• Tom Araya

    Nättroll i facket

    Trakasserande nättroll kan dyka upp lite här och var och nu har även en fackförbundsledare avslöjats som ett nättroll som kommer med hot och trakasserier.


    När trollen spricker
     
     
     
     
     
     
    33 Röster

    Ni vet att Robert Aschberg jagar nättroll och att Expressen hakat på genom att namnge och publicera bilder på trollen.

    petterssonsblogg.se/2015/09/27/nar-trollen-spricker/

  • Svar på tråden Nättroll i facket
  • Tom Araya
    athanatos skrev 2015-09-28 00:50:22 följande:

    Verkar vara någon sorts rättshaveristblogg, i sopkorgen med den tack.


    Vad grundar du det på?

    Du betvivlar alltså vad som står i bloggen om detta fall, trots angivna källor?
  • Tom Araya
    Med ett schysst järnrör
    Det här är historien om två företagssamma invandrare som kom hit för 14 år sedan från Irak. 

    De köpte i somras Ingeborgs Bageri i Linköping.

    www.uvell.se/2015/04/28/med-ett-schysst-j%C3%A4rnr%C3%B6r-26679302
    De ringde från okända nummer
    Det är Sema Mehdi som berättar

    "När vi kontaktade dem och sa att vi inte ville ha kollektivavtal började det ringa från okända nummer och där vi fick veta direkt att ni MÅSTE skriva på".

    www.uvell.se/2015/05/02/de-ringde-fr%C3%A5n-ok%C3%A4nda-nummer-26726693
    Troll från LO-borgen
    Ni som följer bloggen vet att i maj utspelade sig ett mindre krig här mellan mig, som tog ställning för syskonen Mehdis på Ingeborgs Bageri och som satts i blockad av Livsmedelsanställdas förbund, och nämnda fackförbund.

    www.uvell.se/2015/09/27/troll-fr%C3%A5n-lo-borgen-28528228
  • ninasord

    Det finns nättroll precis överallt.
    Nu vet jag inte vad just ditt exempel handlar om, jag bara konstaterar att troll finns.

  • Tom Araya
    ninasord skrev 2015-09-28 07:39:07 följande:

    Det finns nättroll precis överallt.
    Nu vet jag inte vad just ditt exempel handlar om, jag bara konstaterar att troll finns.


    En chef inom facket som motarbetar ett par med ett litet bageri och när chefen blir kritiserad så skriver han otrevligheter på nätet anonymt.
  • Flash Gordon
    ninasord skrev 2015-09-28 07:39:07 följande:
    Det finns nättroll precis överallt.
    Nu vet jag inte vad just ditt exempel handlar om, jag bara konstaterar att troll finns.

    Det handlar om att ordförande i Livs trakasserar en journalist (Rebecka Uvell) som avslöjat oegentligheter i fackets hantering av ett antal fall av "fackliga åtgärder".

    Han är inte klok den där ordförande och man undrar hur förbundet fortfarande kan ha förtroende för honom.

    Klart han kan vara troll om han vill men kan han verkligen vara det samtidigt som han är ordförande i Livs och en av topp-spelarna i LO?
  • ninasord
    Flash Gordon skrev 2015-10-03 21:46:21 följande:
    Klart han kan vara troll om han vill men kan han verkligen vara det samtidigt som han är ordförande i Livs och en av topp-spelarna i LO?
    Du ska veta att det är mycket som är möjligt i den här världen.
    Vad någon som är ordförande i ett fackförbund tycker är inte vad som intresserar mig om vi ska parat om folk som inte sköter sitt jobb riktigt som dom förväntas. Hans position och verkan är obetydligt i ett större sammanhang.
  • Flash Gordon
    ninasord skrev 2015-10-03 21:55:23 följande:
    Du ska veta att det är mycket som är möjligt i den här världen.
    Vad någon som är ordförande i ett fackförbund tycker är inte vad som intresserar mig om vi ska parat om folk som inte sköter sitt jobb riktigt som dom förväntas. Hans position och verkan är obetydligt i ett större sammanhang.

    Jag tänker nog mest på vilket förtroende har han kvar om han ska hålla presskonferens på LO-borgen om avtalsrörelsen och sedan vet man hur han beter sig vid sidan av, mot de som granskat honom och hans makt.

    Blir lite konstigt.
  • ninasord
    Flash Gordon skrev 2015-10-03 22:03:56 följande:

    Jag tänker nog mest på vilket förtroende har han kvar om han ska hålla presskonferens på LO-borgen om avtalsrörelsen och sedan vet man hur han beter sig vid sidan av, mot de som granskat honom och hans makt.

    Blir lite konstigt.
    Ärligt talat, jag bryr mig inte. Det finns värre saker att notera.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2015-09-28 00:41:24 följande:
    Trakasserande nättroll kan dyka upp lite här och var och nu har även en fackförbundsledare avslöjats som ett nättroll som kommer med hot och trakasserier.

