• Anonym (Camilla)

    Missfall vecka 7

    Gravid i vecka 7...   Jag började blöda för några dagar sen, blödningen ökade, och det kom även lite klumpar.  Dock ingen smärta.
    Var hos gyn igår, och livmodertappen var stängd, men det enda som syntes på ultraljudet var lite "rester", inget foster :(
    Blöder fortfarande idag som vanlig mens, varken mer eller mindre.  

    Någon som varit med om liknande?   Vad har jag att vänta mig?  Missfallet är konstaterat, men kan det komma en störtblödning och smärta plötsligt?   
    Skulle ju frågat läkaren, men vart så chockad och ledsen att jag inte tänkte på det. 
  • Svar på tråden Missfall vecka 7
  • Pandamamma79

    Jag fick också missfall i denna vecka. Efter ungefär en och en halv vecka fick jag väldigt massiva blödningar och hade väldigt ont. Det värsta varade några timmar. Det kom ut större klumpar efter detta.

  • Anonym (Camilla)
    Pandamamma79 skrev 2015-09-26 20:37:28 följande:

    Jag fick också missfall i denna vecka. Efter ungefär en och en halv vecka fick jag väldigt massiva blödningar och hade väldigt ont. Det värsta varade några timmar. Det kom ut större klumpar efter detta.


    Tack för svar!    Berätta gärna mer..   En och en halv vecka efter att missfallets konstaterats?     Ska jobba i veckan, och vill vara förberedd på ev störtblödningar och smärta...  

    Låter kanske känslokall,  men kan säga att jag är förkrossad..
  • mirandaekstroem

    Det där är så individuellt. En medicinsk abort kan liknas som ett tidigt missfall, och när jag gjorde en sådan så blödde jag MYCKET i exakt 12 timmar helt utan smärta. Jag behövde inte ens en panodil (vad jag kan minnas, det är 3 år sen)

    Sen har jag en bekant som fick ett MA. Detta upptäcktes via VUL och hon fick sätta igång en medicinsk abort. Hon hade extremt ont och blödde i ca 14 dagar.

  • Anonym (6)

    Mitt missfall kom i vecka 6. Det började blöda ganska kraftigt direkt, utan förvarning. Stora klumpar. Blödde mycket kraftigt i 3,5 dygn och hade det inte slutat då hade jag behövt skrapas akut. Mitt Hb sjönk ordentligt. Men jag hade aldrig något ont, inga kramper - det bara forsade. Fick tyvärr väldigt dåligt med info från gynakuten trots att jag frågade. Det var först i efterhand som de ojade sig över att jag förlorat för mycket blod. Så om du börjar störtblöda, håll lite koll på det. Om man blöder igen om stora nattbindor, 4 på två timmar bör man åka in akut. Om man blöder igenom vanliga bindor varje timma i flera timmar bör man ringa och rådfråga. Ta med extra stora bindor och ombyte för säkerhetsskull. Men de flesta blöder mindre, som en något extra kraftig mens när missfallet kommer så pass här tidigt. Hoppas det gått bra för dig, så bra det kan i en situation som denna! Hjärta

  • Anonym (Camilla)

    Tack för era svar!

    Har slutat blöda .   Blev inte mer än en vanlig mens, och hade inte mer ont heller.  Blödde i ca 10 dagar, sen var det över.  

Svar på tråden Missfall vecka 7