• Anonym (irriterad!)

    Barnmorskan påstår att vi inte ska ha fler barn!

    Måste bara få gnälla av mig!


    Jag har två barn, och väntar nu mitt tredje. Min man har Asperger och nu när jag var in på min första koll så hade jag en ny barnmorska. Vi pratade lite om min familj och hon läste i nåt papper att min man hade en diagnos. Hon började helt brett då prata om hur otroligt svårt det är att ha barn med "en sån", att man riskerar ju faktiskt att göra barnen "sjuka" och att jag inte ska ta på mig så mycket ansvar att jag går in i väggen... Hur fan vågar hon? Snacka om att döma människor. Blev så sjukt irriterad. Så människor med diagnoser ska inte få skaffa barn? Pantad människa...

  • Svar på tråden Barnmorskan påstår att vi inte ska ha fler barn!
  • Anonym (e)

    Det är ju förjävligt! Vad sa du till hans försvar?

  • Ego Lovers

    Jag hoppas du anmäler henne till ivo och byter barnmorska.

  • Anonym (irriterad!)
    Anonym (e) skrev 2015-10-06 22:04:55 följande:

    Det är ju förjävligt! Vad sa du till hans försvar?


    Först fattade jag inte vad hon sa så då satt jag lixm bara och nickade.. sen började jag argumentera emot och när jag sa emot så sa hon typ bara "jaja, det är klart..men.." också fortsatte hon med sina argument. 
  • Anonym (irriterad!)
    Iowhannah skrev 2015-10-06 22:21:39 följande:

    Jag hoppas verkligen att du begär att få byta!


    Redan gjort. 
  • Anonym (e)
    Anonym (irriterad!) skrev 2015-10-06 23:00:10 följande:

    Först fattade jag inte vad hon sa så då satt jag lixm bara och nickade.. sen började jag argumentera emot och när jag sa emot så sa hon typ bara "jaja, det är klart..men.." också fortsatte hon med sina argument. 


    Mm jag förstår, jag hade blivit helt chockad... Skönt att du har bytt iaf men du kanske borde anmäla detta till någon? Ingen aning om till vem men det där är fan inte okej. Grattis till bebisen förresten.
  • Anonym (irriterad!)
    Anonym (e) skrev 2015-10-06 23:55:56 följande:
    Mm jag förstår, jag hade blivit helt chockad... Skönt att du har bytt iaf men du kanske borde anmäla detta till någon? Ingen aning om till vem men det där är fan inte okej. Grattis till bebisen förresten.
    Vet inte heller till vem man anmäler. 
    Tack!
  • Ego Lovers
    Anonym (irriterad!) skrev 2015-10-07 00:03:44 följande:
    Vet inte heller till vem man anmäler. 
    Tack!
    Ivo
  • Anonym (sunt!)
    Ego Lovers skrev 2015-10-07 00:16:21 följande:
    Ivo
    Ibland är jag glad att Fl finns!
  • Anonym (SSK)
    Ego Lovers skrev 2015-10-07 00:16:21 följande:
    Ivo
    Dessvärre kommer inte IVO att göra något åt en klumpig människas uttalande. Gå i första hand till personens chef!
Svar på tråden Barnmorskan påstår att vi inte ska ha fler barn!