• Teddybear01

    17-årig pappa, ställ frågor

    Är en 17 årig pappa till en underbar liten flicka på 8 månader. Mamman har precis fyllt 15, fråga gärna om ni undrar något om hur det är att vara ung pappa :)

    Inga förolämpande frågor tack

  • Svar på tråden 17-årig pappa, ställ frågor
  • Anonym (S)

    - Har ni flyttat hemifrån?

    - Var det planerat?

    - Hur klarar ni av det rent ekonomiskt?

    - Hur löser ni det med skola?

  • Teddybear01

    Jag är från Chile, min tjej e mulatt (halv colombian halv Burundier) så vår dotter är 3/4 latino och 1/4 svart :)


    Ab28 skrev 2015-10-07 16:02:43 följande:

    Vart är ni från ursprungligen alltså är ni svenskar?


  • Teddybear01

    - nej vi bår båda hemma hos våra föräldrar, min dotter bor hos mamman vilket inte är några problem eftersom vi bor grannar

    - den hon var inte planerad

    - vi klarar oss :)

    - vi går båda i skolan, hon har precis början nian och vår bebis stannar ofta hos min tjejs mormor som är pensionär. Jag bor väldigt nära henne så jag hämtar varje dag.


    Anonym (S) skrev 2015-10-07 16:02:45 följande:

    - Har ni flyttat hemifrån?

    - Var det planerat?

    - Hur klarar ni av det rent ekonomiskt?

    - Hur löser ni det med skola?


  • Anonym (Anonym (jj))

    Vad fick er att behålla barnet från första början? Ångrar ni inte er?

  • Teddybear01

    Nej jag ångrar inte mitt barn. Vi kunde inte göra abort, vi tänkte det först men vi ångrade oss.


    Anonym (Anonym (jj)) skrev 2015-10-07 16:12:29 följande:

    Vad fick er att behålla barnet från första början? Ångrar ni inte er?


  • Anonym (Yy)

    [quote=75847166][quote-nick]Teddybear01 skrev 2015-10-07 16:15:54 följande:[/quote-nick]

    Ja hon skulle fylla fjorton

    [/

    Blev du inte anmäld?

    Hur gick förlossningen?

    Känns det inte oroande att andra i så stor utsträckning tar hand om barnet?

  • Teddybear01

    Nej jag blev inte anmäld, jag var femton när min tjej blev gravid och jag gjorde inget hon inte ville.

    Förlossningen gick bra trots att jag var så jävla nervös och rädd för att något skulle gå fel. Hon föddes med vanlig förlossning.

    Nej jag oroar mig inte, min tjej hade i princip samma uppväxt med samma mormor och en mamma i skolan (universitetet dock) men min tjej hade ingen pappa. Dessutom är hon bara hos sin gammelmormor ca 5 timmar och bara 3 gånger per vecka, jag kommer alltid till att hon äter lunch.


    Anonym (Yy) skrev 2015-10-07 16:18:06 följande:

    [quote=75847166][quote-nick]Teddybear01 skrev 2015-10-07 16:15:54 följande:[/quote-nick]

    Ja hon skulle fylla fjorton

    [/

    Blev du inte anmäld?

    Hur gick förlossningen?

    Känns det inte oroande att andra i så stor utsträckning tar hand om barnet?


  • Anonym (Anonym (jj))

    Du hade ju sex med en trettonåring när du själv var över 15, det är olagligt


    Teddybear01 skrev 2015-10-07 16:26:37 följande:

    Nej jag blev inte anmäld, jag var femton när min tjej blev gravid och jag gjorde inget hon inte ville.


  • Teddybear01

    Vi hade varit tillsammans ett tag då, det var inte första gången och jag gjorde INGET hon inte ville.


    Anonym (Anonym (jj)) skrev 2015-10-07 16:29:30 följande:

    Du hade ju sex med en trettonåring när du själv var över 15, det är olagligt


  • Anonym (Yy)

    [quote=75847219][quote-nick]Teddybear01 skrev 2015-10-07 16:31:33 följande:[/quote-nick]

    Vi hade varit tillsammans ett tag då, det var inte första gången och jag gjorde INGET hon inte ville.

    [/

    Det har ingen betydelse. Det handlade ändå om ett barn som hade sex med någon äldre (byxmyndig)

  • Teddybear01

    Jag var också ett barn. Och det spelar roll, jag kan lagen och den ska inte hindra en tjej från att ha sex med sin pojkvän som hon älskar och tvärtom. Jag har inte förgripit mig på min flickvän

    Och förresten handlade inte den här tråden om det där, det handlar om hur jag är som pappa till min dotter.


    Anonym (Yy) skrev 2015-10-07 16:39:29 följande:

    [quote=75847219][quote-nick]Teddybear01 skrev 2015-10-07 16:31:33 följande:[/quote-nick]

    Vi hade varit tillsammans ett tag då, det var inte första gången och jag gjorde INGET hon inte ville.

    [/

    Det har ingen betydelse. Det handlade ändå om ett barn som hade sex med någon äldre (byxmyndig)


  • Teddybear01

    Hon är en hel mix av oss båda men jag skulle säga att hon liknar mig lite mer men hon har helt klart drag från sin mamma


    Anonym (Anonym bits) skrev 2015-10-07 17:42:49 följande:

    Vem är hon mest lik? Dig eller mamman? :)


Svar på tråden 17-årig pappa, ställ frågor