• Anonym (hjälp!)

    Små svarta maskar i köket. Vad är detta?

    Hej!

    Jag har på sista tiden hittat små svarta maskar i köket. Första gången i diskstället (då var de ganska många) och de andra två gångerna runt kökskranen samt i diskhon. Det är väldigt små, mellan 1/2 till 1 cm långa och någon mm breda. Jag tycker att de är jätteläskiga. Jag har letat runt på nätet men inte lyckats hitta svar på vad det kan vara då de flesta som beskrivs eller visas på bild ofta är mycket längre. 

    Vi bor i Nordafrika och min man säger att de kommer från bakterier i vattentanken men bakterier kan väl inte utvecklas till maskar? Jag känner att om jag frågar någon här så får jag ett "folklore" svar, eller vad man kan kalla det. 

    Obs, vi dricker inte kranvattnet, använder det bara till tvätt och disk. 

    Någon som vet vad det kan vara?

    Tack på förhand.

  • Svar på tråden Små svarta maskar i köket. Vad är detta?
  • Anonym (?)

    UH, ring Anticimex tänkte jag först, men kanske inte finns där?

    Djur utomlands alltså, brukar hämta ngn från lokalbefolkningen. Testa det, de brukar ha koll på sina "husdjur".

  • Birgitta02

    Kan ju vara parasiter som fått växa fritt. Framförallt om din man säger att det finns i vattnet. Ta ett foto och gå in på anticimex hemsida och se om de har något liknande på sina bilder där. Eller om ni har nåt motsvarande nere hos er.

Svar på tråden Små svarta maskar i köket. Vad är detta?