• Anonym (Hatt)

    Solhatt eller keps vid vandring

    Ska upp och vandra i bergen utomlands och sett att många lokalbor använder solhatt. Brukar i vanliga fall använda keps eller mössa om det är kallt. Väntas väl vara kring 5-8 grader uppe där.

    Nån som har koll på solhattar? Hur funkar det med kyla och vindar? Kepsen jag har saknar ju sån där rem för blåsväder men kanske går om man sätter mössan ovanpå kepsen.

    Finns det någon nackdel med svarta solhattar, mer än att de drar till sig solljus mer?

  • Svar på tråden Solhatt eller keps vid vandring
  • flygrl

    Kommer det va så stark sol att du behöver solhatt?

    Om inte varför inte bara bära mössa när det e riktigt kallt, keps när det e mindre kallt?

    Finns väl förresten sorts mössa med skärm (har sett militär gröna såna). Eller keps med varma öron lappar och rem under hakan.

    Ljus solhatt borde ju va bättre än mörk om du vill slippa värmas för mycket av solskenet.

    Complicated stuff this.

  • Anonym (Hatt)
    flygrl skrev 2015-10-07 17:24:54 följande:

    Kommer det va så stark sol att du behöver solhatt?

    Om inte varför inte bara bära mössa när det e riktigt kallt, keps när det e mindre kallt?

    Finns väl förresten sorts mössa med skärm (har sett militär gröna såna). Eller keps med varma öron lappar och rem under hakan.

    Ljus solhatt borde ju va bättre än mörk om du vill slippa värmas för mycket av solskenet.

    Complicated stuff this.


    Du behöver inte vara spydig, men jag hoppas det bara var ett misstag från din sida :)

    Jag la den i känsliga rummet för att få anonym namn. Helt enkelt. End of story.

    Frågar för att jag är förvirrad och inte vet. Ska upp på bergen där det är starkare sol än vad du säkert är van vid. Kan vara starka vindar så därav är kepsen lite av ett vindfång, om du fattar.
  • flygrl
    Anonym (Hatt) skrev 2015-10-07 18:09:39 följande:

    Du behöver inte vara spydig, men jag hoppas det bara var ett misstag från din sida :)

    Jag la den i känsliga rummet för att få anonym namn. Helt enkelt. End of story.

    Frågar för att jag är förvirrad och inte vet. Ska upp på bergen där det är starkare sol än vad du säkert är van vid. Kan vara starka vindar så därav är kepsen lite av ett vindfång, om du fattar.


    Inte spydigt menat faktiskt (e ju ganska snäll) utan bara undrande med glimt i ögat. Typ.

    Din tråd e ju väldigt oskyldig jämfört med annat som postas i Känsliga rummet. Som sagt: inte illa ment.

    Ska du upp på väldigt höga höjder då?

    Spännande. Du kan ju väldigt mkt mer än jag om det här så jag ska inte plåga dig med min okunskap. Hoppas du löser problemet. :)
  • Anonym (Hatt)
    flygrl skrev 2015-10-07 22:49:09 följande:
    Inte spydigt menat faktiskt (e ju ganska snäll) utan bara undrande med glimt i ögat. Typ.

    Din tråd e ju väldigt oskyldig jämfört med annat som postas i Känsliga rummet. Som sagt: inte illa ment.

    Ska du upp på väldigt höga höjder då?

    Spännande. Du kan ju väldigt mkt mer än jag om det här så jag ska inte plåga dig med min okunskap. Hoppas du löser problemet. :)
    Sorry, jag är lite trött på vissa attityder bara, missuppfattade dig, absolut inte meningen.


  • flygrl

    Ingen fara.

    Du verkar vara en juste person. Hoppas du får en fin upplevelse i bergen!

Svar på tråden Solhatt eller keps vid vandring