• Anonym (faster)

    brorsans unge

    Min yngre bror har en flicka på drygt ett år. Jag har passat henne en del på sistone och jag måste få fråga om alla barn är som hon i den åldern. Tycker själv hon uppträder väääldigt bortskämt. Hon är på samma vis med föräldrarna av det jag sett iallafall.

    Hon stökar runt i ALLT. Pillrar petar och river sönder. Tuggar på allt eller iallafall säger på saker.

    Verkar inte bry sig när man säger något till henne, eller om hon inte begriper vad man säger kanske.

    Inte pratar hon själv heller.

    Vill ständigt läsa böcker men när jag sätter mig med en bok bläddrar hon bara genom jättefort. Vill inte peka eller lyssna i boken.

    Och jobbigast av allt. Hon saknar TOTALT tålamod.

    Idag visade jag henne en sån där burk med olikformade hål som klossar ska ned i. Hon ville göra själv men misslyckad en. När jag visade vart klossarna passar tittade hon inte. Hon ville bara göra själv och när det misslyckades blev hon galen och kastade iväg allt över golvet. PUST! !!

    Arga unge!

  • Svar på tråden brorsans unge
  • Anonym (faster)

    Hon är född i mars 2014. Borde hon inte vara mognare?

  • sextiotalist

    Låter som en fullständigt normal ett-åring. Ett-åring har nästan ingen impulskontroll, kommer inte ett nej, vill upptäcka världen. En ett-åring han inte vara bortskämd

  • sextiotalist
    Anonym (faster) skrev 2015-09-03 21:13:30 följande:

    Hon är född i mars 2014. Borde hon inte vara mognare?


    Nej.
  • Litet My

    Herregud, ungen är ett år och tycks vara precis så som ettåringar brukar vara

  • sextiotalist

    Varför tror du att småbarnsföräldrar barnsäkrar, att det finns trappgrindar, att man inte släpper en ettåring med blicken

  • Anonym (faster)

    Jag älskar barn och vill ha egna men trodde nog dom var mer lätthanterliga

  • Aniiee
    Anonym (faster) skrev 2015-09-03 21:31:21 följande:

    Jag älskar barn och vill ha egna men trodde nog dom var mer lätthanterliga


    Sorry, TS, men lätthanterliga blir inte ungar förns de är typ... 30 eller så....Tungan ute
    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Drottningen70

    Jösses. Vet inte hur gammal du är, men uppenbarligen inte mogen nog att lämnas med ansvaret för ett litet barn i alla fall. Man måste vara nästintill förståndshandikappad om man förväntar sig att en ettåring ska kunna prata eller ha tålamod. Min sjuåring har bättre kunskap om vad man kan förvönta sig av en ettåring.

    Din bror verkar inte heller ha alla hästar hemma som lämnar barnet till dig.

    Man kan ju bara hoppas att du driver med oss...

  • nevermind
    Aniiee skrev 2015-09-03 21:39:09 följande:
    Sorry, TS, men lätthanterliga blir inte ungar förns de är typ... 30 eller så....Tungan ute
    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
    Instämmer.
  • Anonym (faster)

    Jag är 26 år. Har endel vänner med barn men antingen har de lugnare ungarna eller så är denna flicka extremt för maken till argare eller fartigare unge har jag aldrig sett. Tror hon behöver komma på ett daghem men mamman ska vara hemma ett tag till visst

  • cosinus
    Anonym (faster) skrev 2015-09-03 22:14:48 följande:

    Jag är 26 år. Har endel vänner med barn men antingen har de lugnare ungarna eller så är denna flicka extremt för maken till argare eller fartigare unge har jag aldrig sett. Tror hon behöver komma på ett daghem men mamman ska vara hemma ett tag till visst


    Det finns ju hela spektrat i den åldern.

    Min äldsta när hon var 18 månader pratade precis hur mycket som helst. Hon har heller aldrig gjort något hon vet att hon inte får. Hon lyssnade på ordet "nej" från start och lydde alltid. Hon kunde gråta föra att hon inte fick men hon gjorde inte när man sa nej. Mina grannar brukar säga att jag eg bara har 3 barn för del äldsta gills inte, hon är för enkelt. Har dock varit dålig på att leka själv alltid och är fortfarande. Får nästan panik när inga kompisar är hemma och när hon var mindre fick man alltid vara halft involverad i någon lek oavsett vad man gjorde i övrigt.

    Tvåan var ganska percis som den tjej du beskriver i humöret. Pratade inte i den åldern, arg som ett bi, noll tålamod. Undehölls bäst ute där han fick gå runt och upptäcka. Sa man nej sprang han bara fortare.

    Trean var en gladare prick men totalt oberäknerlig. Klättade överallt, fick vaktas konstant och jobbade i tysthet. Blev aldrig arg eller bröt ihop när man hindrade honom men satte fart så fort man vände bort blicken igen och försökte på nytt.

    Fyran var en blandning av ettan och trean. Glad, kunde sysstelsätta sig själv (fast med ok saker ist för hyss) och tog tidigt ett nej. Lättsam i den åldern.

    Din brorsas tjej låter helt normal men självklart finns det en hel hög lugnare ettåringar också, och garanterat även värre :D
  • Vestra
    Aniiee skrev 2015-09-03 21:39:09 följande:
    Sorry, TS, men lätthanterliga blir inte ungar förns de är typ... 30 eller så....Tungan ute
    o då är det barnbarnen istället. Fast, det sägs att man har mer tålamod då. :)
    Något meningsfullt, imponerande och gärna lite skrytsamt.
  • Ego Lovers

    Läs på lite om barns utveckling så behöver du inte framstå som dum.

  • Cilla93

    Låter fullt normalt. Det låter som att du har väldigt liten erfarenhet av barn.

  • Anonym (Drift?)

    Men hjälp, det här måste väl vara ett skämt? Eller..? Jag blir orolig.

Svar på tråden brorsans unge