• Anonym (Spader)

    Visar lesbiska tjejer på något sätt att de är lesbiska?

    Visar lesbiska tjejer på något sätt att de är lesbiska? Män kan ju visa det på olika sätt t ex ring eller ringar i öronen. Men hur är det med tjejer och kvinnor? Har de något liknande männen, typ kroppslig utsmyckning t ex smycke eller liknande som visar att de är lesbiska?  

  • Svar på tråden Visar lesbiska tjejer på något sätt att de är lesbiska?
  • Fjäril kär

    Det är en myt att bögar skulle ha ringar i öronen eller enbart klä sig i läder osv. Känner åtskilliga heteromän som har ringar i öronen likväl som det finns gott om gaymän som INTE har ringar i öronen.... 

  • Anonym (Spader)
    Fjäril kär skrev 2015-09-04 23:54:39 följande:

    Det är en myt att bögar skulle ha ringar i öronen eller enbart klä sig i läder osv. Känner åtskilliga heteromän som har ringar i öronen likväl som det finns gott om gaymän som INTE har ringar i öronen.... 


    Okey att ringar i öronen är en myt, det visste jag innan. Men nu frågade jag inte om det. Utan om det idag överhuvudtaget finns något som kännetecknar att man är homosexuell t ex kroppssmycke, klädsel eller något annat. För jag tycker att det borde finnas där man kan tala om för likasinnade var man står sexuellt. Vi försöker ju ge koder till varan överallt, varför då inte även såhär.
  • Fjäril kär
    Anonym (Spader) skrev 2015-09-05 01:06:02 följande:

    Okey att ringar i öronen är en myt, det visste jag innan. Men nu frågade jag inte om det. Utan om det idag överhuvudtaget finns något som kännetecknar att man är homosexuell t ex kroppssmycke, klädsel eller något annat. För jag tycker att det borde finnas där man kan tala om för likasinnade var man står sexuellt. Vi försöker ju ge koder till varan överallt, varför då inte även såhär.


    Koder finns men då handlar det om kroppsspråk givetvis.

    Vänd på frågan, hur vet du att en man/kvinna är hetero? Just precis....
  • Anonym (qwerty)

    Vilken läggning har du själv? Och hur visar du det?

  • Anonym (vera)

    Dom flesta lesbiska tjejer är så subkulturella att det inte går att missa att de är gay.

Svar på tråden Visar lesbiska tjejer på något sätt att de är lesbiska?