• missmissis

    Gravid efter IVF hösten 15

    Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

    Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

    Välkomna!

  • Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • kivin

    Hoppar gärna in här! Är gravid med syskon efter IVF. Vi lyckades på ET efter tre misslyckade FET.

    Är nu i vecka 8, BF maj 2016.

    Har en son född i januari 2014, också IVF.

  • missmissis

    Hej och välkommen!! :)

    Verkar bara bli du och jag.. Haha.

    Har en dotter född 2011 och är nu i vecka 6. Satte in en blastocyst den 4 september. Enligt min app har jag BF den 20 maj. Undrar hur du kan ha maj när du är i v. 8? Har ni varit på Vul än?

    Spännande det här. Och läskigt.

  • missmissis

    Hej och välkommen!! :)

    Verkar bara bli du och jag.. Haha.

    Har en dotter född 2011 och är nu i vecka 6. Satte in en blastocyst den 4 september. Enligt min app har jag BF den 20 maj. Undrar hur du kan ha maj när du är i v. 8? Har ni varit på Vul än?

    Spännande det här. Och läskigt.

  • kivin

    Tack!

    Satte in en blastocyst den 17 augusti, är idag i v 9 (8+1). BF 4 maj. Ja, för en vecka sedan var vi på VUL och fick se ett litet hjärta ticka :) En sån fantastisk känsla!

    Har ni varit på VUL ännu?

  • missmissis

    Åå Grattis!! Vad kul och vilken lättnad det måste vara. Vi har tid den 7 oktober. Ska bli så skönt att få komma dit. Skulle vilja tidigare egentligen men men..

    Fattar inte att min mage redan blivit större. :)

    Jag längtar efter att få berätta den glada nyheten för dottern. Hon har länge önskat sig syskon.

  • ÖnskaTroHoppas

    Jag är i samma fas! Är i vecka 8 nu och har UL nästa vecka. Tog sig på 4:e IVF-försöket, men vågar inte riktigt tro på ett syskon förrän jag ser ett hjärta slå nästa vecka

    Vårt första barn kom också via IVF.

    Hoppas allt går bra på era UL!

  • ettplusettlikamednoll

    Hej!

    Är i vecka 6 (5+1) efter vår första IVF 

    Har inga barn sedan tidigare.
    Har försökt få barn själva i många, många år.

    Vi tar en dag i taget och hoppas med all vår kraft att det här ska funka! Det måste funka!

  • Majorie

    Hej på er! Jag vill gärna hoppa in i tråden jag med. :) Stort grattis till er alla som plussat!

    Efter en endometrios-diagnos 2014, en 5 månader lång nedreglering och ett ET i augusti testade jag positivt! Jag har BF 3/5 och vågar knappt tro det. Har gjort ett VUL i 7+2 och vi fick se ett litet hjärta slå. Men jag är ändå så orolig. Om nåt händer så är det ju inte bara till "att hoppa upp i sadeln igen". Jag bävar för att behöva göra om allt igen.

    Jag har två graviditeter bakom mig (2010 och 2011) där den ena graviditeten avbröts i vecka 20 pga allvarlig missbildning och den andra som ett MA i vecka 12. Detta är min första geaviditet sedan dess. Överanalyserar precis allt som pågår i kroppen just nu. Jag kan liksom inte njuta och vågar knappt tro att graviditeten skall resultera i ett barn denna gången.

  • frucgsvensson

    Jag hoppar försiktigt in här. Fick ett "gravid 1-2" redan på ruvardag 6 med en 5 dagars blastocyst. Är såååå rädd för missfall nu. Har haft ett tidigare, ett mycket tidigt. Enligt en app är det BF 10 juni. Är alltså bara i vecka 4.

    Hur kände ni i början? Jag har känt mycket redan efter jag testat positivt. Det har dragit och värkt rätt rejält i magen. Ont i ljumskarna, känns som jag sträckt dom på något vis.

  • ettplusettlikamednoll
    frucgsvensson skrev 2015-09-26 15:27:49 följande:

    Jag hoppar försiktigt in här. Fick ett "gravid 1-2" redan på ruvardag 6 med en 5 dagars blastocyst. Är såååå rädd för missfall nu. Har haft ett tidigare, ett mycket tidigt. Enligt en app är det BF 10 juni. Är alltså bara i vecka 4.

    Hur kände ni i början? Jag har känt mycket redan efter jag testat positivt. Det har dragit och värkt rätt rejält i magen. Ont i ljumskarna, känns som jag sträckt dom på något vis.


    Jag förstår vad du menar med "försiktigt" man vågar ju knappt skriva att det funkat utan att vara rädd att man måste bita sig i tungan! Är också livrädd för missfall. Tar varje dag som en vinst! En dag i taget!
    Använder också en app, går in i den flera gånger om dagen... men det händer ju tyvärr inte magiskt för det, vill ju att det ska stå V18 eller nåt haha.

    När jag va i samma vecka som du så kände jag lite ömma bröst, dragande, stickande och molande i livmodern och ett litet illamånde.

    Nu känner jag mest av brösten och känner av livmodern lite mer sällan. Illamåendet kommer svagt då och då men inte lika mycket som för en vecka sen :)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15