• Anonym (:()

    Relationsavslut

    Hej! Är en man som har varit i en relation i 7 månader. Den har varit stormig, mycket bråk och det handlar nästan alltid om huruvida man tar hand om sin partner och visar att man finns oavsett barnvecka eller ej.

    Hon vill inte låta mig komma in i sitt liv. Barnen vill inte träffa mig och hon vill absolut inte skriva på FB att vi har en relation för då "skadar hon barnen" (dom vet redan)

    Igår kväll hade vi ett jättegräl där sanningen ska sägas att hon till slut inte fick en syl i vädret o jag bara sa en massa saker hur jag tänker om hennes agerande. Till slut sa hon bara "nu sätter vi punkt för detta" o jag vill att du åker hem. Jag packade ihop mina saker och sa "vet du verkligen vad dina ord innebär för oss ? 

    Då svarade hon "Det innebär att du inte tänker komma hit mer" Då försökte jag vädja till henne och sa igen "men vill du verkligen det ? Och hon svarade lugnt..Ja det vill jag. Jag åkte hem med en klump i magen o har mått dåligt hela dagen..

    Jag har inte kontaktat henne o hon har inte kontaktat mig..Nån som har ett råd om hur man ska göra `?

    Tacksam för svar /Ledsen och sårad

  • Svar på tråden Relationsavslut
  • Anonym (Lina)

    Inget mer råd än att du får acceptera att det är slut.
    Det låter inte direkt som om ni hade någon framtid om hon inte kan låta dig vara en del av sitt liv.
    Det låter nästan som hennes barn varit traumatiserade. Det är en sak att inte vilja gå för fort fram, men att barnen vet om att mamma träffar någon och inte är det minsta nyfikna låter lite märkligt i mina öron.

  • Anonym (:()

    Jag tänker ju lite så också att man måste acceptera. Gör så ont bara och jag förstår inte...Sen avsluta argt ? Så fel sånt känns för mig

  • Anonym (Lina)
    Anonym (:() skrev 2015-10-06 18:53:54 följande:
    Jag tänker ju lite så också att man måste acceptera. Gör så ont bara och jag förstår inte...Sen avsluta argt ? Så fel sånt känns för mig
    Klart du är ledsen, det har du all rätt att vara. Det är väl inte så ovanligt att relationer avslutas i vredesmod. Sju månader är inte så jättelång tid i relationsmått mätt. Där om allt är bra fortsätter man eller så är man för olika, vill för olika och går skilda vägar.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (:() skrev 2015-10-06 18:53:54 följande:

    Jag tänker ju lite så också att man måste acceptera. Gör så ont bara och jag förstår inte...Sen avsluta argt ? Så fel sånt känns för mig


    Det är klart att det gör ont. Men det lättar dag för dag och sen kommer man vidare.

    Ni grälade ju och som resultat av det fick hon nog och bad dig dra.

    Jag var singelmamma länge och när jag träffade någon jag ville bli seriös med så har jag presenterat mannen för mina barn. Om de sen inte hade gått ihop så hade jag ju fått ta en funderare på varför och om det är något som går att lösa.

    Men inget av mina barn skulle komma på tanken att vara så respektlösa och vägra att ens träffa någon som betydde mycket för mig åtminstone en gång. 

    Kanske var du mer engagerad i er än hon var?
  • Anonym (c)

    ni hade nog lite olika syn på hur relationen ska utvecklas,hur fort. Du kan inte göra något åt hennes reaktion och kanske var det också så att du var mer intresserad av en fortsättning än hon?

  • Anonym (:()

    Tack för kommentarerna. Delar synen på att man kan låta träffas för att se hur det blir. Sen är ju 7 månader såklart ingen lång tid. Men hjärtat är ju lite knäpp när det gäller tid.

    Har en tanke om att åka till henne i morgon kväll, ringa på dörren och se om ett samtal leder till något eller om jag kanske bara blir mer sårad om hon säger samma sak igen. Känns som om man skulle veta iallafall. Vad tycker ni ?

  • Anonym (Lina)
    Anonym (:() skrev 2015-10-06 19:11:51 följande:
    Tack för kommentarerna. Delar synen på att man kan låta träffas för att se hur det blir. Sen är ju 7 månader såklart ingen lång tid. Men hjärtat är ju lite knäpp när det gäller tid.

    Har en tanke om att åka till henne i morgon kväll, ringa på dörren och se om ett samtal leder till något eller om jag kanske bara blir mer sårad om hon säger samma sak igen. Känns som om man skulle veta iallafall. Vad tycker ni ?
    Gör inte det. Låt allt lägga sig lite innan du ens tänker tanken på att prata ut. Hon är förmodligen fortfarande arg och det kommer bara bli dåligt om du tvingar henne att tala ut.
  • Anonym (:()

    Du har förmodligen rätt. Jag tänker inte klart just nu :(

  • Anonym (c)
    Anonym (:() skrev 2015-10-06 19:11:51 följande:

    Tack för kommentarerna. Delar synen på att man kan låta träffas för att se hur det blir. Sen är ju 7 månader såklart ingen lång tid. Men hjärtat är ju lite knäpp när det gäller tid.

    Har en tanke om att åka till henne i morgon kväll, ringa på dörren och se om ett samtal leder till något eller om jag kanske bara blir mer sårad om hon säger samma sak igen. Känns som om man skulle veta iallafall. Vad tycker ni ?


    Är det så smart? Låt henne ta kontakt om hon vill istället. Om barnen är hos henne lär hon ju inte vilja ha besök
Svar på tråden Relationsavslut