• Anonym (trött)

    Min man vill bara fortsätta vara osams!!??

    Jag har gjort det i vårt hem som innebär känslomässig utstraffning, med hot om att han ska dra, att det är slut och över nu - jag har sagt att jag inte orkar längre och att det behövs en förändring.

    Jag har varit tyst om allt jag tänker, känner eller tycker sista tiden. Jag har varit rädd att det kommer tillbaka i fel sammanhang. Jag hade nu samlat mod, tänkt en hel del och fick nog i helgen då hela familjen mått skit. Han bara klagar på alla, skäller och är missnöjd med allt. Jag har uppmuntrat, uppvaktat och överraskat, han har tackat och tagit emot, men bara återgått i samma bana.

    Jag har försökt att hitta på annat roligt, jag har tagit på mig allt hushållsarbete, allt.

    Så i helgen, protesterade jag, vägrade rakt av att fortsätta ha det så här. Det kom en storm av anklagelser. Sen skickade jag ett mail, förklarade det som inte blev sagt då han vägrade avsluta konversationen. Ledde till total utfrysning, fler anklagelser offentligt. Jag förklarade att en stor del till vår icke kommunikation beror på vad som händer om jag säger något och att det ständigt mottages med hot om att han lämnar mig, hans elakheter och totala vägran att pratas med. Han bara vrålar att jag ska lämna honom ifred och att vi inte har något mer att säga varandra.

    Vem vet, kanske den här gången är annorlunda och faktiskt går, det vet jag inte.

    Tidigare har han låtit det gå några dagar, i tystnad eller under elakheter och hot om att allt är slut och över. Sen brukar han återkomma, försöka ha sex. Inget förlåt, inget "ska vi prata klart?" eller "jag förstår vad du menar nu". Om jag inte direkt återtar honom eller drar upp saker han sagt/gjort och att det inte är okej, ja då börjar han om. Det var om detta jag skrev om i mailet och som jag önskade få slippa denna gången då detta faktiskt förstör min kärlek, den äts upp. Jag vädjade och han valde att stampa sönder. Jag är inte så rädd för att han går, jag är snarare rädd att han tappat mig och jag tappat min känsla för honom

    Nu till saken. Istället för att jag ligger i sängen och stirrar, vill jag ha tips på annat att göra. Sen om han nu återkommer, önskar jag tips på en helt annan reaktion än att låta det rinna ut i sanden, ett annat alternativ hur man konfronterar.

    Jag ville från början lösa konflikten, men han vägrar och fortsätter envist. Ingenting har lyckats nå fram i mitt budskap. 

    Helt ärligt tycker jag bara att han är en stor gris just nu. Så dräm på med alla tips och åsikter ni har, ni underbara familjelivsfolk!

  • Svar på tråden Min man vill bara fortsätta vara osams!!??
  • Anonym (Tjej)

    Man saknar inte kossan förrän båset är tomt. Så dra. Dra du och låt honom och dig själv se om det ni har fortfarande är värt något. Bo borta några dagar och ha ingen kontakt med honom.

  • Anonym (trött)
    Anonym (Tjej) skrev 2015-09-28 19:41:22 följande:

    Man saknar inte kossan förrän båset är tomt. Så dra. Dra du och låt honom och dig själv se om det ni har fortfarande är värt något. Bo borta några dagar och ha ingen kontakt med honom.


    Har funderat på det starkt, men av praktiska skäl som barn och arbete får det vänta till helgen. Men oftast brukar han vara den som drar iväg och nu ligger han i soffan och suckar. 

    Men en bra idé!
  • Anonym (Tjej)

    Det du beskriver är precis en situation som min killkompis har. Exakt som din beskrivning. Det hans fru inte vet är att när han är arg och ringer och pratar med mig (hon vet inte om att vi är vänner fortfarande) så försöker jag få honom att förstå henne, förklara hur en kvinna tänker och upplever saker, men han lyssnar inte. Han säger att han hatar henne, ångrar att dom fick barn, att dom gifte sig. Om det inte vore för att han inte vill att hans son ska få en styvpappa så hade han "Sparkat ut henne genom fönstret". Men utåt sätt ser dom ut som kärnfamiljen. Nu säger jag inte att det är så din man känner för dig, men dom har iaf exakt samma situation...

  • Rakad Apa

    Inse att han inte kommer förändra sig, sluta vara så naiv TS. Du förtjänar en kille som behandlar dig bra, dumpa narcissisten!


    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (trött)
    Anonym (Tjej) skrev 2015-09-28 19:58:01 följande:

    Det du beskriver är precis en situation som min killkompis har. Exakt som din beskrivning. Det hans fru inte vet är att när han är arg och ringer och pratar med mig (hon vet inte om att vi är vänner fortfarande) så försöker jag få honom att förstå henne, förklara hur en kvinna tänker och upplever saker, men han lyssnar inte. Han säger att han hatar henne, ångrar att dom fick barn, att dom gifte sig. Om det inte vore för att han inte vill att hans son ska få en styvpappa så hade han "Sparkat ut henne genom fönstret". Men utåt sätt ser dom ut som kärnfamiljen. Nu säger jag inte att det är så din man känner för dig, men dom har iaf exakt samma situation?


