• Anonym (Hang-up)

    Har du någon hang-up? Berätta!

    Som frågan lyder. Har du någon hang-up? Det har jag. Efter 100 år önskar jag fortfarande att "han" ska ångra att han dumpade mig. Det gör ont i mig att han slängde mig på sophögen och gick vidare, skaffade familj med en annan. Jag vet inte varför jag tagit just honom så hårt men det var väl allt sammantaget i livet just då som gjorde att det blev så. Som sagt, det enda jag vill ha är upprättelse. Jag är inte kär i honom, känner inte ett dugg för honom. Känslor kan dö ut, men inte min önskan att få ett erkännande av honom att jag är kvinnan i hans liv. Det spelar ingen roll att jag är kvinnan i en annan mans liv idag, det är helt enkelt en annan historia.

    Varsågod, din tur. Men berätta gärna hur du gjort av med din hang-up, för jag lär väl inte få något erkännande i alla fall.

  • Svar på tråden Har du någon hang-up? Berätta!
  • Anonym (Hang-up)

    Någon som vill berätta idag då?

  • Anonym (Hmm)

    Låter tufft!!

    Min hang-up var väl att jag tyckte att jag såg väldigt rolig ut när jag sprang vilket har resulterat i att jag i princip aldrig rört mig snabbare än gång. Men en dag bestämde jag mig för att ändra på det. Började jogga. Det kändes onaturligt och konstigt. Verkligen onaturligt. Jag tänkte ge upp, men en kompis sa att jag borde fortsätta, att det känns naturligt senare, att man får ge det tid. Så jag gjorde så, och nu är jag rätt så snabb :) snabbare än många. :))

  • Anonym (Svar)

    Jag har en hang up sedan länge..
    Men det är inget som stör mig. Bara det att jag ofta tänker på henne, trots att flera förhållanden passerat emellan.

  • Anonym (Hang-up)
    Anonym (Hmm) skrev 2015-09-06 18:21:10 följande:

    Låter tufft!!

    Min hang-up var väl att jag tyckte att jag såg väldigt rolig ut när jag sprang vilket har resulterat i att jag i princip aldrig rört mig snabbare än gång. Men en dag bestämde jag mig för att ändra på det. Började jogga. Det kändes onaturligt och konstigt. Verkligen onaturligt. Jag tänkte ge upp, men en kompis sa att jag borde fortsätta, att det känns naturligt senare, att man får ge det tid. Så jag gjorde så, och nu är jag rätt så snabb :) snabbare än många. :))


    Bra jobbat! Nej, det är ju rätt dumt. Jag känner mig fortfarande som mindre värd på grund av detta, trots att min man säger att han älskar mig. Jag tänker att han kanske inte tror att han kan få något bättre och nöjer sig med mig. Jag jämför mig med alla jag blivit brädad av. Jag hade självmordsplaner en tid till och med. Men jag var för feg, rädd att misslyckas med det också. Så jag hankar mig fram, ibland glömmer jag bort att jag egentligen är misslyckad och då känns livet bra. När jag tänker efter har jag nog två hang-ups faktiskt, en är från tonåren. Det är jobbigt att bli avvisad när man är kär. Om man bara är kåt gör det inget om man blir dumpad, eller att dumpa själv är inga problem heller för mig. Om jag kunde släppa ändå!!!
  • Anonym (man)

    Ja, jag kommer aldrig glömma min första heta natt med fröken höger, hon gjorde allt precis som jag ville det. Sen dess har vi varit oskiljaktiga. Hjärta

  • Anonym (Hang-up)
    Anonym (man) skrev 2015-09-14 18:04:37 följande:

    Ja, jag kommer aldrig glömma min första heta natt med fröken höger, hon gjorde allt precis som jag ville det. Sen dess har vi varit oskiljaktiga. 


    Haha!!! Underbart! Fröken Höger är den enda man verkligen kan lita på. Och hon sviker aldrig.

    Men allvarligt. Jag har fortfarande ont av sveket efter över 10 år. Ska jag fortsätta att känna mig värdelös i hela mitt liv? Om ja - FUCK. Om nej - HUR?
  • Anonym (sök hjälp)

    Först skriver du 100 år, sedan skriver du 10 år, hur ska du ha det egentligen? Känner ingenting men vill ändå vara kvinnan i hans liv. Den här trådstarten kan ingen ta på allvar.

  • Anonym (Hang-up)
    Anonym (sök hjälp) skrev 2015-10-07 22:41:59 följande:

    Först skriver du 100 år, sedan skriver du 10 år, hur ska du ha det egentligen? Känner ingenting men vill ändå vara kvinnan i hans liv. Den här trådstarten kan ingen ta på allvar.


    Hundra år är det retoriska tio. Jag har lagt ut tusentals kronor på terapisamtal men det har inte hjälpt så jag börjar tro att ett skott i pallet är det enda som funkar. Jag vet inte hur jag ska ändra mitt tankemönster, hur jag ska återerövra min självkänsla och sluta att ibland önska att jag inte fanns mer. Jag tvingade mig själv en dag att gå vidare för att det inte skulle göra mig lycklig att bli prästinna i lufttemplet jag byggt till hans helgedom. Jag förstår inte varför just han gjorde detta med mitt psyke. Det hade helt enkelt varit gött att få sista ordet...eller nåt.
Svar på tråden Har du någon hang-up? Berätta!