• leffeboy

    konstigt förhållande

    Jag vet inte hur jag ska börja berätta.

    Vi kan kalla  om den personen jag skriver om heter Anna
    Men för ca  6 månader så träffade jag en tjej på en utländsk kontaktsaite 
    så efter ett tags kontakt via mail så började vi prata med varandra via skype o telefon nästan varje dag.(kan nämna att jag inte har träffat henne än)
    Sen ibland kunde  hon sluta ha kontakta med mig, fast jag ringde o skickade meddelande till Anna
     Men efter en vecka kunde Anna höra av sig igen. jag sade att jag tycker inte om det hon gjorde och jag sade att hon inte skulle göra om det igen

     Så går kanske ett tag  så började det igen hon hörde inte av sig
    sen fick jag ett argt mess på skype  från henne med en bild på en tjej från hennes hemland hon frågade vem det var, vilken jag förklarade att det var en gammal
    kompis som jag har haft  i över 1 år och det är bara en kompis och inget annat. hon hade hittat bilden på min FB  så jag sade till du Anna att du var endast i mitt hjärta och för hon skulle veta så skickade jag hennes favoritblommor till henne med blomogram.  o  hon blev glad
    sen var det lugnt igen så vi började prata med varandra
    kan även nämna att jag har beställt o betalt  flygbiljett för att jag ska åka ner och hälsa på Anna i december månad där jag kommer vara hos henne i 2 veckor
    nu för 4 veckor slutade hon ha kontakt med mig igen jag ringde o skrev mess till henne  men inga svar
    så för ca 1 ,5 vecka sedan fick jag ett svar på mess att hon inte ville prata med någon utan hon kontaktar mig när hon känner sig bättre. 

    i förgår så messade hon igen att hon har varit på sjukhus och hon  o var trött och måste sova
    så frågade jag henne om det psykisk problem
    så fick jag detta svar som är översatt
    "du förstår inte hur jag kan säga något som jag tror att jag kan inte säga något till dig" 
    "
    är upp till dig vad du tycker är inte bra jag behöver sova"
    sedan skrev jag att jag skulle på ett möte men jag men jag sade att hon kunde höra av sig dagen efter, men har inte hört något ifrån henne,
    har skickat mess till henne men tyvärr inget svar än

    jag kände mig ensam för några dagar sedan så jag gick in på samma kontaktsite  som jag träffade Anna där dök det upp en tjej från samma land där Anna bor i
    som jag började ha kontakt med  o börja gilla henne. nu
    så nu funderar jag att  ge upp relationen  med Anna o satsa på den nya.
    som jag har träffat. 
    besöka den nya tjejen nu när jag ska åka i dec
    jag tror vad ni har för svar men är osäker vad jag ska göra
    Ge mig tips o råd
    mvh
    Leffeboy

  • Svar på tråden konstigt förhållande
  • Anonym (Ano2015)

    Hej. 

    Frågan är vad du vill och vad du söker? Jag går ut ifrån att du gärna vill ha en parrelation. Anna ser omedelbart inte ut till att vara särskillt seriös i sättet hon är emot dig, speciellt när du har bokat resa och allt möjligt. Hon håller heller inte avtaler. Något tyder ju på att hon är ganska ostabil och är man intresserad så kan sånt vara väldigt jobbigt att deala med. 

    I mina ögon har ni inget seriöst förhållande när man inte ens kan räkna med varandra och därför bör du avsäga förhållandet och efter det kan du träffa andra. 

  • Dixie

    vad är poängen med dina kontaktförsök? är det att ha en relation med de tjejer du träffar? 

    om det är så, varför är du på en utländsk kontaktsite - det gör det ju bara svårt och omständigt när ni ska träffas.

  • leffeboy

    jag tror att denna Anna har psykiska problem  därför så gör hon såhär först tänkte jag att  hade problem som kvinnor har  varje månad.  och andra gången att hon var svartsjuk på mig att jag hade en vän från hennes land.
    Men nu som det har gått nu så börjar man undra vad som händer när hon inte kontaktar mig längre, fast jag har även försökt att kontakta henne men hon inte har svarat.

    denna site är från Thailand o jag är svag  för dom tjejerna  eftersom jag har varit tillsammans med en thaitjej förut.
    samt att jag gillar thailand  vill bo där nere när jag blir pensionär

  • Dixie
    leffeboy skrev 2015-10-08 13:24:05 följande:

    jag tror att denna Anna har psykiska problem  därför så gör hon såhär först tänkte jag att  hade problem som kvinnor har  varje månad.  och andra gången att hon var svartsjuk på mig att jag hade en vän från hennes land.
    Men nu som det har gått nu så börjar man undra vad som händer när hon inte kontaktar mig längre, fast jag har även försökt att kontakta henne men hon inte har svarat.


    varför ens kontakta någon du tror har psykiska problem - ni har ju ännu inte en relation, och det låter ju inte som där är mycket att bygga på......
  • Anonym (Ano2015)

    Om du gärna vill ha ett förhållande - hitta då en som vill träffa dig och vara med dig. Det är ju ganska så fundamentalt.

  • leffeboy
    denna som jag har kontakt med nu kommer o möter mig vid flygplatsen.
    hon bor i norra Thailand , jag sade att det kostar mycket pengar att flyga från norra Thailand till Bkk det gör inget säger hon för hon vill träffa mig
  • Anonym (Internationellt)

    Du leffe, googla på Love Scam så kanske du förstår närmare vad det handlar om.

  • Anonym (:)

    Du känns inte speciellt seriös heller tycker jag. Hör då och då exempel på relationer mellan Thai/européer som inte fungerar särskilt väl av flera skäl

    - europeiska män som drar fördel av ekonomisk utsatthet och vill ha en ung hushållerska med benefits
    - Thaifamiljer som nästan säljer sina döttrar till européer för att de vill ha pengar
    - Thaitjejer som utnyttjar kärlekstörstande äldre män för att få pengar
    - män som fullständigt skiter i de stackars Thaitjejer de släpat hit med löften om bättre liv.

    Jag har ingen aning om dina avsikter men att bara byta sådär hux flux ger ett väldigt oseriöst intryck. Sättet du skriver på med.

  • Anonym (Internationellt)

    Dom där tjejerna gör väl som leffe, har flera olika på gång o tar den som verkar ge bäst avkastning helt enkelt.

  • Dixie
    Anonym (Internationellt) skrev 2015-10-09 16:13:12 följande:

    Dom där tjejerna gör väl som leffe, har flera olika på gång o tar den som verkar ge bäst avkastning helt enkelt.


    va - menar du att det inte är äkta kärlek!?!
Svar på tråden konstigt förhållande