    Jag tror nog att det är så han känner, tänker och talar om mig. Han är så grymt missnöjd över allt som finns och är, oavsett var han är. Jag var otroligt kär i honom, jag har försökt att återuppväcka den känslan men funkar inte på egen hand. Jag klagar typ aldrig, ler ofta, skickar blommor, bjuder ut på middagar, överraskar hemma, köper presenter, ordnar egentid för honom. Ändå bara skäller, gnäller och har mestadels tagit ut det på barnen tills jag sa ifrån och nu är allt riktat mot mig.

    Vad är din killkompis problem med sin fru, egentligen? Vad gör honom så arg?
  • Anonym (trött)
    Anonym (Usch) skrev 2015-09-28 20:14:01 följande:

    Jag hade inte stannat! Spring!!


    Det går inte att springa, hur eller hur måste det avslutas.
  • Anonym (trött)
    Rakad Apa skrev 2015-09-28 20:18:33 följande:

    Inse att han inte kommer förändra sig, sluta vara så naiv TS. Du förtjänar en kille som behandlar dig bra, dumpa narcissisten!


    Ja iom detta, då jag fann själva kärna och lyfte det och det var just det han nu vägrar så känns det som du har rätt. Naiv, ja det är jag, jag vill tro gott om människor.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (trött) skrev 2015-09-28 20:20:20 följande:

    Jag tror nog att det är så han känner, tänker och talar om mig. Han är så grymt missnöjd över allt som finns och är, oavsett var han är. Jag var otroligt kär i honom, jag har försökt att återuppväcka den känslan men funkar inte på egen hand. Jag klagar typ aldrig, ler ofta, skickar blommor, bjuder ut på middagar, överraskar hemma, köper presenter, ordnar egentid för honom. Ändå bara skäller, gnäller och har mestadels tagit ut det på barnen tills jag sa ifrån och nu är allt riktat mot mig.

    Vad är din killkompis problem med sin fru, egentligen? Vad gör honom så arg?


    Ok du låter ju helt underbar, att han inte skäms! I min kompis fall har det gått till såhär:

    Dom träffades för 8 år sedan. Blev ett par. Relationen fortsatte trots att dom bara bråkade. Mest om hennes familj och att hon inte jobbar och inte vill ha sex. Efter några år (och ett par break-ups senare) så gifte dom sig för att hon ville det. Han sa till mig -Det har kostat mig massa pengar, men jag kände absolut ingenting under hela vigseln. Sen fick dom ett barn för ett år sedan och nu bråkar dom mest om allt. Pratar inte på flera dagar, umgås inte, han är sur, hon är sur, ingen vill ge sig. Innan dom gifte sig sa han att han gjort slut med henne en gång för alla. Det höll i en helg. Hans familj (pga deras kultur) skällde ut honom och sa att han måste vara med henne. Nu väntar han ut tiden tills barnet blir större.
  • Anonym (trött)

    Det låter kanske märkligt, men jag känner att jag kan egentligen göra precis vad som helst för han kan inte bli mer arg eller avig mot mig nu. Samtidigt vill jag inte ge honom något att anklaga mig för.

    Tankar som har lockat mig i mina frustrationer:
    1.  Sätta en mums mums i pannan på honom.
    2.  Bjuda in till fest, bara informera honom.
    3.  Sjunga julsånger högt och brett.
    4.  Städa lägenheten och samla ihop allt hans skit, kläder och ja allt som han spridit ut över hela hemmet så det inte finns en enda fri yta. Samla allt i en säck och skicka in i förrådet.

    Sen är jag inte ute efter att jäklas med honom egentligen, men jag är trött på att inte skratta hemma. Jag är trött på att gå på tå, vända ut och in på mig, vara orolig för att jag pratar för mycket men missat att informera om något.

    Han har tillgång till min mobil, dator, alla banker, ja allt. Jag har inte en enda millimeter av hemlighet, inte ens vita lögner använder jag. Ändå är hans huvudsakliga anklagan idag att jag undanhåller saker och att inte säga saker är även det att ljuga. Inte för att han sagt vad jag skulle ha undanhållit och jag har inte heller frågat. 

    Han gör det han alltid gör på kvällen, ligger i soffan och kollar serier. 

    Jag ligger och funderar på hundvalp, resor, gå ut och äta, ta en spadag. Jag har så mycket jag egentligen vill göra. Jag har frågat honom, men han vill inte. När jag frågar honom så vet han inte, han säger bara att han inte har någon lust med något. Framförallt vill han slippa gå hem. Då blir jag tyst. Jag har tappat glädjen och energin, börjar bli som honom.

    Jag tänker att det faktiskt är så att vi är klara med varandra, att han verkligen inte vill men inte går. Jag vill en massa, och han har blivit ganska bortskämd på vägen?

Svar på tråden Min man vill bara fortsätta vara osams!!??