• Anonym (Kokos)

    Regnskydd till ryggsäck

    Ska ut och resa lite nu till vintern och har en lagom stor ryggsäck som ska med. Problemet är att det väntas mycket regn när jag ska ut och röra mig så funderade på ett sånt där regnskydd.

    Nere på den lokala spelbutiken hade de nått med 2000 mm vattenpelare. Har för mig att det klarar lättare regn men inte så länge. Regnjackan är på minst 10 000 mm. Finns det bättre regnskydd? Något annat jag bör tänka på?

  • Svar på tråden Regnskydd till ryggsäck
  • Anonym (Kokos)
    flygrl skrev 2015-10-07 17:34:51 följande:

    Ja, glöm inte solhatten ffs. Finns också på "lokala spelbutiken".


    Ska stå lokala sportaffären. Du vet T9...
  • Anonym (påsar)

    Packa allting i plastpåsar inne i ryggsäcken så håller det sig torrt! En modern ryggsäck är ju dessutom ganska vattentät i sig själv, så länge den är i gott skick och dragkedjorna stängs ordentligt. Men är det riktigt ihållande hällregn du kommer att vara ute i så kanske ett regnskydd kan vara bra som komplement.

  • Anonym (Kokos)
    Anonym (påsar) skrev 2015-10-07 18:16:13 följande:

    Packa allting i plastpåsar inne i ryggsäcken så håller det sig torrt! En modern ryggsäck är ju dessutom ganska vattentät i sig själv, så länge den är i gott skick och dragkedjorna stängs ordentligt. Men är det riktigt ihållande hällregn du kommer att vara ute i så kanske ett regnskydd kan vara bra som komplement.


    Stort tack. Tänkte mig nästan plastpåsar men det hade varit ett sistahandsval om jag inte kom på något bättre.

    Blir det hällregn har jag förmodligen ett paraply (om det inte blåser), men vet inte hur vinden tar sig och kanske blöter ner väskan ändå.

    Vet du om det finns regnskydd med högre vattenpelare än 2000 mm?
  • flygrl
    Anonym (Kokos) skrev 2015-10-07 18:09:35 följande:

    Ska stå lokala sportaffären. Du vet T9...


    Oki...
Svar på tråden Regnskydd till ryggsäck