• Emsoff

    6+2 lite liten hinnsäck och inga hjärtslag

    Jag behöver få höra era erfarenheter. Var och gjorde VUL igår. Är i v7, igår 6+2. Läkaren sa att hinnsäcken var lite liten. Såg heller inget mer. Vet att det kan finnas hopp, men någon som varit med om positiva historier trots att hinnsäcken sett liten ut?

    Hade ett MA för ett år sen. Valde då skrapning, men det tog lång tid för mig att läka. Blev gravid igen i maj, men fick MF efter 5 dagar. Är det MA igen så vet jag inte vad jag vill göra. Har bara läst mardrömshistorier om cytotec. Någon som har varit med om bättre cytotec-historier än de jag kan läsa om?

  • Svar på tråden 6+2 lite liten hinnsäck och inga hjärtslag
  • Emsoff

    Vill tillägga att jag har gravidsymptom som ömma bröst, illamående, trötthet och ibland lite molvärk.

  • Februari16

    Jag var på vul i vecka 6+4 och då syntes inget foster alls. Idag går jag in i vecka 22 Hoppas allt går bra för dig!

  • Cyanea

    Jag tror inte att det går att säga varken bu eller bä förrän du gjort ännu ett ultraljud. Det kan ju vara så att du inte är så långt gången som du tror, utan kanske någon vecka tidigare. I så fall har du ju normal hinnsäck och hjärtat ska inte synas än :) Ska du göra ett nytt? 

  • Emsoff

    Ja, om 10 dagar. Jag hade full koll på ägglossning och har 27 dagars cykel. Han tog inget hcg-prov på mig.

  • Emsoff
    Februari16 skrev 2015-09-26 09:58:59 följande:

    Jag var på vul i vecka 6+4 och då syntes inget foster alls. Idag går jag in i vecka 22 Hoppas allt går bra för dig!


    När syntes det för dig sen? Vad sa de till dig när inget syntes? Kunde du slappna av och vara glad?
  • Cyanea
    Emsoff skrev 2015-09-26 10:57:25 följande:

    Ja, om 10 dagar. Jag hade full koll på ägglossning och har 27 dagars cykel. Han tog inget hcg-prov på mig.


    Det är svårt att veta när ÄL sker även om man tar prover. Är själv IVF:are och har då både gjort ÄL-tester och gjort VUL för att hålla koll på det. Sen kan det ju ta olika lång tid för ägget att befruktas och sen att fästa, så det är inte alls omöjligt att det bara behöver lite mer tid :) 
  • Emsoff
    Cyanea skrev 2015-09-26 11:06:03 följande:

    Det är svårt att veta när ÄL sker även om man tar prover. Är själv IVF:are och har då både gjort ÄL-tester och gjort VUL för att hålla koll på det. Sen kan det ju ta olika lång tid för ägget att befruktas och sen att fästa, så det är inte alls omöjligt att det bara behöver lite mer tid :) 


    Hoppas att du har rätt. Hoppades på tredje gången gillt. Men det är svårt! :(
  • Februari16
    Emsoff skrev 2015-09-26 10:59:42 följande:

    När syntes det för dig sen? Vad sa de till dig när inget syntes? Kunde du slappna av och vara glad?


    De sa att det förmodligen skulle synas längre fram så jag fick en ny tid ett par veckor senare. Jag var orolig, såklart, men försökte lita på vad dom sa. I v 11+0 såg vi en alldeles perfekt liten som var i rätt storlek för sin vecka
  • Emsoff
    Februari16 skrev 2015-09-26 11:23:50 följande:

    De sa att det förmodligen skulle synas längre fram så jag fick en ny tid ett par veckor senare. Jag var orolig, såklart, men försökte lita på vad dom sa. I v 11+0 såg vi en alldeles perfekt liten som var i rätt storlek för sin vecka


    Jag tyckte inte att han lät så hoppfull iom att hinnsäcken var "lite liten". Så du väntade till 11+0? Eller gjorde du nått däremellan?
  • Cyanea
    Emsoff skrev 2015-09-26 11:23:23 följande:
    Hoppas att du har rätt. Hoppades på tredje gången gillt. Men det är svårt! :(
    Jag vet, det är den värsta sortens tortyr :( Det kanske inte tröstar det minsta, men jag provar i alla fall: Vet du om att du får hjälp om du skulle få MF/MA igen? Efter tre MF får man hjälp med utredning, så då ska du inte behöva vara ensam i det här mer. 

    Jag har ingen egen erfarenhet av just det du skriver om, mitt MF gick liksom av sig självt, men jag har läst hundratals trådar om just det här. Jag tror inte att de alls kan uttala sig om hur god prognosen är i det här läget, för det räcker med att fostret är bara några dar yngre än man tror så är läget ett helt annat. Hade du gjort VUL bara ett par dar senare kanske ni hade sett hjärtat. 
Svar på tråden 6+2 lite liten hinnsäck och inga hjärtslag