• Anonym (Juni)
    Äldre 8 Oct 01:21
    32749 visningar
    58 svar
    58
    32749

    Min man har gömt kameror i vårat hus!!!

    Hej!

    Min man har gjort saker mot mig tidigare som jag tyckt varit lite småkonstiga. Exempelvis spionerat på mig när jag gått på promenad med grannen, kollar upp alla människor jag möter, vänner, gamla vänner, jobbkollegor, föräldrar från förskolan jag småpratat med osv osv. Har tagit upp det med honom lite sådär men han bryr sig inte. Och jag kan se förbi sådana småsaker så länge han inte förbjuder mig från att prata med någon, gå promenad med någon etc vilket han inte gör heller.. Så det är ändå "okej" även om det också känns lite olustigt..

    Han är mycket borta med jobbet och jag är hemma själv en del ibland. Så han har för ett par månader sedan skämtat om att gömma kameror här hemma så han alltid kan se mig och vad jag gör. Vilket jag självklart tolkade som ett skämt även om jag egentligen inte skulle bli helt förvånad så skulle jag ALDRIG tro att han skulle kränka min integritet på så vis.

    Men där hade jag fel. Hittade nydligen 4 gömda kameror här hemma. Mitt emot sängen, inne i badrummet (jag kan inte ens gå och bajsa i mitt eget hem utan att bli filmad!!), i gästrummet och vardagsrummet. Alltså inte vid någon av våra tre dörrar som hade kunnat vara för "inbrottsrisken" och i så fall hade han ju berättat det för mig!!

    Såå, hur hade ni reagerat? Jag insér bara mer och mer hur sjuk den där mannen är. Han behöver riktigt hjälp och jag känner nästan att han nu gjort ett otroligt övertramp för vad som är okej och inte och jag vill inte leva med en människa som skrämmer mig på så vis genom att göra dessa sjuka saker..

    Så hjälp, vad hade ni gjort???

  • Svar på tråden Min man har gömt kameror i vårat hus!!!
  • Äldre 8 Oct 01:29
    #1
    +3

    Jag hade flyttat därifrån omedelbart och satt igång skilmässoprocessen.

  • Äldre 8 Oct 01:41
    #2
    Anonym (Juni) skrev 2015-10-08 01:21:58 följande:

    Hej!

    Min man har gjort saker mot mig tidigare som jag tyckt varit lite småkonstiga. Exempelvis spionerat på mig när jag gått på promenad med grannen, kollar upp alla människor jag möter, vänner, gamla vänner, jobbkollegor, föräldrar från förskolan jag småpratat med osv osv. Har tagit upp det med honom lite sådär men han bryr sig inte. Och jag kan se förbi sådana småsaker så länge han inte förbjuder mig från att prata med någon, gå promenad med någon etc vilket han inte gör heller.. Så det är ändå "okej" även om det också känns lite olustigt..

    Han är mycket borta med jobbet och jag är hemma själv en del ibland. Så han har för ett par månader sedan skämtat om att gömma kameror här hemma så han alltid kan se mig och vad jag gör. Vilket jag självklart tolkade som ett skämt även om jag egentligen inte skulle bli helt förvånad så skulle jag ALDRIG tro att han skulle kränka min integritet på så vis.

    Men där hade jag fel. Hittade nydligen 4 gömda kameror här hemma. Mitt emot sängen, inne i badrummet (jag kan inte ens gå och bajsa i mitt eget hem utan att bli filmad!!), i gästrummet och vardagsrummet. Alltså inte vid någon av våra tre dörrar som hade kunnat vara för "inbrottsrisken" och i så fall hade han ju berättat det för mig!!

    Såå, hur hade ni reagerat? Jag insér bara mer och mer hur sjuk den där mannen är. Han behöver riktigt hjälp och jag känner nästan att han nu gjort ett otroligt övertramp för vad som är okej och inte och jag vill inte leva med en människa som skrämmer mig på så vis genom att göra dessa sjuka saker..

    Så hjälp, vad hade ni gjort???


    Vaaaa???? Helt jävla sjukt gjort!!!

    Sinnessjukt ju!!

    Lämna omedelbart.....han verkar ju inte frisk i huvudet...
  • Anonym (:-o)
    Äldre 8 Oct 03:47
    #3

    Sjuklig svartsjuka och extremt kontrollbehov, han behöver hjälp, och du behöver hjälp att lämna honom... Skulle inte bli förvånad om han sitter och kollar igenom datorn för att se vilka sidor du har besökt :-S

  • Äldre 8 Oct 06:05
    #4
    Anonym (Juni) skrev 2015-10-08 01:21:58 följande:

    Hej!

    Min man har gjort saker mot mig tidigare som jag tyckt varit lite småkonstiga. Exempelvis spionerat på mig när jag gått på promenad med grannen, kollar upp alla människor jag möter, vänner, gamla vänner, jobbkollegor, föräldrar från förskolan jag småpratat med osv osv. Har tagit upp det med honom lite sådär men han bryr sig inte. Och jag kan se förbi sådana småsaker så länge han inte förbjuder mig från att prata med någon, gå promenad med någon etc vilket han inte gör heller.. Så det är ändå "okej" även om det också känns lite olustigt..

