• Milly1988

    Utskälld efter noter.. Hjälp!

    Träffat en kille ett tag. I början var han så angelägen att vi skulle träffas. Jag brydde mig inte så mycket för tänkte inte han va något för mig. Men han blev ju det så småningom. Han har en son på 4 år. Varit ifrån mamman sedan pojken va 6 månader. Känner att de sista tiden varit jag som tagit initiativ till att träffas. När vi ses är han jätte fin. Behandlar mig känslosamt och fint. Han har uttryckt att han tycker om att vara själv när han inte har sin son men när han väl har sin son kan vi knappt ses för det. Igår bestämde vi att vi skulle ses.. Sova tsm sista natten innan sonen kommer. Jag skev att jag inte visste riktigt när jag kommer då jag skulle på middag först. Så skrev han; ja men vi kan ju höras, det är skönt att vara själv.

    Kände mig ledsen och irriterad. Som att han bara spelar med mig och mina känslor för han vet vad jag känner. Skrev till honom att vi kan strunta i de och att de känns som han bara testar mig. Han blir skit arg, skriver att han inte orkar med mitt gnäll och att jag inte ska förstöra hans dag. Jag skrev bara att jag inte finner ord. Han ringer upp och skäller ut mig 30 sekunder, hann inte säga ett ord. Han lägger på.. Sedan dess har vi inte pratat.. Detta var igår vid 14 tiden.. Är jag onormal som reagerar över hans sätt att agera? Blev helt paff. Jag tänker inte höra av mig då jag anser att det är han som gjort fel.. Eller ... Har jag fel?

  • Svar på tråden Utskälld efter noter.. Hjälp!
  • Tilja

    Det finns inte rätt och fel, bara olika känslor och olika synvinklar att se på saken. Ni bör nog fundera på om era personligheter passar ihop snarare än vem som har rätt och vem som har fel.

  • Milly1988

    127 som läst men bara 1 som svarat. Inte någon som har någon tanke kring detta. Och T.. Din tanke var bra.. Men känner ändå inte att de han gjorde var helt ok.. Men jag kanske är trångsynt

  • myskmalva

    Jag vet inte hur du tolkar "ja men vi kan ju höras, det är skönt att vara själv". I detta sammanhanget tolkar jag det som att han vill att du hör av dig när du vet hur dags du kommer och att du inte behöver ha dåligt samvete över att han sitter ensam. Och då tycker jag att din reaktion är väldigt märklig.

  • solros68

    Jag hade nog inte tagit det som du. Han tycker om att vara själv oxå och sitter inte och väntar på att du ska komma. Eller vill du att han ska sitta och vänta och längta efter dig?

  • KakanSmakan

    Jag tycker nog att ditt svar på hans sms var märkligt. Han menade att du inte behöver stressa från middagen, att han har det fint själv tills dess att du kommer. Men jag förstår inte hans arga samtal heller, jag hade bara svarat med ett surt sms tillbaka om att vi nog inte passar tillsammans.

  • Milly1988

    Min tolkning av de kommer utifrån att i måndags skrev jag ska vi ses ikväll. Då svarade han: Sover nästan. Kollar serie. Kan höras. Men bättre imorgon ? Men vi hörs. Har inga planer. Bara skönt att kolla serie och inte bry mig om nått :)

    För mig känns de inte som att han är så angelägen att ses.. Vet inte. Kanske bara att vi tänker olika. Men jag vill inte behöva tjata mig till att ses

  • Bibbidi
    Milly1988 skrev 2015-09-05 18:52:54 följande:

    Min tolkning av de kommer utifrån att i måndags skrev jag ska vi ses ikväll. Då svarade han: Sover nästan. Kollar serie. Kan höras. Men bättre imorgon ? Men vi hörs. Har inga planer. Bara skönt att kolla serie och inte bry mig om nått :)

    För mig känns de inte som att han är så angelägen att ses.. Vet inte. Kanske bara att vi tänker olika. Men jag vill inte behöva tjata mig till att ses


    Så tolkar inte jag det alls.... 

