• stockholmsbruden

    Rysslands agerande i Syrien?

    Vad anser ni om Rysslands agerande i Syrien? Vore intressant att se då jag hört alla möjliga sorts svar.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Rysslands agerande i Syrien?
  • ninasord

    Hade varit mer intressant om du hade kunnat sammanfatta situationen åt mig så att jag slipper läsa si sådär 30 artiklar om ämnet.

  • ninasord
    Anonym (Vladi) skrev 2015-10-06 20:34:00 följande:

    Ryssland agerar helt rätt.
    Det är också som Putin säger bara folket i Syrien som avgör vilken ledare de vill ha.
    Nuvarande regim har brett folkligt stöd.

    Hoppas att Ryssarna kan förinta IS från jordens yta.


    Dom har iaf. resurser.
  • Ulltand

    De har också sina militärbaser där vilket så klart är avgörande. Utans ryskt stöd till Assad hade kriget förmodligen varit över. Det är iaf bra ju fler som bekämpar IS.

  • Yellow Cross

    ISIL bekymrar inte Ryssland det minsta utan är endast en förevädning för att ingripa på Assads sida.
    Rent proprtionellt sett så är den den Syriska oppositionen som förlorat mest på ISILs framfart i Syrien,både ur ett militärt och diplomatiskt perpektiv,så ISIL är egentligen det bästa som kunde hänt Assad.

  • Yellow Cross
    Anonym (Vladi) skrev 2015-10-06 21:18:40 följande:
    Vilket skit snack!
    Assad ska ha fullt stöd i kampen mot de muslimska terroristerna.
    Det är bara att hoppas att de terrorister, oppositionen i Syrien förintas precis som IS av Ryssland.
    Ser man till vem som har dödat flest cilia så är det Asasad och inte ISIL som är de verkliga terroristerna.

    Genom ISILs framfart så kunde Assad framställa sig själv som det mindre dåliga alternativet,detta utöver faktumer att ISIL spenderar merparten av sinma resurser på att bekämpa oppositionen och inte Assad.
  • Ronga

    Ryssland gör det USA borde gjort för längesen. Ibland undrar man om USA ens vill bli av med ISIS? Jag tror inte det.


    Ronga är en trevlig och äventyrlig sköldpadda
  • Yellow Cross
    Ronga skrev 2015-10-06 21:23:09 följande:

    Ryssland gör det USA borde gjort för längesen. Ibland undrar man om USA ens vill bli av med ISIS? Jag tror inte det.


    Du inser väl att USA bombat ISIL i över 1 år nu?
  • Anonym (Heja Putin)

    Helt rätt.
    Äntligen gör ett land något istället för att bara snacka.

    Trodde inte att jag skulle säga detta men länge leve Ryssland och Putin!!
    Han ser det riktiga problemet (IS) istället för att som resten av Europa skylla allt på Assad och mena att IS på något sätt skulle vara bättre. 

  • Ulltand

    Assad har som sagts orsakat mycket större skada än IS och inte är han demokratiskt vald heller men det struntar ju Ryssland i så länge man sina egna intressen i området. Terorismen är inget annat än en förevändning att föra krig för egen vinning skull.

    Dessutom passar Ryssarna på att kränka Turkiets luftrum gång på gång av någon outgrundlig anledning.

Svar på tråden Rysslands agerande i Syrien?