• Juliamedtu

    Mens eller mellanblödning?

    Jag har alltid haft en regelbunden mens på 28 dagar och då menar jag alltid. Jag har fött två barn och mensen har alltid kommit igång fint efteråt. 

    Det var 17 dagar sedan jag hade min senaste mens och igårmorse började jag helt plötsligt blöda som en vanlig mens. Det började som det brukar och har fortsatt precis som min vanliga mens brukar se ut. Jag har pms, är väldigt trött och igår (dag 1 på blödningen) hade jag mensvärk. Idag ingen mensvärk men trött och pms-ig. Tror inte att det har med saken att göra men vi hade samlag igår morse, med kondom, och det var efteråt som vi märkte att det börjat blöda. Hade inte ont under samlaget och har inte någon klåda eller andra smärtor i underlivet.

    Orsaker som jag kan tänka mig:
    Jag var under tre dagar förra veckan väldigt stressad och orolig, vilket hör till ovanligheterna för mig, men den stressen har nu släppt och jag mår bra.
    I augusti började jag äta LCHF. Läste att man kan få mellanblödning om man ställde om kosten, men det var ju för 3 månader sen.

    Vet att man inte kan få ett specifikt svar, men lättare att fråga här än att surfa runt efter svar som inte stämmer helt överens med min historia.

    Så vore väldigt tacksam för lite expertis.

    Allt gott

Svar på tråden Mens eller mellanblödning?