• Caliin

    Hjälp! Vilka tabletter och när?

    Hej!

    Jag har PCO och har varit hos privat gynläkare och fått utskrivet primolut nor och letrozol.

    Jag fick positivt på ÄL-test den 20:e augusti och var hos gyn en vecka senare som då inte kunde se att något ägg släppt.

    Han sa då att jag skulle ta ett gravtest lördag eller söndag och sen börja med primolut nor om gravtestet var negativt och ta letrozol mensdag 3.

    Nu till problemet - när jag skulle ta graviditetstestetet i morse så var det ju självklart negativt MEN jag fick också brunt på pappret, så antagligen kommer mensen idag. Och vi pratade aldrig vilka tabletter jag ska ta om jag fick egen mens.

    Så ni som gjort det här fler gånger än mig, hur har det varit för er? Har ni tagit primolut nor trots att ni fått egen mens eller börjat med letrozol dag 3 på er egen mens?

    Jag ska givetvis ringa tidigt på måndag och fråga.

    Men det blir mer försenat om jag ska börja med primolut nor då, och kommer bli UL mitt uppe i mitt barns operation då. Hade ju hoppats att kunna börja idag.

    Sorry för långt inlägg.

  • Svar på tråden Hjälp! Vilka tabletter och när?
  • Caliin

    Om någon annan undrar så skulle jag börja med letrozol och skippa primolut nor i och med att jag fick egen mens.

Svar på tråden Hjälp! Vilka tabletter och när?