• habiti

    Jag skäms över mig själv något enormt

    Jag hatar mitt utseende och personlighet, jag vill inte visa mig ute, jag vill inte handla, jag vill inte jobba, jag vill inte gå i skola, jag vill inte ha vänner. Och jag vet att om jag försökte skaffa vänner, flickvän så hade jag blivit nobbad och utskrattad av varenda en på jorden. Ingen kan tycka om mig. Varje gång jag går ut så blir jag utskrattad eftersom jag är så jävla ful och konstig.

    Jag vill inte visa mig till andra människor. Jag vill gömma mig hemma och få förtidspension.

  • Svar på tråden Jag skäms över mig själv något enormt
  • ninasord

    Skäms inte.
    Min vän borta i USA som är krigsveteran har gett mig lite perspektiv. Han skulle inte om vi talade allvar säga mig ha någonting att skämmas över. Inga pinsamheter är jämförbart med hans skam eller skuld. Han är märk för livet, det är inte jag, inte du heller någon annan heller som inte varit där eller någon annanstans där dom redan sett allt. Upp med hakan!

  • Giovanna

    Din största belackare är du själv. Det är väldigt synd det. Du kan inte ändra på hur "alla andra" ser på dig men din egen syn på dig själv är något du faktiskt kan förändra. Bra va? :)

  • ella84ella

    Låter som manliga motsvarigheten till mig... Känner igen mig precis, allt är bara så jävla meningslöst, varför kan man inte få vara ifred o bara leva, andas....

  • habiti
    dasboot skrev 2015-10-05 01:10:54 följande:

    Antar att du är ung?

    Det blir bättre... terapi kanske vore nåt?


    Jag är snart 24.

    Hur kan det bli bättre?

    Har testat terapi, det hjälper inte.
  • habiti
    Giovanna skrev 2015-10-05 21:29:58 följande:

    Din största belackare är du själv. Det är väldigt synd det. Du kan inte ändra på hur "alla andra" ser på dig men din egen syn på dig själv är något du faktiskt kan förändra. Bra va? :)


    Men vad ska det hjälpa? Jag kommer ju fortfarande vara en ensam person som firar jul själv etc.

    Jag är nedstämd hela tiden, har verkligen försökt fokusera på andra saker, jag har många hobbies, men det hjälper inte.
  • Havet79

    Jag tror nog att det skulle vara bra för dig att just jobba eller gå i skolan. Känna att du gör nytta och behövs. Jag tror att det är självkänslan som spökar hos dig och det går att träna upp.

  • Ronga

    Tråd nummer 131313 av kära Habiti! 


    Ronga är en trevlig och äventyrlig sköldpadda
Svar på tråden Jag skäms över mig själv något enormt