• aLzo

    Nekad ersättning av försäkringsbolag

    Köpte en bil den 5/7 ringde och försäkrade bilen samma dag från en telefon jag lånade.
    Fick inbrott i bilen natten mellan 5/7 och 6/7.

    Den 6/7 ringer jag f-bolaget igen då från mitt egna telefon nummer.

    Nu tror försäkringsbolaget att jag har ringt den 6/7 för att försäkra bilen, men det gjordes dagen innan.
    Säljaren har lagt in försäkringen i systemet den 6/7 när jag ringde dom igen alltså dagen efter jag köpte bilen, säljaren har alltså gjort fel som inte la in den dagen innan.

    Min handläggare på f-bolaget kan inte se mitt telefon nummer i deras logg den 5/7 och det är ju pga att jag lånade en annan telefon av en jag inte vet vem det är.

    Nu nekas jag ersättning för att säljaren gjort fel som la in försäkringen dagen efter. Trots att i mitt försäkringsbesked står det att jag har försäkringen från den 5/7 och även i trafikregistret står det från den 5/7. 
    Tycker det är jätte konstigt att jag kan bli nekad ersättning när jag har försäkring från och med den 5/7 på papper..?

  • Svar på tråden Nekad ersättning av försäkringsbolag
  • Frontline

    Ett försäkringsbolag skiter väl i vilket nummer du ringer ifrån, ditt personnummer är ju mer viktigt...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Jemp

    Om det på försäkringsbeviset står 5e kan de ju inte hävda att bilen var oförsäkrad.

  • aLzo

    Det viktiga är väll från vilket datum bilen är försäkrad, inte vilket nummer jag ringt ifrån kan jag tycka!?

    Det får bli Advokat ärende av detta.

  • aLzo

    Självklart är polisanmälan gjord och nej inga bedrägeri misstankar.

    Problemet är ju det jag beskrivit i första inlägget.

    Försäkrings bolaget tror att jag ringt in dagen efter skadan skett pga att säljaren lagt in försäkringen i systemet då och att dom ser att mitt telefon nummer ringt in vid samma tillfälle. Jag ringde in för att jag hade frågor gällande min försäkring och inte för att teckna försäkringen för det hade jag ju redan gjort dagen innan men säljaren har gjort fel som lagt in den i systemet dagen efter.

    Men som sagt i mitt försäkringsbesked står det från den 5/7 så jag ser inte problemet men dom gör väll allt för att komma undan min rätt till ersättning.

Svar på tråden Nekad ersättning av försäkringsbolag