• Anonym (TS)

    När "funkar" det egentligen att skaffa barn? Fundersam 22-årig tjej

    Hej!

    Som rubriken lyder, när funkar det att skaffa barn.

    Jag pluggar för närvarande upp vissa gymnasiebetyg och jobbar samtidigt.

    Har ett förhållande sen 2,3 år tillbaka och kan inte trivas mer. Han har ett fast jobb vi bor tillsammans i lägenhet.

    Vi har pratat om barn och jag har ALLTID haft synen att om jag ska ha barn någon gång så vill jag vara klar med skolan, helst pluggat vidare och har fast jobb såklart, rest och upplevt lite. Min kille tycker att båda ska ha jobb & det räcker och han skulle kunna ha barn nu om det var så men inget han tjatar om osv. Kan ibland bli såååå barnsugen att jag vill spricka men man måste ju vara realistisk också.

    Om jag blir gravid oplanerat så behåller jag för jag vill inte göra abort men om man pratar om det planerade så är jag väldigt vilsen....

    Jag vill plugga vidare i framtiden förhoppningsvis men vet inte alls vad.. Att plugga till något tar ungefär 2-5 år beroende på vad men funderar främst på utbildningar närmare 4 år men kan inte bestämma mig.

    Behöver också antagligen plugga behörigheter för detta vilket skulle ta ungefäf 1 år och sen + det man utbildar sig till.

    Känner inte att jag vill plugga och ha barn samtidigt vilket kanske ödet skulle var om man ibre kan komma på vad man vill läsa till. Känns som man blir bara äldre och att det knappt hins innan man är "för gammal".

    Är det någon som känner eller varit med om samma ?

    Kom gärna med era tankar :)

  • Svar på tråden När "funkar" det egentligen att skaffa barn? Fundersam 22-årig tjej
  • Fjäril kär

    Men måste du vara färdigpluggad då innan du skaffar barn?