• Tihi

    Vilken har buggat minst för dig? Galaxy eller iPhone?

    Jag är nyfiken på vilken telefon som har buggat minst för dig som har haft både iPhone och Galaxy? Med buggar menar jag att den hänger sig, inte funkar som den ska, att man måste starta om den ofta, att laddning eller något annat strular. Att den inte funkar utan problem alltså.

    Frågan är alltså inte vilken du gillar bäst utan vilken som har buggat minst.

  • Svar på tråden Vilken har buggat minst för dig? Galaxy eller iPhone?
  • Blueskillen

    Nu har jag bara haft iPhone, 4, 4S, 5, 5S, 6, 6+, så jag kan inte säga någon om Galaxy, men inget av dessa problem som du frågar om har jag haft med mina lurar.

    Är det vanligt på andra?

  • skogstjejen19

    Har haft iPhone 4s, 5, 5s, nu 6an har inte haft några problem med någon av dom, fast nu kommer jag väl få det med min 6a....

    Det enda problem jag haft är att den blivit full med bilder men det beror ju på att jag har köpt en lur med för lite minne i.

    Så på den jag har nu var jag 128 i minne, ska väl vara näst intill omöjligt å fylla kan jag tycka.

  • Blueskillen
    skogstjejen19 skrev 2015-10-04 06:53:22 följande:

    Har haft iPhone 4s, 5, 5s, nu 6an har inte haft några problem med någon av dom, fast nu kommer jag väl få det med min 6a....

    Det enda problem jag haft är att den blivit full med bilder men det beror ju på att jag har köpt en lur med för lite minne i.

    Så på den jag har nu var jag 128 i minne, ska väl vara näst intill omöjligt å fylla kan jag tycka.


    Ja det problemet hade jag på min första då jag gade 16 GB som Max. Sedan har jag kört med 64 GB och det har varit super.
  • Tihi

    Personligen har jag inte haft några nämnvärda problem med iPhone, pepparpeppar, men vänner med Galaxy verkar ha strul mest hela tiden tycker jag så därför ville jag höra efter här.

  • Aniiee

    Eftersom jag dissar Apple totalt så har jag aldrig haft en iPhone, men jag får jämt lösa iPhoneproblem åt folk. Jag får även stup i kvarten lösa Samsungproblem å folk. Så... Ett ut? Typ.

    Själv har jag bara haft sony-telefoner som jag använt, även om jag testat massor av märken.


    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Blueskillen
    Aniiee skrev 2015-10-04 15:57:40 följande:

    Eftersom jag dissar Apple totalt så har jag aldrig haft en iPhone, men jag får jämt lösa iPhoneproblem åt folk. Jag får även stup i kvarten lösa Samsungproblem å folk. Så... Ett ut? Typ.

    Själv har jag bara haft sony-telefoner som jag använt, även om jag testat massor av märken.


    Jag tror att vi har samma "problem" där du och jag oavsett märke eller modell. De problemen jag hjälper till med är så klart folk som inte fattar hur en smart lur verkligen funkar. Handhavandefel, det är ett fel som uppstår då en människa pular med luren och inte kan, tex fota. Jo jag hade en sådan för ett par veckor sedan. Hen klagade på sin nya Sony som skulle vara sååååå bra. Men det går ju inte att fota med den sa hen. Men när jag tittade på den så funkade den direkt. Jasså är det så man ska göra sa hen som nu hade lärt sig var knapparna satt.
  • Aniiee
    Blueskillen skrev 2015-10-04 17:42:37 följande:
    Jag tror att vi har samma "problem" där du och jag oavsett märke eller modell. De problemen jag hjälper till med är så klart folk som inte fattar hur en smart lur verkligen funkar. Handhavandefel, det är ett fel som uppstår då en människa pular med luren och inte kan, tex fota. Jo jag hade en sådan för ett par veckor sedan. Hen klagade på sin nya Sony som skulle vara sååååå bra. Men det går ju inte att fota med den sa hen. Men när jag tittade på den så funkade den direkt. Jasså är det så man ska göra sa hen som nu hade lärt sig var knapparna satt.
    Yeah..... känns ju igen, det där... =P Men visst har jag stött på en del regelrätta buggar också. På de flesta modeller.
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Grus grus

    Har haft galaxy 3 och nu galaxy 5. Aldrig varit något problem alls med det. Supernöjd!


    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Timoleon

    Känns som om att i 9 fall av 10 så är det skit bakom spakarna som gör att en telefon "krånglar".
    Sist jag hörde något i frågan så har iOS fler kraschar än Android. Touch wish som Samsungs ui heter har väld inte världens bästa rykte. Vill man ha en stabil androidlur skulle jag valt en Nexus eller en Moto X.

  • Plooger

    Man kan göra mindre fel på en iPhone så ofta fungerar den bättre. Jag hade en tidig Galaxy S3 som fungerade rätt dåligt, men efter några mjukvaruuppgraderingar fungerar den bra. Nu har jag en Galaxy S6 Edge och jag har inte haft några problem. Har även haft iPhone och de fungerar fint. 

  • Alexandra1990

    Kör bara galaxy, och då har jag t.o.m jobbat på apple support :P (kanske just därför iofs...) Tips, står i telefonernas bruksanv. men vem läser dem... starta om din telefon minst en gg om dagen, så slipper du massor av vanligt strul.

  • Tihi
    Alexandra1990 skrev 2015-11-12 20:55:52 följande:
    Kör bara galaxy, och då har jag t.o.m jobbat på apple support :P (kanske just därför iofs...) Tips, står i telefonernas bruksanv. men vem läser dem... starta om din telefon minst en gg om dagen, så slipper du massor av vanligt strul.
    Om du har jobbat på supporten så är du säkert rätt person att fråga. Skrattande

    Jag vill under inga omständigheter vara inkopplad på iCloud och verkar inte vara det heller och inget verkar synka till iCloud. Men när jag går in på iCloud under Inställningar och går längst ner så står det "logga ut" (fast jag inte ska vara inloggad???) och om jag trycker på logga ut då så kommer följande varning: Radering av det här kontot tar bort dess data från iPhone. Och då kan jag välja i röd text "Radera konto" eller blå text "Avbryt". 

    Vad är det för data som tas bort? Kan jag fortsätta med att "radera konto" utan att förlora något? Vad kommer att hända? Och hur vet jag med säkerhet att inget synkas till iCloud? Jag vill alltså bara ha min info på själva telefonen och absolut inte i iCloud eller synkat med några andra enheter. Vore jätteglad om jag fick en förklaring på det här.
Svar på tråden Vilken har buggat minst för dig? Galaxy eller iPhone?