• Anonym (tutte)

    Smitaren?!

    Har fått brösmuskelinflammation. Har ont om fasen när jag anstränger mig. Typ går, lyfter eller så. Är hemma från jobb, sammanlagt 3 dagar. Känner mig som värsta smitaren. Är ju klar i huvet och mår normalt förutom smärtan. Får dåligt samvete mot jobbet. Brukar du med må dåligt och få dåligt samvete för att du är sjuk och hemma?

  • Svar på tråden Smitaren?!
  • Anonym (tutte)
    Tines skrev 2015-10-08 20:19:02 följande:

    Nej, aldrig. För min kropp och mitt mående är viktigare än mitt jobb.


    Jag håller med! Verkligen, i just denna situation så mår jag dåligt för att jag inte känner mig sjuk, jag har "bara" ont. Men jag släpper dåliga samvete och vilar upp mig :)
  • JennyThe

    Så känner jag alltid när jag är hemma sjuk (och det är inte ofta). Förstår egentligen inte varför, mår någon av mina kollegor dåligt skulle jag ju inte tycka att de borde jobba ändå.... Är väl pliktkänslan som i vissa fall slår lite slint ;)

  • Anonym (Skuldkänslor som göds)

    Jepp! Ofta! Är hemma nu, superduperförkyld. Men efter sex dagar hemma så ska jag till jobbet imorgon trots att jag inte mår bra. Jag borde inte smitta längre trots att jag fortfarande är förkyld och det dyker upp allt fler mail i brevlådan som kräver åtgärd och möten som måste avklaras och... Jag har suttit här hemma dessa dagar och försökt avklara det mest kritiska, men känner nu att jag måste vara på plats för övriga saker som dykt upp. Jag hatar att ha det så här, men på mitt jobb tas det inte hänsyn till om man är sjuk eller något utan det förväntas leverans ändå. Och det finns de som är väldigt bra på att bygga på ens skuldkänslor. Jag borde vara starkare och stå emot, men jag är inte det. Så jag söker annat men jag vet inte riktigt vad jag ska söka istället.

Svar på tråden Smitaren?!