• kissecat

    Hur mycket ska jag involvera mig i min väns graviditet?

    För första gången är en av mina närmsta vänner gravid och jag tycker att det är hur roligt som helst och är så glad för hennes skull. Men jag vet inte riktigt hur jag ska "bete" mig, alltså tänker mest på överraskningar, presenter osv. Förväntar sig de flesta en babyshower nuförtiden? Vi bor inte i samma stad, de flesta av hennes vänner bor långt bort ifrån henne och hon gillar dessutom inte den sortens uppmärksamhet så jag är osäker på om det skulle gå hem ändå. Nu är det inte långt innan hon ska föda och jag har så dåligt samvete för att jag inte har gjort mer än att visa min glädje och frågat en massa saker. Räcker det kanske med att jag köper något finare efter hon har fött bebisen? 

  • Svar på tråden Hur mycket ska jag involvera mig i min väns graviditet?
  • SmultronSöt

    Ja, det räcker att hon får någon gåva när bebisen kommer. Jag har blivit jätteglad för det själv, och har aldrig saknat att jag inte fått någon babyshower. En vän frågade vad jag skulle tycka om de fixade en, jag sa vänligt men bestämt nej. Inte min grej med den typen av uppmärksamhet :) bättre med ett grattis och nån liten grej när bebben kommit!

  • Eleonor01

    Det beror nog på hur gammal å fjollig hon e. Är hon en människa som vill ha uppmärksamhet innan så vill hon säkert ha det nu också. Jag e också gravid men mer av typen som tom glömmer vilken vecks jag e i å får tänka efter

  • Mona gbg

    Håller med Eleonor01, beror på hur gammal och fjollig hon är. Jag ville/vill inte ha något annat som gravid än att kompisar står ut med lite gnäll ibland över graviditetens hemskheter :)

    Någon liten present när bebisen kommit kan ju vara kul om ni är nära vänner, men inget måste.

  • kissecat

    Nej hon är absolut inte den som vill ha uppmärksamhet, hon har inte ens lagt ut en bild på magen eller informerat bekanta om att hon är gravid. Det blir en liten present när lillen tittar ut då.

Svar på tråden Hur mycket ska jag involvera mig i min väns graviditet?