• Anonym (Förstföderska)

    När släppte era symptom?!

    Jag undrar när i graviditeten ni upplevde att symptom som t.ex illamående, trötthet, täppt näsa, hård mage, hudproblem etc började släppa?

    Kom hemskt gärna med bra tips som funkat för er också!

  • Svar på tråden När släppte era symptom?!
  • Iowhannah

    Illamående, trötthet och hudproblem släppte i v 14(-ish), men nästäppa och hård mage har kommit och gått under hela graviditeten.

  • Anonym (Vecka 32)

    Mina symptom kom inte förrän i v.8 i form av illamående och ömma bröst, sen har dom hållit i sig genom hela graviditeten, är nu i v.32 (31+5), fick dock hyperemesiss med mycket kräkningar och inläggning på sjukan i 2 veckor! Hård mage kommer och går, är lite varannan dag! Sen så är jag otroligt trött sedan v.20 ungefär ;)

    jag håller illamåendet i schack med Lergigan Comp, äter regelbundet och ofta. VIla mycket om du är trött och mot hård mage har fet mat hjälpt mig :)

    Grattis och lycka till med graviditeten :D

  • Erizajo

    Släppte i v 12. Men sista barnet (tredje) blev jag dock sjukt trött igen framåt v 33-35 så då blev jag sjukskriven.

  • Anonym (Andra gången)

    Med mitt första barn var jag sjukt trött och mådde jätteilla tidigt och ganska länge, till bortåt v14. Men det var det enda jag "led av" i början. Minns dock att jag fick allt mer halsbränna och foglossning mot slutet. Att tarmen blir långsam är ju som det är men äter man järntabletter blir det ju lätt värre, i alla fall om man äter dem som finns på Apoteket. Jag har köpt "Gentle Iron" i Häslokostaffär som är icke-förstoppande och mitt järnvärde hade gått upp finfint nu, så dem tänker jag fortsätta köpa (apotekets tabletter verkar vara rena giftet för mig personligen, förstoppad nåt så in i bänken, uppblåst som en ballong och magknip hua! Så det tänker jag undvika så långt det bara är möjligt).


    Nu är jag alltså gravid igen och mina symtom har varit helt annorlunda (annat kön den här gången gissar många), sprang och kissade som en tok och brösten var megaömma, första 7 veckorna kanske, sen dess känner jag mer eller mindre ingenting. Lite mage har jag ju fått, speciellt på kvällen, och lite trött kanske, annars inget alls. Jättekonstigt kan jag tycka eftersom jag kände det så mycket "värre" förra gången.


    Har genomgått 2 missfall oxå, även de båda gångerna mådde jag tjuvens dåligt, precis som med mitt första barn, men den här fjärde gången är det alltså helt annorlunda. Har varit och gjort ultraljud och KUB-test och sett att den lilla sprattlaren mår prima


     

  • joseffin
    Anonym (Förstföderska) skrev 2015-10-06 10:15:47 följande:

    Jag undrar när i graviditeten ni upplevde att symptom som t.ex illamående, trötthet, täppt näsa, hård mage, hudproblem etc började släppa?

    Kom hemskt gärna med bra tips som funkat för er också!


    Illamående och trötthet har inte slutat tvärt utan det kommer och går hela tiden för mig. Men det här intensiva släppte runt v 12-14 ungefär. Täppt nästa gav med sig för några veckor sen och den hårda magen så fort jag hade börjat med järntabletterna v 28 (konstigt nog).

    Jag är i v 29 nu. :)
  • Anonym (Förstföderska)
    Tack kära ni för er input!
    Jag började nästan undra om jag bara är mjäkig och fånig som är så här trött men då antar jag att jag faktiskt är på riktigt trött. Ömma bröst, akne, illamående, hård mage, täppt näsa, jag kan stå ut med i stort sett det mesta men tröttheten tar ifrån mig mitt bästa jag. Den sprudlande och glada tjejen, som jag saknar. Rynkar på näsan

    MEN, de flesta av er förstår jag ha känt en förbättring fram mot andra trimestern. Det lugnar mig väldigt mycket att höra. Skönt! Solig
    Anonym (Andra gången) skrev 2015-10-06 10:40:58 följande:

    Att tarmen blir långsam är ju som det är men äter man järntabletter blir det ju lätt värre, i alla fall om man äter dem som finns på Apoteket. Jag har köpt "Gentle Iron" i Häslokostaffär som är icke-förstoppande och mitt järnvärde hade gått upp finfint nu, så dem tänker jag fortsätta köpa (apotekets tabletter verkar vara rena giftet för mig personligen, förstoppad nåt så in i bänken, uppblåst som en ballong och magknip hua! Så det tänker jag undvika så långt det bara är möjligt).


    Jag ska verkligen ta fasta på ditt råd om Gentle iron! Jag överväger blutsaft också. Ska genast googla. Stort grattis till din graviditet. Skönt att sprattlaren mår prima! Jag håller tummarna för en fortsatt bra graviditet.
  • Iowhannah
    joseffin skrev 2015-10-06 10:46:55 följande:

    Illamående och trötthet har inte slutat tvärt utan det kommer och går hela tiden för mig. Men det här intensiva släppte runt v 12-14 ungefär. Täppt nästa gav med sig för några veckor sen och den hårda magen så fort jag hade börjat med järntabletterna v 28 (konstigt nog).

    Jag är i v 29 nu. :)


    Vad äter du för järntabletter? Jag upplevde också att min mage mår bättre sen jag började med järntabletter (äter Duroferon). Min bm sa att mina värden var så bra att jag inte behövde äta dem mer, då gick jag inte på toan på typ tre dagar! Men sen kom den igång igen när jag återupptog järnet.
  • joseffin
    Iowhannah skrev 2015-10-06 17:49:37 följande:

    Vad äter du för järntabletter? Jag upplevde också att min mage mår bättre sen jag började med järntabletter (äter Duroferon). Min bm sa att mina värden var så bra att jag inte behövde äta dem mer, då gick jag inte på toan på typ tre dagar! Men sen kom den igång igen när jag återupptog järnet.


    Jag äter niferex :) började med dem för någon vecka sen och det är första gången sen jag plussade som jag känner att jag faktiskt behöver gå på toa typ. Innan jag började med dem var det precis som att tarmar och allting bara hade lagt av.
  • Iowhannah
    joseffin skrev 2015-10-06 18:15:35 följande:

    Jag äter niferex :) började med dem för någon vecka sen och det är första gången sen jag plussade som jag känner att jag faktiskt behöver gå på toa typ. Innan jag började med dem var det precis som att tarmar och allting bara hade lagt av.


    Lite kul att höra att någon mer reagerar "tvärtom" på järntabletterna :) De flesta tycks ju bli extremt förstoppade.
  • joseffin
    Iowhannah skrev 2015-10-06 20:18:25 följande:

    Lite kul att höra att någon mer reagerar "tvärtom" på järntabletterna :) De flesta tycks ju bli extremt förstoppade.


    Ja, eller hur. Jag var beredd på värsta helvetet (mer än vad det redan var), men nu vill jag ju inte sluta med dem! :P
  • MammAmma

    Illamåendet gick över runt v 11-12 med alla. Allt det andra gick över efter att graviditeten var avklarad -_-

Svar på tråden När släppte era symptom?!