• Alexi

    Att vara WT enligt familjeliv?

    Nu är jag nyfiken. Jag blev i en annan tråd kallad för WT, personen i fråga hade sett mina inlägg i andra trådar och ansåg därför att jag var WT.

    Hur sjutton ska man tolka det påhoppet?

    Jag trodde WT var fattiga föräldrar som bor i husvagn eller nedgångna hyreslägenheter, som röker, dricker, har fler barn än de orkar med, inte uppfostrar barnen, lever på bidrag och ser allmänt nedgångna ut.

    Eftersom jag inte passar in på en enda punkt i den listan så måste jag ha missuppfattat begreppet. Kan någon guida mig?

  • Svar på tråden Att vara WT enligt familjeliv?
  • Sockervaddspinnen

    Det handlar väl först och främst om värderingar, attityd, till viss del bakgrund, osv.

  • kaffe

    Dom som har behov att kalla någon för  WT, är alltid personer som ligger på gränsen för att själva, enligt sina egna kriterier,  vara det. Genom att skrika att någon annan är WT tror dom att ingen märker att dom själva tillhör gruppen som dom med näbbar och klor försöker att inte tillhöra.
    ,

  • Natulcien

    Uttrycket kommer ju från USA och refererar till vit underklass, i första hand i södra USA.
    Sen att många här på FL slänger sig med ordet fastän de uppenbarligen inte vet vad det innebär ska du nog inte lägga någon vikt vid. Vissa tror t.o.m. att namn kan vara "white trash".
    De som använder ordet avslöjar bara att de har en väldigt taskig människosyn och dålig självkänsla.

  • Natulcien

    Uttrycket kommer ju från USA och refererar till vit underklass, i första hand i södra USA.
    Sen att många här på FL slänger sig med ordet fastän de uppenbarligen inte vet vad det innebär ska du nog inte lägga någon vikt vid. Vissa tror t.o.m. att namn kan vara "white trash".
    De som använder ordet avslöjar bara att de har en väldigt taskig människosyn och dålig självkänsla.

Svar på tråden Att vara WT enligt familjeliv?