    Han är mycket borta med jobbet och jag är hemma själv en del ibland. Så han har för ett par månader sedan skämtat om att gömma kameror här hemma så han alltid kan se mig och vad jag gör. Vilket jag självklart tolkade som ett skämt även om jag egentligen inte skulle bli helt förvånad så skulle jag ALDRIG tro att han skulle kränka min integritet på så vis.

    Men där hade jag fel. Hittade nydligen 4 gömda kameror här hemma. Mitt emot sängen, inne i badrummet (jag kan inte ens gå och bajsa i mitt eget hem utan att bli filmad!!), i gästrummet och vardagsrummet. Alltså inte vid någon av våra tre dörrar som hade kunnat vara för "inbrottsrisken" och i så fall hade han ju berättat det för mig!!

    Såå, hur hade ni reagerat? Jag insér bara mer och mer hur sjuk den där mannen är. Han behöver riktigt hjälp och jag känner nästan att han nu gjort ett otroligt övertramp för vad som är okej och inte och jag vill inte leva med en människa som skrämmer mig på så vis genom att göra dessa sjuka saker..

    Så hjälp, vad hade ni gjort???


    Sjukt som många säger. Skilj dig direkt. Det kan vara första steget mot misshandel och ökat kontrollerande.
  • Äldre 8 Oct 07:21
    #5

    Jag hade dragit låååångt bort från denna extremt sjuka människa. Han har ju något allvarligt fel i huvudet.

  • Äldre 8 Oct 07:32
    #6

    Det låter hemskt överdrivet. Har han alltid haft ett sådant kontrollbehov eller är det ett successivt förändrat beteende på senare tid?

    Hur länge har ni varit gifta och hur gamla är ni?

  • Anonym (b)
    Äldre 8 Oct 07:36
    #7
    +2

    jag hade flyttat ut en dag när han är borta. Bara skrivit ett brev att jag känner till kamerorna och att det är långt över gränsen vad som är ok! Hade även skrivit upp det han gjort förr och att det är helt otroligt det som han gör. Han år sjuk och behöver hjälp. Jag hade också polisanmält! 

    Eller...om jag kände nån tekniskt smart person som kunde hjälpa mig rigga kameror som filmar honom bara för att kunna visa honom filmerna sen. Se om han då känner olusten över att vara övervakad i sitt eget hem. 

    Eller...prata in i kameran direkt till honom medan du sitter på toa. Fundera ut nåt klurigt/giftigt att säga om hans sjuka beteende. och sen flytta förstås Glad

  • Äldre 8 Oct 07:52
    #8
    Anonym (b) skrev 2015-10-08 07:36:14 följande:

    jag hade flyttat ut en dag när han är borta. Bara skrivit ett brev att jag känner till kamerorna och att det är långt över gränsen vad som är ok! Hade även skrivit upp det han gjort förr och att det är helt otroligt det som han gör. Han år sjuk och behöver hjälp. Jag hade också polisanmält! 

    Eller...om jag kände nån tekniskt smart person som kunde hjälpa mig rigga kameror som filmar honom bara för att kunna visa honom filmerna sen. Se om han då känner olusten över att vara övervakad i sitt eget hem. 

    Eller...prata in i kameran direkt till honom medan du sitter på toa. Fundera ut nåt klurigt/giftigt att säga om hans sjuka beteende. och sen flytta förstås Glad


    Livet är inte så enkelt och om du läser TS inlägg på nytt så förstår du att det finns barn med i bilden. Vad du föreslår är en väldigt dramatisk åtgärd och det kommer påverkar barnen mycket negativt. Med det sagt så innebär inte att TS ska låta bli att agera.
  • Anonym (Hellr­e än kanske­)
    Äldre 8 Oct 08:02
    #9

    Han verkar vara rädd för lr hoppas att du ska vara otrogen. Det går en tunn skiljelinje däremellan...

  • Anonym (b)
    Äldre 8 Oct 08:06
    #10
    Linux1003 skrev 2015-10-08 07:52:03 följande:
    Livet är inte så enkelt och om du läser TS inlägg på nytt så förstår du att det finns barn med i bilden. Vad du föreslår är en väldigt dramatisk åtgärd och det kommer påverkar barnen mycket negativt. Med det sagt så innebär inte att TS ska låta bli att agera.
    Jag vet givetvis att livet inte är så enkelt men vad begär du av ett kort inlägg på ett forum? Varför hoppar du på just mitt inlägg när alla andra skriver ungefär samma sak? Jag försökte vara lite instruktiv. Jag föreslog inte heller bara en åtgärd och jag vet inte vilken du syftar på som skulle påverka barnen negativt.  Eller menar du att TS ska stanna och "härda ut" för att de har barn?

    Oavsett vad TS kommer göra blir det naturligtvis jobbigt. Som jag skrev skulle jag lämna, efter lite planerande förstås.
    Mannen behöver hjälp och mitt förslag två, att filma honom och visa, skulle förhoppningsvis få honom inse det galna i det han gör. 
    Det sista förslaget vore för att visa honom att TS känner till kamerorna, inte gillar det och visar det tydligt! Om man talar rakt in i kameran och talar om att nu vet hon vad han sysslar med, blir det som att avslöja honom med handen i kakburken. Han kan inte prata sig ur det. Jag förstår dock om TS inte har tid/ork/lust att hitta på och smida såna småplaner utan vill lägga energin på en riktig lösning.
    Men det är väl inte förbjudet att ge råd, tips och förslag i olika riktningar? 
Svar på tråden Min man har gömt kameror i vårat hus!!!