• Anonym (Hosthost)

    Långvarig hosta

    För cirka en eller en och en halv månad sedan drabbades jag av en mildare hosta. Hostan kom lite då och då under dagarna. När jag tog lite djupare andetag så kunde det kittlas i halsen och tvinga fram en hosta.
    Så höll det på under 2-3 veckor kanske, sen drabbades jag av en förkylning och hostan förvärrades och blev intensivare. Nu är jag frisk från förkylningen men har fortfarande hosta. Det konstiga med hostan är att den är sjukt rytmiskt. Jag vaknar upp, och hostan kommer inte förrän 3-4 timmar efter att jag vaknat sen håller den på ganska irriterande och fram mot kvällen märker jag knappt av den. Det har varit så här nu i ett par veckor, väldigt rytmiskt. Har inte den när som helst, utan vid speciella tider varje dag, oftast under eftermiddagen/tidig kväll sen släpper den helt.

    Känns som en rethosta men vet inte. Det kittlas mest i halsen under hostan. 
    Jag har nu inte rökt cigg på 1 vecka pga detta och ska inte röka mer öht, men tror personligen inte detta är orsakat av rökning, men vem vet?

    Vad tror ni kära FLare?

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Långvarig hosta
  • Ego Lovers

    Har du varit i kontakt med vården. Det kan mycket väl vara mycoplasma. Ring din VC imorgon bitti och undra om de kan kolla så det inte är det

  • Anonym (Hosthost)

    Tack
    Får kolla upp det.

    Har dock inga andra symptom än hostan. Ingen feber osv.

  • Ego Lovers
    Anonym (Hosthost) skrev 2015-09-03 01:06:15 följande:

    Tack
    Får kolla upp det.

    Har dock inga andra symptom än hostan. Ingen feber osv.


    Nä mycoplasma är långvarig torrhosta som kan hålla på i upp till tio veckor. Man får inte feber av det alla gånger. Jag hade inte det men min dotter har haft det och hade feber varje gång
Svar på tråden Långvarig hosta