• utandig

    IVF FET utan hormoner?

    Hej på er, vi har gjort två IVF försök, första gången fick vi bara en till frysen efter plus och missfall på försök 1 skulle vi göra FET . ägget klarade sig tyvärr inte så vi fick vänta . gjorde ett nytt IVF fick plus igen men fick tidigt missfall där också. Har nu två fina i frysen som vi hoppas så innerligt på. Jag skulle vilja höra erfarenheter kring insättning utan någon hormon stimulans, jag blev rätt häpen att vi inte skall köra med vaggisar eller någonting efter insättning. 

    tack på förhand, 

  • Svar på tråden IVF FET utan hormoner?
  • Ellie

    Vi har gjort ett FET utan hormoner, och det tog sig direkt. Jag var också fundersam till en början, men det visade ju sig fungera hur bra som helst. Bebisen är 6 månader nu :)

  • utandig
    Ellie skrev 2015-09-24 23:13:24 följande:

    Vi har gjort ett FET utan hormoner, och det tog sig direkt. Jag var också fundersam till en början, men det visade ju sig fungera hur bra som helst. Bebisen är 6 månader nu :)


    men, va härligt :) . hur många behandlingar gjorde ni innan ni lyckades? isf var det så för dig alla gångerna? . Det är verkligen som träningsverk, tycker de är så märkligt att det kommer så pass kort efter insättning . 
  • utandig
    utandig skrev 2015-09-29 17:23:12 följande:
    men, va härligt :) . hur många behandlingar gjorde ni innan ni lyckades? isf var det så för dig alla gångerna? . Det är verkligen som träningsverk, tycker de är så märkligt att det kommer så pass kort efter insättning . 
    Grattis vill jag lägga till så klart Skrattande
  • Ellie
    utandig skrev 2015-09-29 17:23:12 följande:
    men, va härligt :) . hur många behandlingar gjorde ni innan ni lyckades? isf var det så för dig alla gångerna? . Det är verkligen som träningsverk, tycker de är så märkligt att det kommer så pass kort efter insättning . 
    Vi hade tur och det lyckades på första försöken. Först med färskt embryo, och 2 år senare med FET. Vi har nu två barn som kommit till "otroligt lätt" trots ivf. Beklagar dina missfall och hoppas nästa tar sig och sitter kvar :)
  • minerva123

    Jag har gjort två FET, ett stimulerat pga storhelger och ett ostimulerat utan några hormoner alls inblandade varken före eller efter. Det ostimulerade tog sig och är nu vår 2,5-åriga son! <3 Jag tänkte som du först att det måste vara bättre med progesteron och hela baletten, men faktum är att chanserna är bättre vid ostimulerad insättning än vid stimulerad. Sedan är det onekligen skönt att slippa hormonerna också.

  • utandig
    minerva123 skrev 2015-09-29 21:26:23 följande:

    Jag har gjort två FET, ett stimulerat pga storhelger och ett ostimulerat utan några hormoner alls inblandade varken före eller efter. Det ostimulerade tog sig och är nu vår 2,5-åriga son! <3 Jag tänkte som du först att det måste vara bättre med progesteron och hela baletten, men faktum är att chanserna är bättre vid ostimulerad insättning än vid stimulerad. Sedan är det onekligen skönt att slippa hormonerna också.


    först vill jag tacka för ditt svar, det tröstar en del. Men hur mådde du efter insättning? jag fick ont i både rygg och mage samma dag som dem satte tillbaka. igår kom det även en lite lite brun slajm "klutt" när jag kissade. Bara ett och ett halvt dygn efter insättning. Jag är nämligen orolig för att det är någonting fel på mig, att min kropp stöter bort ägget. Därför vill jag så gärna höra ifrån er andra hur ni kände, mådde sv. det är djupt uppskattat. Tusen tack på förhand, 
  • utandig
    Ellie skrev 2015-09-29 20:09:08 följande:
    Vi hade tur och det lyckades på första försöken. Först med färskt embryo, och 2 år senare med FET. Vi har nu två barn som kommit till "otroligt lätt" trots ivf. Beklagar dina missfall och hoppas nästa tar sig och sitter kvar :)
    åh , låter helt fantastiskt :) vad glad jag blir att höra att det går bra för någon i ivf träsket :). Tack så mycket för stöd och omtanke :)
  • minerva123
    utandig skrev 2015-09-30 19:41:18 följande:

    först vill jag tacka för ditt svar, det tröstar en del. Men hur mådde du efter insättning? jag fick ont i både rygg och mage samma dag som dem satte tillbaka. igår kom det även en lite lite brun slajm "klutt" när jag kissade. Bara ett och ett halvt dygn efter insättning. Jag är nämligen orolig för att det är någonting fel på mig, att min kropp stöter bort ägget. Därför vill jag så gärna höra ifrån er andra hur ni kände, mådde sv. det är djupt uppskattat. Tusen tack på förhand, 