    När trollen spricker
     
     
     
     
     
     
    33 Röster

    Ni vet att Robert Aschberg jagar nättroll och att Expressen hakat på genom att namnge och publicera bilder på trollen.

    petterssonsblogg.se/2015/09/27/nar-trollen-sp.../#more-137362


    Är det Pettersson som brukar pyssla med att räkna ut när Sverige har blivit ett muslimskt land?

    Vad handlar det om? Har du någon länk?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Flash Gordon
    ninasord skrev 2015-10-03 22:09:18 följande:
    Ärligt talat, jag bryr mig inte. Det finns värre saker att notera.

    Säkert, men lite intressant blir det allt när en fackföreningsordförande i LO kommer undan med att skicka anonyma hotfulla kommentarer via blogg  och mejl till en journalist som granskat honom och hans fackförbund.

    Det säger något om honom.

    Det säger något om samhällsklimatet.
  • Flash Gordon

    Äras den som äras bör:

    http://www.uvell.se/2015/09/27/troll-från-lo-borgen-28528228

    https://twitter.com/RebeccaWUvell

    Det är Rebecca Uvell som lyckades driva stora delar av Livs förbundsstyrelse till vansinne när hon granskade deras blockad av ett bageri i Linköping.

    Om det inte vore för att de som mejlar allt detta till henne är vuxna människor med verklig makt via sina positioner i ett fackförbunds styrelse vore det en lustig historia att följa.

  • ninasord
    Flash Gordon skrev 2015-10-03 23:14:08 följande:

    Säkert, men lite intressant blir det allt när en fackföreningsordförande i LO kommer undan med att skicka anonyma hotfulla kommentarer via blogg  och mejl till en journalist som granskat honom och hans fackförbund.

    Det säger något om honom.

    Det säger något om samhällsklimatet.
    Eller så säger det någonting om journalistiken.
  • Flash Gordon
    ninasord skrev 2015-10-04 08:22:52 följande:
    Eller så säger det någonting om journalistiken.

    Du menar att journalisterna får skylla sig själva om de granskar facket?

    Håller den principen även mot andra journalister som granskar andra makthavare?
  • ninasord
    Flash Gordon skrev 2015-10-04 08:48:43 följande:

    Du menar att journalisterna får skylla sig själva om de granskar facket?

    Håller den principen även mot andra journalister som granskar andra makthavare?
    Du, jag skrev innan att jag inte är så intresserad.
  • Flash Gordon
    ninasord skrev 2015-10-04 08:55:05 följande:
    Du, jag skrev innan att jag inte är så intresserad.

    Men du har åsikter om ämnet och skriver många svar så jag passar på att fråga.

    Menar du att journalister får skylla sig själva om de granskar facket?

    Det du skrev skulle nämligen kunna tolkas så.
  • ninasord
    Flash Gordon skrev 2015-10-04 21:08:01 följande:

    Men du har åsikter om ämnet och skriver många svar så jag passar på att fråga.

    Menar du att journalister får skylla sig själva om de granskar facket?

    Det du skrev skulle nämligen kunna tolkas så.
    Suck
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2015-10-04 21:08:01 följande:

    Men du har åsikter om ämnet och skriver många svar så jag passar på att fråga.

    Menar du att journalister får skylla sig själva om de granskar facket?

    Det du skrev skulle nämligen kunna tolkas så.
    Rebecka Uvell är lobbyisten som är gift med Marcus Uvell som driver KREAB som fått SD att ändra sig i frågan om vinster i välfärden...
    Det här kan bli spännande.
  • Rataxes

    Det behövs någon knivskarp som Uvell som gång efter annan drar ner brallorna på såssarna och deras myglande polare.


    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2015-10-04 22:09:19 följande:
    Rebecka Uvell är lobbyisten som är gift med Marcus Uvell som driver KREAB som fått SD att ändra sig i frågan om vinster i välfärden... Det här kan bli spännande.

    Uvell är journalist och höger. En inte helt normal kombination. Och hon gillar att gräva, djupt, djupt och hon hittar samband.

    Det var exempelvis hon som grävde fram Timbuktus skatteplanering - strax efter att han själv klagat på "företagare som skatteplanerar" :
    http://www.uvell.se/2015/07/30/andra-ska-bidra-27800635

    Det är hysteriskt kul att vänsterfolk måste försöka gå omvägen via hennes man, hans jobb mot Svenskt Näringsliv och ett tendentiöst reportage i DI (skrivet av hans ex-flickvän) för att misskreditera henne.

    Ingen har nämligen ännu lyckats att motsäga fakta i hennes reportage och inlägg.

    Rebecca Uvell är en av få twitter-konton jag har inlagt på favorit-raden. Klart värd att läsa emellanåt.
    https://twitter.com/RebeccaWUvell

    Och ja, även "Kreab-historien" är motargumenterad på hennes twitter och blogg.
Svar på tråden Nättroll i facket