som ni ser).

    Tror ni missade att hela mitt resonemang handlade om att det kan handla om ett syskon till mitt barn och att jag skiter i aborten som sådan.

  • Fjäril kär
    Anonym (TS) skrev 2015-09-02 22:05:44 följande:

    Här var det en hel hoped av militanta damer, antar jag.

    Varför jag skulle ta upp det med henne står väl klart och tydligt - Att det eventuellt kan handla om ett syskon till mitt barn. Jag tror väl att när (om) jag den dagen ska bli pappa igen kommer att informera mitt ex om det då det i allra högsta grad kommer att påverka vårt gemensamma barn på ett eller annat sätt.

    Annars har jag inget intresse i det, då jag i övrigt inte har något med hennes liv att göra. Även om jag i min enfald kan ha synpunkter på hur illa det varslar att knulla oskyddat med en ev abort som resultat i hennes nuvarande livssituation.

    Men som sagt, not my business, som tur är.

    Men för att summera alla era svar tar ni med andra ord mina egna ord i mun och menar att jag helt enkelt ska skita i det. (Ja, tro det eller ej men det var vad jag skrev i sista meningen som ni ser).

    Tror ni missade att hela mitt resonemang handlade om att det kan handla om ett syskon till mitt barn och att jag skiter i aborten som sådan.


    jag förstår fortfarande inte. Hon kan föda hur många halvsyskon hon vill till ert barn. Det har du fortfarande inte med att göra. 

    att pussla ihop vardagen med ert gemensamma barn + ev nytt syskon är hennes ensak, inte din.  

    Du kan givetvis berätta om din oro om det är så att du funderar över att hon kanske kommer att begära mer hjälp av dig osv.  

    Men egentligen spelar det faktiskt inte någon roll. Du är vårdnadshavare (hoppas jag) över ert barn och du tar dom beslut som behövs tas .  Är det så att du inte tror ditt ex fixar ett föräldraskap på nytt i och med att ni redan har ett barn som måste få sina behov fyllda så får du prata med henne och  försöka hitta en lösning. 

    Är du orolig över hennes kompetens som förälder och att hon skulle brista i sitt föräldraskap då tar du kontakt med familjerätten och begär ett samarbetssamtal. 

    När det gäller ert gemensamma barn kan du ha en åsikt.  I övrigt har du ingenting med en eventuell graviditet att göra. 

    Så vad exakt egentligen gäller din fundering?  
  • Anonym (Bevve)
    Anonym (TS) skrev 2015-09-02 22:05:44 följande:

    Tror ni missade att hela mitt resonemang handlade om att det kan handla om ett syskon till mitt barn och att jag skiter i aborten som sådan.


    Vad är din egentliga fråga?  Ja det handlar om ett syskon till ert barn.   Och? 
  • Anonym (mmm)
    Anonym (TS) skrev 2015-09-02 22:05:44 följande:

    Här var det en hel hoped av militanta damer, antar jag.

    Varför jag skulle ta upp det med henne står väl klart och tydligt - Att det eventuellt kan handla om ett syskon till mitt barn. Jag tror väl att när (om) jag den dagen ska bli pappa igen kommer att informera mitt ex om det då det i allra högsta grad kommer att påverka vårt gemensamma barn på ett eller annat sätt.

    Annars har jag inget intresse i det, då jag i övrigt inte har något med hennes liv att göra. Även om jag i min enfald kan ha synpunkter på hur illa det varslar att knulla oskyddat med en ev abort som resultat i hennes nuvarande livssituation.

    Men som sagt, not my business, som tur är.

    Men för att summera alla era svar tar ni med andra ord mina egna ord i mun och menar att jag helt enkelt ska skita i det. (Ja, tro det eller ej men det var vad jag skrev i sista meningen som ni ser).

    Tror ni missade att hela mitt resonemang handlade om att det kan handla om ett syskon till mitt barn och att jag skiter i aborten som sådan.


    Om det blir ett syskon till ert gemensamma barn lär du ju märka det, när magen växer i alla fall. Då kan ni prata om det om du vill.

    Innan dess angår hennes eventuella graviditet inte dig, om hon inte själv redan har pratat med dig om det. I såna fall kan du fråga hur hon mår t ex, annars kanske du bara ska hålla tyst.

    Mer komplicerat än så är det nog inte.
  • Anonym (mmm)
    Anonym (TS) skrev 2015-09-02 22:05:44 följande:

    Här var det en hel hoped av militanta damer, antar jag.

    Varför jag skulle ta upp det med henne står väl klart och tydligt - Att det eventuellt kan handla om ett syskon till mitt barn. Jag tror väl att när (om) jag den dagen ska bli pappa igen kommer att informera mitt ex om det då det i allra högsta grad kommer att påverka vårt gemensamma barn på ett eller annat sätt.

    Annars har jag inget intresse i det, då jag i övrigt inte har något med hennes liv att göra. Även om jag i min enfald kan ha synpunkter på hur illa det varslar att knulla oskyddat med en ev abort som resultat i hennes nuvarande livssituation.

    Men som sagt, not my business, som tur är.

    Men för att summera alla era svar tar ni med andra ord mina egna ord i mun och menar att jag helt enkelt ska skita i det. (Ja, tro det eller ej men det var vad jag skrev i sista meningen som ni ser).

    Tror ni missade att hela mitt resonemang handlade om att det kan handla om ett syskon till mitt barn och att jag skiter i aborten som sådan.


    Om det blir ett syskon till ert gemensamma barn lär du ju märka det, när magen växer i alla fall. Då kan ni prata om det om du vill.

    Innan dess angår hennes eventuella graviditet inte dig, om hon inte själv redan har pratat med dig om det. I såna fall kan du fråga hur hon mår t ex, annars kanske du bara ska hålla tyst.

    Mer komplicerat än så är det nog inte.
Svar på tråden Ex gravid