Inlägg från: Elliott94 |Visa alla inlägg
  • Elliott94

    Första barnet BF juni 2016

    Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016? TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

    3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

    6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

    6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

    9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

    10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

    13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

  • Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • Elliott94
    EkoS skrev 2015-09-27 13:47:20 följande:

    Åh, du var gravid!! Grattis!

    Jag hänger gärna på här om någon vecka eller så, men vill gärna att det ska gå lite mer tid först :) Tror att jag har bf 30 maj, men det blir ju antagligen juni


    Ja :D tack så mycket!
    Ja gör så!
    Man får hålla tummar och tår igen att det lilla livet vill stanna.
  • Elliott94

    Vad kul att vi är flera stycken som ligger omkring 6 juni.
    Hur känner ni är?
    Har ni haft några tydliga symptom? :)

  • Elliott94

    Jag är också otroligt trött och igår visade sig gravid hormonerna sig då jag var glad och efter 2 sekunder ändrade allt sig och jag skrek och grät på min sambo haha. Lika snabbt vände allt igen!
    Dock inga ömma bröst alls här.

    Jag slutade med P-piller cerazette 1aug och detta var min andra ägglossning då jag har använt mig av ägglossningstest :)

  • Elliott94

    Verkligen en annorlunda sommar men otroligt bra om alla dessa liven vill stanna hos oss alla! Vi håller tummarna.

    När bör man ringa mvc? Läste någonstans runt vecka 6 eller så? Har ni ringt ännu?

  • Elliott94
    filippas skrev 2015-09-28 11:09:53 följande:
    finns väl inge riktlinjer direkt va? Man kan nog ringa när man fått plusset så bokar de en tid som passar veckovis? Så som jag uppfattat det :) 
    jag tänkte ringa i dagarna, förvirring kring alla mvc som finns, så ska undersöka vilken som skulle passa. Får väl gå på rekommendation 
    Då ringer jag också nu i kommande dagar och hör med dom :)
  • Elliott94
    tessan120 skrev 2015-09-28 12:44:59 följande:

    Imorse var det äntligen vår tur att plussa. Beräknad till 6/6 2016. Vi verkar vara en del som är beräknade på samma datum.

    Mina enda symptom är illamående på kvällarna samt extrema humörsvängningar. Stackars min man om det ska fortsätta såhär. Irriterar mig på allt och har världens kortaste stubin.

    Jag har aldrig varit gravid förut och vi har försökte sen i maj.

    Är fortfarande otroligt chockad.


    Ja vi är en hel del här på ungefär samma datum! Kul!

    Har samma symptom som dig och sa till sambon igår att tänk nu på att du ska stå ut med detta i 9månader klara du de? Det blev ett direkt SJÄLVKLART haha :D

    Grattis och vad kul att de äntligen tog sig :)
  • Elliott94
    littlemissE skrev 2015-09-28 12:31:01 följande:

    Jag funderar oxå på att ringa till mvc snart. När får man gå på första mötet?


    Jag vet faktiskt inte men antar väll att de är ganska olika från ställe till ställe och vad barnmorskan säger/tycker :)
  • Elliott94
    littlemissE skrev 2015-09-28 14:21:33 följande:
    Okej :)

    Har du/ ni andra berättat för någon än? :)
    Nä förutom för er här inne då :D jag och sambon har bestämt oss för att berätta för hans och min närmaste vän/vänner. Dom väntar också barn tillsammans men dock i feb. Men tänkte vänta ca 3-4veckor till innan jag berättar för dom :)

    Våra föräldrar har vi bestämt att inte berätta fören den första kritiska gränsen vid vecka 13 då bådas våra föräldrar kommer bli helt ivriga och skulle de då hända något och vi får missfall så skulle jag bli helt knäckt över att veta att jag behöver släcka en brand man satt igång!

    Haha dock tycker jag de är svårt, nästan så de vill slinka ur ens mun hela tiden. Dessutom jobbar jag med mamma! Så man måste verkligen stänga munnen ordentligt!

    Har du berätta för någon än? :)

    Blev ett långt inlägg men skönt att skriva av sig här litegrann :)
  • Elliott94
    littlemissE skrev 2015-09-28 15:15:21 följande:

    Okej. Det är så himla svårt tycker jag. Min sambo tycker vi ska vänta. Men jag tänker att skulle jag få missfall skulle jag behöva allt stöd jag kan få och jag skulle inte kunna dölja det heller.

    Dessutom har jag 1 miljon frågor och funderingar och har pratat lite om att vi försökte med min närmsta familj. Så de frågar ju hela tiden med :) va lite orolig att det inte gick då vi försökt till och från i 1 ÅR. Jag tänker att jag väntar i ett par veckor till och då har jag Hållt mig längre än min storasyster som berättade i redan vecka 6 :)


    Ja de med frågor känner jag också, men jag bollar mina frågor till mamma ändå men "låtsats" som att de är till min vän jag frågar. Vi har inte berättat att vi har börjat försöka utan vi har alltid sagt till alla att vi vill vänta lite till. Tror också det är därför de är enklare för mig att hålla tyst annars hade jag nog ringt till mamma samma sekund som jag plussat!

    Om du/ni jobbar, när hade ni tänkt berätta för eran chef? De är för honom jag kommer tycka det är jobbigast att berätta för :/
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016