    Så du ruvar nu? Håller tummarna! Direkt efter FET kände jag ingenting vad jag minns. Man glömmer så fort trots att det bara är 3 år sedan drygt... Dagarna innan testdagen fick jag däremot känningar i ljumskarna (kändes som det drog och pirrade) och en extrem törst. Det var ju ett plus då! Men det är så vanskligt att jämföra symtom... Ingen är ju den andra lik. Jag tyckte jag hade tryck och tyngdkänsla i mage och ibland rygg av och till oavsett graviditet eller inte. Den bruna flytningen skulle jag härröra till att de varit där och "rotat" med instrument, införingskateter etc. Slemhinnan kan ju lätt rispas till lite då. Hoppas, hoppas att allt går vägen denna gång! Men ruvning är psykisk tortyr, jag vet...
  • Ellie
    utandig skrev 2015-09-30 19:41:18 följande:
    först vill jag tacka för ditt svar, det tröstar en del. Men hur mådde du efter insättning? jag fick ont i både rygg och mage samma dag som dem satte tillbaka. igår kom det även en lite lite brun slajm "klutt" när jag kissade. Bara ett och ett halvt dygn efter insättning. Jag är nämligen orolig för att det är någonting fel på mig, att min kropp stöter bort ägget. Därför vill jag så gärna höra ifrån er andra hur ni kände, mådde sv. det är djupt uppskattat. Tusen tack på förhand, 
    Jag säger som Minerva, att det bruna skulle jag inte oroa mig för. Sannolikt just att de varit inne och petat/rispat slemhinnan på vägen.
    Efter insättning har jag fått som mycket svag mensvärk. Minns inte exakt hur snabbt det kom, men tror inte jag kände något samma dag utan 1-2 dagar senare. Jag blev glad när jag kände så andra gången, eftersom det ju tagit sig första gången och kändes likadant. Tror att livmodern jobbar med att ställa in sig på graviditet. Man blir ju gravid nästan direkt. Jag tror inte du behöver vara orolig över något du känner nu. Omöjligt att veta om det är positivt eller negativt.
  • utandig
    minerva123 skrev 2015-09-30 20:18:46 följande:
    Så du ruvar nu? Håller tummarna! Direkt efter FET kände jag ingenting vad jag minns. Man glömmer så fort trots att det bara är 3 år sedan drygt... Dagarna innan testdagen fick jag däremot känningar i ljumskarna (kändes som det drog och pirrade) och en extrem törst. Det var ju ett plus då! Men det är så vanskligt att jämföra symtom... Ingen är ju den andra lik. Jag tyckte jag hade tryck och tyngdkänsla i mage och ibland rygg av och till oavsett graviditet eller inte. Den bruna flytningen skulle jag härröra till att de varit där och "rotat" med instrument, införingskateter etc. Slemhinnan kan ju lätt rispas till lite då. Hoppas, hoppas att allt går vägen denna gång! Men ruvning är psykisk tortyr, jag vet...
    tusen tack för stöd och uppmuntran, jag e bara oroad och fundersam gällande slemhinnan och sånt där. symtom om ja e grav eller ej spelar ju givetvis roll men min största prio är att min kropp skall fungera rätt så att en graviditet blir så möjlig som möjligt hehe =) ni förstår vad jag menar. funderar på om hur man kollar om slemmhinnorna är sköra . vi har typ inte fått några förklaringar alls varför jag har så ont . denna gången blev det speciellt påtagligt för oss då jag inte går på några hormoner alls och trotts detta har så ont :/ . MEN vi får hoppas att det är bra den här gången . jag återkopplar om lite mer än en vecka när testdagen närmar sig. den 12:e ska vi testa. 
Svar på tråden IVF FET utan hormoner?