• Irries

    Får man sminka sig?

    Kommer ha äggplockning i nästa vecka. Har en jättefånig fråga...

    Får man ha smink på sig vid äggplocket eller ska man komma osminkad på morgonen?


    Hur var det på era sjukhus?

  • Svar på tråden Får man sminka sig?
  • FrauCasio
    Strato skrev 2015-09-03 15:23:58 följande:

    Osminkad, nyduschad, utan smycken.


    Fäster ägget bättre ifall man är osminkad?
  • Strato

    Är du ironisk? Har du gjort eller ska göra ivf? Vilken otroligt konstig fråga.


    FrauCasio skrev 2015-09-03 15:29:27 följande:

    Fäster ägget bättre ifall man är osminkad?


  • Irries

    Okej.. Räcker det om man duschar kvällen innan? Jag har inte fått någon information alls om det här.

    Måste man ta bort nagellack också?

  • Irries

    Ah, nu ser jag att du redan skrivit om nagellack..

    Har det varit samma för alla er andra som också gjort äggplock?

  • Irries
    Jag är bara jag skrev 2015-09-03 15:51:11 följande:

    Jag har alltid varit sminkad. Vid ET vid ED får jag däremot inte ha parfym eller deo.


    Okej :) 

    Jag förstår att det här kan vara en fånig fråga men jag är liksom alltid sminkad och så när jag är bland folk...
  • Jag är bara jag
    Irries skrev 2015-09-03 15:56:15 följande:
    Okej :) 

    Jag förstår att det här kan vara en fånig fråga men jag är liksom alltid sminkad och så när jag är bland folk...
    Ja,vad jag minns var jag sminkad. Går heller aldrig ut osminkad,ser ut som ett lik!
  • Zamira

    Det där funderade jag också över, jag gjorde förra osminkad, men känner mig verkligen inte bekväm med att gå utan smink och då blir hela dagen jobbig för mig (jag vet, fjantigt att känna så, men det är jag) men jag fick inga direktiv innan, varken om smycken, smink eller dusch. Och vi har 20 mil till sjukhuset, så jag var inte nyduschad när jag kom dit heller..


    Men nästa gång kommer jag ha smink, tar med sminkborttagning ifall att de skulle kommentera det =)


    Står såhär på min kliniks hemsida inför ÄP:


     


    "Äggplockningsdagen


    Ni skall komma till Fertilitetsenheten kl 07.45. Du skall inte äta fast föda till frukost, men du bör få i dig något flytande, t ex fil och dryck. Efter äggplockningen bjuder vi på kaffe/te, medtag gärna en smörgås.
    Mannen skall lämna spermaprov. Se Provtagningsanvisning för spermaprov.


    Under äggplockningen ges smärtstillande läkemedel som gör att du inte skall köra bil eller räkna med att arbeta den dagen. "


Svar på tråden Får man sminka sig?