• erikaredaktor

    Har du erfarenhet av sängvätning hos barn?

    Hej!

    Jag ska skriva en artikel om sängvätning/enures hos barn och letar efter en förälder som kan tänka sig att prata om sina erfarenheter king det öppet. Mejla mig så berättar jag mer. Syftet med artikeln är att upplysa föräldrar och barn att det inte är skamligt att vara drabbad av sängvätning och att det förekommer hos många barn.

    Mejla mig på erika.m.sjoo@gmail.com så berättar jag mer.

    Med vänlig hälsning,

    Erika 

  • Svar på tråden Har du erfarenhet av sängvätning hos barn?
  • Erizajo

    Hur menar du berätta om det öppet? Ska barnets namn också vara med då lixom eller? Är nog skämmigt för det isf... Min dotter hade blöja tills hon var över sex år.

  • erikaredaktor

    Hej!

    Nej, naturligtvis ska barnets namn inte vara med i artikeln. Artikeln ska skrivas inför International bedwetting day den 17 oktober. Tanken med artikeln är att man ska lyfta att det inte är något skamligt med sängvätning samt att man inte ska klandra ett barn som kissar på sig samt lyfta att det går att få hjälp. Med öppet menar jag att föräldern inte har något emot att ställa upp med namn och bild - absolut inte barnet. Men vi förstår att det är som du säger  "skämmigt" för barnet och att det är svårt att hitta en förälder som vill prata om det öppet. 

    Ha en bra dag!

Svar på tråden Har du erfarenhet av sängvätning hos barn?