    Tolkar det bara som att han skriver att du inte behöver stressa för att han tycker att det är skönt att ha lite egentid, men att han visst vill träffa dig men eftersom han nästan sover så kanske det skulle passa bättre imorgon. Tycker ditt svar till honom är jättemärklig och ja - om jag (om jag hade varit han och skickat iväg ett sådant sms) hade fått ett svar om att vi kan strunta i det och att det känns som att jag testar någon... då hade jag nog tyckt att personen hade försökt spela "the game" och ja varit lite gnällig/överkänslig. Sorry.
    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Milly1988

    Okej. Det är möjligt att jag övertolkar och har ett annat behov av att ses än han. Men jag uppfattar de på ett sätt som ni inte gör. Jag backar nu iaf. Svarade inte alls på hans utskällning igår och nu har vi inte alls pratat idag.. Får väl se om han hör av sig... Annars får de kanske va.

  • alla har olika åsikter

    Som småbarnsförälder håller jag med om att det är skönt att bara vara hemma och inte göra något när man väl är barnledig.

    Jag tycker att du ska skriva ett sms om hur du tänker / känner och avsluta med att ni kanske ska avsluta det hela när ni till och med blir osams innan ni ens blivit tillsammans.

  • nevermind

    Ja, du har gjort fel men inte med flit. Du har bara inte insett att det är helt normalt och okej att vilja vara ensam. Både jag och min sambo har stort behov av att vara ensamma!

  • äldreochklokare
    myskmalva skrev 2015-09-05 18:13:14 följande:

    Jag vet inte hur du tolkar "ja men vi kan ju höras, det är skönt att vara själv". I detta sammanhanget tolkar jag det som att han vill att du hör av dig när du vet hur dags du kommer och att du inte behöver ha dåligt samvete över att han sitter ensam. Och då tycker jag att din reaktion är väldigt märklig.


    precis. så tänkte jag också när jag läste. 

    Du är ju osäker på hela grejen, förstår man och då kan väl reaktionerna bli lite starka. Nu vet inte vi vad han sa när han skällde, och kanske borde han kunnat sagt det han ville utan att skälla, det är inte trevligt. Men jag kan förstå om han tyckte din reaktion var lite oproportionerlig han försökte väl bara göra sitt bästa tänker jag
  • Milly1988

    Kanske dags att dra iväg ett sms eller mail. Problemet är bara det att jag känner att jag viker mig om jag hör av mig. För jag anser att hans reaktion var stark. Jag tycker inte det är ok att säga att vi ska ses.. jag planerar efter det, sen ska han göra så. Jag tolka de som jag gjorde eftersom vi haft dessa diskussioner innan. Något som också är att beakta är att han dagligen går på marijuana.. och jag vet inte om det leder till ett visst beteende..

  • Justus Veritas
    Milly1988 skrev 2015-09-05 17:21:54 följande:

    Skrev till honom att vi kan strunta i de och att de känns som han bara testar mig. Han blir skit arg, skriver att han inte orkar med mitt gnäll och att jag inte ska förstöra hans dag. Jag skrev bara att jag inte finner ord. Han ringer upp och skäller ut mig 30 sekunder, hann inte säga ett ord. Han lägger på.. Sedan dess har vi inte pratat.. Detta var igår vid 14 tiden.. Är jag onormal som reagerar över hans sätt att agera? Blev helt paff. Jag tänker inte höra av mig då jag anser att det är han som gjort fel.. Eller ... Har jag fel?


    Skippa snubben, han har uppenbara psykiska problem.
  • Milly1988

    Känns så. Och så försöker han lägga över det på mig eftersom jag visade känslor. När vi började prata för 3 månadersen var han jätte på , ville ses, snacka om hus osv, att jag skulle träffa hans son. Vi sov tillsammans för en vecka sen.. mådde så bra med honom.. han tog hand om mig på ett sätt som fick mig att smälta, tog på mig , pussa min panna.. på ett sätt som för mig är kärlek.. hur kan han göra så som han gör. Jag fattar inte.. känns som han har problem som han inte kan erkänna.. att han dessutom röker minst 3 jointar om dagen ... vet inte.

  • Lilje

    Ni kommer inte funka ihop om du inte taggar ner och slutar leta fel på honom. Ta lite tid för dig själv och försök reda ut varför du överreagerar som du gör.

Svar på tråden Utskälld efter noter.. Hjälp!