Inlägg från: Anonym (U-landet Sverige) |Visa alla inlägg
  • Anonym (U-landet Sverige)

    Sverige börjar likna Somalia, enligt en somalier.

    Fyller man på Sverige med folk från u-länder så är det klart att Sverige blir mer och mer som ett u-land med tiden. Inte så svår logik egentligen.

  • Anonym (U-landet Sverige)
    Anonym (Vad fan har ni ställt till med!?) skrev 2015-09-04 15:23:32 följande:
    Ja, för man är ju alltid rasist när man ser verkligheten och kritiserar den.
    Jag är inte rasist, jag är realist.
    Bry dig inte om vad näthatarna på Familjeliv kallar dig för glåpord. "Spanskaflugan" är en av de mest hatiska personerna på det här forumet. Han ägnar hela dagarna åt att spy ur sig påhopp på andra personer och inbillar sig själv att han är "god"...

  • Anonym (U-landet Sverige)
    sextiotalist skrev 2015-09-04 15:27:09 följande:
    Den verklighet som är baserat på en ganska smal erfarenhet. Att påstå att de oroligheterna som finns i områden med utanförskap är normen i Sverige är felaktigt och likaså att det är endast de som står för det dödliga våldet.
    Fast våldet finns inte bara i de mångkulturella "utanförskaps"idyller som du varit med om att skapa.

    Våldet utspelar sig väldigt ofta i småstäder och i centrala delarna av större städer.

    Det grova våldet har ökat fem gånger om sedan mitten av 70-talet.
  • Anonym (U-landet Sverige)
    Anonym (man) skrev 2015-09-04 15:45:19 följande:
    Ja du är rasist för att du anser att kriminalitet hör ihop med etnisk tillhörighet.
    Nej du är inte realist eftersom all forskning tyder på att kriminalitet hör ihop med klasstillhörighet, ökade klyftor, fattigdom, etc att göra. Hade du varit realist så hade du lagt skulden på de som sett till att klyftorna och fattigdomen i Sverige ökat. Men då du är en rasist så väljer du att hellre lägga skulden på invandrare.
    Ah, vänsterns förklaringsmodell.

    Etnisk tillhörighet har ett samband med "klasstillhörighet", vilket gör att etnisk tillhörighet och kriminalitet hör ihop.

    Anledningen till att klyftorna i Sverige ökat beror på att de svenska medborgarna är mer heterogena idag än förr. Så då är det väl bland annat dig man ska lägga skulden på helt enkelt.
  • Anonym (U-landet Sverige)
    sextiotalist skrev 2015-09-04 15:36:17 följande:
    Hur har jag skapat dessa områden, de fanns även när jag växte upp. Tensta och Rinkeby var redan problemområde.
    Ideologiskt har du det. Du stöder ideologiskt ett samhälle där väldigt många människor far illa och en hel del dör och utsätts för andra otäcka saker. Därför är du medskyldig.
  • Anonym (U-landet Sverige)
    Anonym (?) skrev 2015-09-04 16:11:45 följande:
    Please... Läs på, umgås med folk.
    Wow, vilka bra argument du har!

    Drömmer
    Anonym (man) skrev 2015-09-04 16:13:59 följande:
    En vänster förklaringsmodell är väl ändå bättre än en extremhöger förklaringsmodell baserat på fördomar.

    Ja invandrare hör ofta till de lägre samhällsklasserna, men du lägger skulden för den ökade kriminaliteten på invandrarna och inte på ökade klyftor och fattigdom. Dvs du lägger skulden på fel personer. Det är inte invandrarna som sett till att klyftorna och fattigdomen ökat det är dina högerkompisar aliansen.

    Fel, det var högern som medvetet såg till att klyftorna ökade, jag tillhör inte högern
    Nej, det förstår jag att du inte tillhör högern. Du tillhör tydligen extremvänstern.

    Jag lägger snarare skulden för den på verkligheten. Har man ett i-land och fyller på det med folk från ett u-land så blir det bekymmer, både i form av mer kriminalitet, sämre skolresultat, förslumning mm.

    Vems fel är det? Invandrarnas? Nej, de är ju bara invandrare. Man kan inte lägga skulden på någon för att denne är det han eller hon har fötts till.

    Däremot är det vänsterns fel, ditt fel, för att ni vägrar inse att människor är olika, vi föds olika och oviljan att inse det skapar enorma spänningar i samhället och kostar en hel del mänskligt lidande.
Svar på tråden Sverige börjar likna Somalia, enligt en somalier.