• Jeanette93

    Hur länge blödde ni?

    Jag gjorde en abort (medicinsk) i onsdags, alltså 5 dagar sedan. Jag har blött något sjukt mycket, första dagen när jag hade gjort aborten (onsdags) så fick jag med mig stora bindor hem och hann inte hem innan jag blödde ner hela den och mina byxor, bytte såklart binda och fyllde den snabbt igen (bytte binda var 30 minut ungefär, de första två dygnen). Natten mellan onsdag och torsdag så sov jag med en superstor binda (från sjukhuset) och byxor och hade lagt ett badlakan i sängen för att inte blöda ner sängen. När jag vaknar på torsdagen så är bindan full och byxorna ner blodade och det har gått igenom badlakanet till madrassen som är en superstor blodfläck nu. Likaså hände natten mellan torsdag och fredag.
    Men jag visste att jag skulle blöda mycket, har gjort två aborter innan för 4 & 3 år sedan och då blödde jag extremt mycket, igenom jeans och hela bilsätet med mera. Men nu efter 5 dagar så har jag näst intill slutat att blöda helt, jag blödde knappt något igår kom bara en stor klump och efter den har det avtagit helt, bara lite rosa när jag torkar mig. Igår bytte jag binda vid 18 tiden och så hade det inte kommit något alls när jag skulle gå och lägga mig så då bytte jag inte binda, i morse när jag vaknade var det fortfarande tomt. Kan jag redan ha slutat blöda? Kommer inte ihåg hur tidigt jag slutade blöda de tidigare gångerna. Men om jag inte blöder något mer när kan vi börja ha sex? Visst jag har blött as mycket med känns konstigt att jag "redan" har slutat blöda.

    Någon annan som gjort medicinsk abort, när slutade ni att blöda?

  • Svar på tråden Hur länge blödde ni?
  • Anonym (AA)

    Har ingen aning om hur länge man blöder, då jag aldrig gjort någon abort. Men jag skulle ändå råda dej att vänta med sex. Så att det dröjer lite längre till nästa abort....

  • Anonym (.)

    Mitt ex har sprungit och blött i ett par veckor sedan hennes abort.

    Men du ska nog skydda dig lite..? Tre aborter..

    Har du några barn?

  • Alvina

    Skyddar ni er inte ordentligt? Jag har gjort en med. abort för ca 10 år sedan (använde kondom som gick sönder) och vad jag kan minnas så blödde jag under några dagar.

  • Jeanette93
    Alvina skrev 2015-09-21 22:17:55 följande:

    Skyddar ni er inte ordentligt? Jag har gjort en med. abort för ca 10 år sedan (använde kondom som gick sönder) och vad jag kan minnas så blödde jag under några dagar.


    Som sagt de 2 första aborterna var för 3 & 4 år sedan, gjorde inte det för att det var skoj precis, mådde jättedåligt... Men jag hade inte ens fyllt 18 år när jag gjorde första aborten & inte gått ut skolan och hade inget körkort, så fanns inte så mycket att välja på (för oss, alla resonerar olika). Och jo vi skyddade oss, jag använde p-piller men blev gravid ändå, likadant hände andra gången....

    Den tredje gången (alltså nu) så planerade vi barn så vi skyddade oss alltså inte, men så träffade vi en kille för trekant och några veckor efter upptäckte jag att jag var gravid, skilde 5 dagar från när vi träffade honom tills jag hade min ägglossning, så vi vågade inte chansa på om det var hans. Jag vet det var superdumt och vi har lärt oss en läxa, men vi var inte så dumma så han kom i mig men man vet aldrig... så vi chansade inte...
  • Jeanette93
    Anonym (.) skrev 2015-09-21 21:57:59 följande:

    Mitt ex har sprungit och blött i ett par veckor sedan hennes abort.

    Men du ska nog skydda dig lite..? Tre aborter..

    Har du några barn?


    Som jag skrev till Alvina, jag skyddade mig under de två första, men tydligen så tar inte alla preventivmedel på alla... Och nu ska vi inte skydda oss eftersom att vi vill ha barn. Nej jag har inga barn....

    Vet att vissa blöder några veckor, men för mig har det redan slutat, märkligt nog...
  • Anonym (AA)
    Jeanette93 skrev 2015-09-22 15:38:03 följande:
    Som sagt de 2 första aborterna var för 3 & 4 år sedan, gjorde inte det för att det var skoj precis, mådde jättedåligt... Men jag hade inte ens fyllt 18 år när jag gjorde första aborten & inte gått ut skolan och hade inget körkort, så fanns inte så mycket att välja på (för oss, alla resonerar olika). Och jo vi skyddade oss, jag använde p-piller men blev gravid ändå, likadant hände andra gången....

    Den tredje gången (alltså nu) så planerade vi barn så vi skyddade oss alltså inte, men så träffade vi en kille för trekant och några veckor efter upptäckte jag att jag var gravid, skilde 5 dagar från när vi träffade honom tills jag hade min ägglossning, så vi vågade inte chansa på om det var hans. Jag vet det var superdumt och vi har lärt oss en läxa, men vi var inte så dumma så han kom i mig men man vet aldrig... så vi chansade inte...
    Jamen du, detta känns ju verkligen såå rätt!!
    Ni är ju absolut redo och mogna att bli föräldrar! Eller inte....
Svar på tråden Hur länge blödde ni?