• Anonym (Vecka 38)

    Bebisen har inte sparkat idag

    Hej!

    Någon som varit med om minskade fosterrörelser? Har inte känt henne på hela dagen förutom två ytterst svaga buffar ikväll. Vanligtvis är hon vild, särskilt på kvällarna. Börjar bli riktigt orolig. Men vill inte åka in i onödan. Kan inte åka in ikväll eftersom jag inte kan fixa barnvakt. Har haft några sammandragningar idag men inga riktiga sparkar. Vad tänker personalen om man kommer in och hon blir vild då? Kommer de tycka att man är löjlig?

  • Svar på tråden Bebisen har inte sparkat idag
  • Anonym (Idiot)

    Istället för att skriva här borde du ringa förlossningen.

    De bits inte!

  • SmultronSöt

    Hej! Drick ett stort glas med kall, stark saft. Det brukar sätta fart efter en stund om man är nojig och vill pröva något knep hemma.

    Men ring även till förlossningen och hör! 

  • SmultronSöt

    Och nej, de kommer inte tycka att du är löjlig! Du känner barnet i magen bäst, och din egen magkänsla säger om det behövs att du kollar upp det eller inte! Tveksam kolla hellre upp en gång för mkt! 

    förresten, hur långt är du gången?

  • Anonym (Idiot)
    SmultronSöt skrev 2015-09-23 23:02:56 följande:

    Och nej, de kommer inte tycka att du är löjlig! Du känner barnet i magen bäst, och din egen magkänsla säger om det behövs att du kollar upp det eller inte! Tveksam kolla hellre upp en gång för mkt! 

    förresten, hur långt är du gången?


    Ska vi tippa på vecka 38?
  • Anonym (Kolla!)

    Bäst är att kolla upp.

    Men innan du ringer, har du provat knepen att försöka få bebis att röra sig?

    Som ovan skriver, drick ett kallt glas vatten/ saft. Buffa på magen, ligg på rygg och buffa.

    Du är inte larvig. Det är du som känner till ditt barns rörelsemönster och det är vad man ska gå efter.

    Jag märkte av i v 38 att bebis inte rört sig alls under natten och kvällen innan. Jag ringde förlossningen som tog det på största allvar. Blev igångsatt pga att bebisen knappt rörde sig plus andra små komplikationer under graviditeten. allt gick bra. Men jag kan ibland tänka: tänk om jag inte ringde? Skulle bebis överlevt? Jag är iaf glad att jag lyssnade på min kropp. Så jag säkert det till dig med! Lyssna på din kropp. Inte om det är dumt att pka in eller ej. Det är dig och ditt barn du ska tänka på i första hand.

    Hoppas allt är bra i magen. Lycka till :)

  • Anonym (mamma)

    vännen ring och åk in och kolla!!!! hellre det!!!!
    jag har varit med om samma sake flera ggr, de är snälla och säger att det gör ingen om man kommer vid minsta lilla!!!!
    mitt barn blev helt vild när de hällde den där gelen för att börja lyssna! alla skrattade av gädje för att lille vilde mådde bra!

  • joizen

    Jag har varit med om minskade fosterrörelser och ville inte heller ringa till förlossningen av oro för att dom skulle tycka att jag var löjlig. Men min man fick mig att ringa och dom var jättetrevliga och frågade om jag ville komma in och kolla. Vi blev kvar på förlossningen och igångsatta eftersom personalen också tyckte att bebisen rörde sig för lite och jag hade gått några dagar över tiden.

    Under och efter förlossningen var det flera i personalen som sa att det var jättebra att jag hade åkt in.

  • SupersurasunkSara

    Mitt andra barn var still en hel dag och så halva dag två, då åkte jag in. Hon sov Djupt så de blev lite oroliga innan hon vaknade till av att de satte nån grej mot magen som sände ut en 'stöt'.
    Att hon sov så djupt och länge var troligen för att jag haft ganska kraftiga förvärkar innan. Kan också säga att hon var lika svårväckt när hon kom ut och kan vara än idag
    Men är du orolig så åk in. Är det ingen fara så får du åka hem igen bara.

  • SmultronSöt
    Anonym (Idiot) skrev 2015-09-23 23:05:06 följande:
    Ska vi tippa på vecka 38?
    Ja men shit förlåt då, jag läste inte vad Ts hette. Naturligtvis kan det sållas till en av de största katastroferna som skett på familjeliv genom tiderna.  

    Ja vi slår till på vecka 38, för att svara på din fråga.
  • SupersurasunkSara

    Det är ju också trångt så pass långt fram i graviditeten så de ligger mer still pga det. Men som sagt, åk in och kolla om du är orolig och inte kan väcka bebisen själv med knepen här.

Svar på tråden Bebisen har inte sparkat idag